Dává v dnešní době smysl staré TDI?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Proto jsou ideální zelené spz.
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

jericho-3 píše:Záleží, na jak dlouho máš v plánu si auto nechat, jelikož je vše v běhu a může se stát leccos , tak bych doporučoval nějaké meziřešení, třeba na 2-4 roky. I na STK můžeš jet s úsměvem s prastarou rotačkou , pokud je auto ještě v dobrém stavu, /včera mi volal známý, který má 4 golfa, že ho vyhodili z STK, protože má vadný snímač teploty nafty./tak nemá na kouřivosti problém..Ale staré TDI už může majitele vypěnit..Představa, že budu s autem v krásném stavu na STK "jako lovná zvěř" mě jakákoliv chuť /kterou naštěstí nemám/ na omlazení parku rychle přejde...Už jen to, že na opakovačce mě budou zase fotit, že budu zase vidět ty důležité ksichty techniků a majitele, kteří jim lezou do zadku u mě vyvolává chuť na uzla..A když mě třeba vyhodí 2-3 třikrát, tak poté auto mohu zahodit? A k čemu mi potom ta voňavka se všemi vymoženostmi bude?. :(
To udělaš ty protože se vyznáš v autech, opravíš si to za babku...
Většina lidi kolem nas, neumí ani vyměnit žárovku, auto si koupi na dva roky-po dobu trvání STK, za tu dobu nevymění ani olej, jen tankují a rajtují.
Všimni si, že Eko daň platí převažně prodávající, když není uhrazena, není o to zájem, až přijdou nesmyslné EKo zony budou Eko 1 a 2 na vahu * 2,- Kč
Kupovat starši auto na dva či čtyři roky, to je finanční nesmysl, do každeho staršího auta (12 a více let) se pořad pumpují peníze, vše už je opotřebené (hadice, brzdové trubky, hadičky ložiska), zkratka pořád něco a to omrzí..
A hlavně velké věci ti už nechce nikdo dělat, natož brousěni kliky či vybrus motoru, u nás maximalně spojku, setrvačník ale hlava valců, vstřikovací čerpadlo, vstřikovače do toho se už nikomu nechce :-(
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

burton.b22 píše:Proto jsou ideální zelené spz.
30 let čekat to znamená vozy 1988 a níže, ty by jsi chtel v dnešní době jezdit ve 2 Golfu v 1.6 TD to exibicionismus.

Ja mám Audi 80 2.3 Coupe a když se jedu projet mam plný kufr nářadí-na normalní ježdění šílenost. :-(
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

jear ewing píše:
jericho-3 píše:Záleží, na jak dlouho máš v plánu si auto nechat, jelikož je vše v běhu a může se stát leccos , tak bych doporučoval nějaké meziřešení, třeba na 2-4 roky. I na STK můžeš jet s úsměvem s prastarou rotačkou , pokud je auto ještě v dobrém stavu, /včera mi volal známý, který má 4 golfa, že ho vyhodili z STK, protože má vadný snímač teploty nafty./tak nemá na kouřivosti problém..Ale staré TDI už může majitele vypěnit..Představa, že budu s autem v krásném stavu na STK "jako lovná zvěř" mě jakákoliv chuť /kterou naštěstí nemám/ na omlazení parku rychle přejde...Už jen to, že na opakovačce mě budou zase fotit, že budu zase vidět ty důležité ksichty techniků a majitele, kteří jim lezou do zadku u mě vyvolává chuť na uzla..A když mě třeba vyhodí 2-3 třikrát, tak poté auto mohu zahodit? A k čemu mi potom ta voňavka se všemi vymoženostmi bude?. :(
To udělaš ty protože se vyznáš v autech, opravíš si to za babku...
Většina lidi kolem nas, neumí ani vyměnit žárovku, auto si koupi na dva roky-po dobu trvání STK, za tu dobu nevymění ani olej, jen tankují a rajtují.
Všimni si, že Eko daň platí převažně prodávající, když není uhrazena, není o to zájem, až přijdou nesmyslné EKo zony budou Eko 1 a 2 na vahu * 2,- Kč
Kupovat starši auto na dva či čtyři roky, to je finanční nesmysl, do každeho staršího auta (12 a více let) se pořad pumpují peníze, vše už je opotřebené (hadice, brzdové trubky, hadičky ložiska), zkratka pořád něco a to omrzí..
A hlavně velké věci ti už nechce nikdo dělat, natož brousěni kliky či vybrus motoru, u nás maximalně spojku, setrvačník ale hlava valců, vstřikovací čerpadlo, vstřikovače do toho se už nikomu nechce :-(
Nechce sa do toho tomu kto to nevie ,lebo 90%garaz majstrov by najradsej len menila brzdy tlmice atd veci na ktore nepotrebujes specialne vybavenie a chceli by za to majland poznam takych dost na okoli aj tu spojku ked menia na nejkom menej znamom aute dojebu.preto osobne radsej pojdem do servisu aj 100km ale viem ze sa vyznaju.
BMW 330 ix
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Jirka. píše:Je to asi co člověk to názor. Já teda z fábie vůbec nemám pocit levných materiálů, kdyby jo, tak by to vrzalo jako v G3 nemyslíš? Jo, RS sedačky hlavně barvou nejsou úplně můj šálek. No do Konce 80 let to zapadá např. ovladači které má ta fabie o vesmír dál, nebo designem volantu který se používal pak ve felicii. Jako neříkám že se na svoji dobu nějak nepovedl, to ne, ale prostě na něm je vidět to stáří.
U G3 obvykle nic nevrže, pokud je v origo stavu a nikdo ještě nikdy nerozdělával palubku nebo tapece - což je vzhledem k nespolehlivým stahovačkám bohužel dnes už skoro nemožné. Je pravda, že jsem dost zaujatý, fábii jsem nikdy neměl rád a trojkových Golfů jsem měl několik a je to prostě srdcovka :) Tady můj pokojík:

Obrázek

Ještě 2 roky zpět jsem měl G3 jako jediné daily auto a je fakt, že to bylo občas trochu únavné, většinou každý druhý víkend jsem na tom musel něco dělat. Dnes, kdybych chtěl jezdit denně youngtimerem, tak prvně bych určitě udělal téměř kompletní GO motoru, převodovky a podvozku, aby to zvládlo spolehlivě sloužit.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jear ewing píše:
burton.b22 píše:Proto jsou ideální zelené spz.
30 let čekat to znamená vozy 1988 a níže, ty by jsi chtel v dnešní době jezdit ve 2 Golfu v 1.6 TD to exibicionismus.

Ja mám Audi 80 2.3 Coupe a když se jedu projet mam plný kufr nářadí-na normalní ježdění šílenost. :-(
tak to ne něco špatně ja když jedu s mk1cabrio mám jen rezervu a povinnou výbavu
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Jinak ty fobie jsou fakt holoty kdo kdy viděl vyrobit vrcholný model (rs) a zadní okna v el. byly jen za příplatek nicméně ten trend holot pokračuje pokud někdo neseděl v rapidu tak doporučuji! Silně to interiérem připomíná golfa2 v C verzi (největší základ) kříženec se škodou 120 jen je to o 30 let mladší a splňuje to eko normy ty doby kdy něco nekdo vyrobila to vvydrželo jsou davno pryč podivejte se na volanty kdo ma gumáky a parkuje venku jsou všechny znicený nahoře od slunce proč se tohle nedělo i na starých vránách typu golf 2 že by za to mohlo slunce? ne jsou to materiály co se používají a ochota pořád vyrábět nizkou kvalitu....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Ladas píše:
jear ewing píše:
burton.b22 píše:Proto jsou ideální zelené spz.
30 let čekat to znamená vozy 1988 a níže, ty by jsi chtel v dnešní době jezdit ve 2 Golfu v 1.6 TD to exibicionismus.

Ja mám Audi 80 2.3 Coupe a když se jedu projet mam plný kufr nářadí-na normalní ježdění šílenost. :-(
tak to ne něco špatně ja když jedu s mk1cabrio mám jen rezervu a povinnou výbavu
Je to 1992, vše je původní, podvozek těsnění, chci to dat do kupy na to je potřeba čas-vše vyměním, odhadem je to. Cca 40.000,- Kč na dílech
Proto píší, že starè auta jsou opotřebovaná (hadice, gufera, brzdove trubky, ložiska) , kupovat káru na 2-4 roky se nevyplatí, leda Felicii ale asi moc jako auto nebere.

Ladasi, schvalně doplň kolik jsi do toho cabria dal ?
Sám ďělaš do aut, když ti přijede A6 C4 či 3 Golf, nebo cokoliv podobně starého v jakem je to stavu, aby jsi měl z zadku mincovnu ?
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

turbo kamna power píše:
Jirka. píše:Je to asi co člověk to názor. Já teda z fábie vůbec nemám pocit levných materiálů, kdyby jo, tak by to vrzalo jako v G3 nemyslíš? Jo, RS sedačky hlavně barvou nejsou úplně můj šálek. No do Konce 80 let to zapadá např. ovladači které má ta fabie o vesmír dál, nebo designem volantu který se používal pak ve felicii. Jako neříkám že se na svoji dobu nějak nepovedl, to ne, ale prostě na něm je vidět to stáří.
U G3 obvykle nic nevrže, pokud je v origo stavu a nikdo ještě nikdy nerozdělával palubku nebo tapece - což je vzhledem k nespolehlivým stahovačkám bohužel dnes už skoro nemožné. Je pravda, že jsem dost zaujatý, fábii jsem nikdy neměl rád a trojkových Golfů jsem měl několik a je to prostě srdcovka :) Tady můj pokojík:

Obrázek

Ještě 2 roky zpět jsem měl G3 jako jediné daily auto a je fakt, že to bylo občas trochu únavné, většinou každý druhý víkend jsem na tom musel něco dělat. Dnes, kdybych chtěl jezdit denně youngtimerem, tak prvně bych určitě udělal téměř kompletní GO motoru, převodovky a podvozku, aby to zvládlo spolehlivě sloužit.
Golf 3 byla moje nejlepší kara, měl jsem to ve 2.0, standartní GTI, r.v 1995, když to vidím kolem mě jet tak na to koukám a kochám se.
Ale jak píšeš, misto na babě ležíš pod autem a pořád něco děláš, níc nevydrží věčně a je potřeba obmněňovat jak s autama tak s babama :-)
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Ja som mal tri golfy3 prcy afn rok 97 krasba karoseria v plnej palbe vsetko v elektrike digi klima ale motor sa furt sral vol tam cip islo to potom pekne ,druhy bol 3dverak 1z stvorjola naboje boli 5x100 neviem ci to niekto prerabal kolesa min 15 tam isli motor total bezporuchovy auto jazdilo stale akurat som z toho urobil stalu stvorkolu levo pri spiatocke nefungovala ibak super digi klima tempomat ,treti bol 1.8 benzin rok 98 kombi stvorkola ten som zdvihol o 5cm malao tazne cisto len pracovne auto pri stavbe domu najvyssia vybava vyherv sedaciek tempmat stresne vsetjo v eektrike vyhrievane ostrejovace digi klima fu govalo na 100 percent ked som postavil predal som ,predtym tam bol golf 2 motop 1P benzin stvorkola rok 91 krasny stav a to banujem doteraz ze som predal islo to super 79kw kratka prevodovka dnes uz take nekupim interier u golfa 3 bol na inej urovni fabia je šit proti tomu uplna krabica .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Hele introš pěkný, ale co si budeme nakecávat, tohle není standartní G3, a samozřejmě s recarama, pásy a budíky to vypadá jinak než běžný auta. Tohle byla vrcholná ediční verze, takže aby to bylo fér, tak bys to musel porovnat s RS fábií.

To je zase debata, přece nikdo nikoho nenutí kupovat rapida v holotě, však i ty starý auta se dělaly v holotách typu š105s co neměla ani polohovací opěrku na záda. A ten základ v rapidu má v 6 bagů, abs, rádio 4x repro, klimu, el. přední okna. Co z toho měl třeba ten golf v základu? Možná tak cyklovač na přední stěrač (LOL)
Lada.H
Přispěvovatel
Příspěvky: 399
Registrován: 24 čer 2007, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lada.H »

Hoši již je skoro rok 2018 tak neblbněte s těma "veteránama". Pokrok a dobu nezastavíte. Sám mám doma auta (SDi,TDi,TDCi) od r.v.2001 do 2012. Do starého už opravdu neee. :D (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

jear erwing -máš pravdu, ale často mám dojem, že je zde právě většina, která si vše opraví sama, ale i kdyby ne, tak náklady na opravu mladých vozů jsou daleko vyšší..Nějaké pitomé trubky nebo brzdy mu udělá každý amatér, bohužel třeba opravu moderních vstřiků, spojky nebo převodovky musí dělat servis popřípadě odborná firma..A to je právě to úskalí, mla´doch může jezdit ve starším autě, které mu přenechá babička nebo rodiče, ale on chce "pořádné auto", což samozřejmě kvituji, nebyl jsem jiný, ale mladší vozy mají své náklady, které bez pomoci rodičů atd.prostě jako např. student neutáhne..Tak jelikož opravy aut nemá jako koníčka, jede do servisu, už jen proto, protože si koupí samozřejmě to nejlevnější auto , které prachy žere ve velkém a solí. Vyměníš mu ložisko a on to buď nosí na splátky, nebo přijde babička, že to přišla zaplatit..Já mu říkám, prodej to, sežere tě to, ale ono to jede a situace se opakuje. Dokonce jsou šílenci, kteří si "auto před důchodem" koupí na splátky, protože vypadá dobře a ve škole se mu zbohatlíci nesmějí, že jezdí s veteránem..Je to začarovaný kruh, a upřímně řečeno, často mi je jich líto..Ale starší auta, která se pořád dají sehnat , mají servisní náklady nesrovnatelně menší a za směšnou cenu je hodně muziky...Když vidím , jaké voňavky za pár eur se dají koupit , třeba se závadou inteligentní spojky , která bude jedinou investicí na dlouhou dobu..Často to dělám a kolikrát si říkám, takhle krásné auto bylo odsouzené na vrak, přitom zde jezdí mnoho pastí, které tam dávno měly být..Ono koupit čerpadlo z auta, které ti předtím natočí za pár šupů a k tomu vstřikovače zadarmo , které namontuješ a jedeš , bez nějakého přizpůsobení a klidně projdeš STK není vůbec k zahození..Ale každý to prostě má jinak, a někdo i to málo co má nacpe do servisů, kde jsou otráveni už tím, tenhle sráč dělat..Dobrá a spolehlivá auta už tu byla... :)
nepropadat panice...
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Ladas píše:
jear ewing píše:
burton.b22 píše:Proto jsou ideální zelené spz.
30 let čekat to znamená vozy 1988 a níže, ty by jsi chtel v dnešní době jezdit ve 2 Golfu v 1.6 TD to exibicionismus.

Ja mám Audi 80 2.3 Coupe a když se jedu projet mam plný kufr nářadí-na normalní ježdění šílenost. :-(
tak to ne něco špatně ja když jedu s mk1cabrio mám jen rezervu a povinnou výbavu
Zrovna Ladasovi bych věřil že to opraví jen s povinnou výbavou, po incidentu s vodním skůtrem (LOL) (LOL) (LOL)
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Nemuzu na moje G cko dopustit najede dve tri kila denne po Praze vsechno je za hubicku a vlastne az ted po dvanacti letech byla vetsi oprava pac bouchlo turbo.Kdyz to srovnam s dvojkovou fobii tak podvozek de do haje uplne stejne rychle ale za pulku ceny vzhedem k tomu ze tomu se clovek pri tomhle najezdu nevyhne u zadnyho auta tak voba je jasna.A hlavne kdyz se neco po... Clovek z 90% vi kam sahnout a pomuze si sam.Je fakt ze na druhou stranu fobie je setrnejsi k mejm zadum ale jezdeni je mnohem zabavnejsi s Golfem i 66kw s nim pekne cvici kam se hrabe 51kw s trema valcema a dveste kilo tezsim autem.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“