kokta 1.2 TSi 2012

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

kokta 1.2 TSi 2012

Příspěvek od slovacek.milos »

asi deset tisíc km krátce po startu pozoruji
zarachotí asi rozvody,
je to jen dvě vteřiny a ticho,

nedělá to pravidelně a nemá na to vliv počasí, třeba dnes ani včera nic ti cho, v září v chorvatsku ani jedenkrát, nemá na to vliv ani řídký nebo hustý olej,

je týden kdy to děla každý den ranní start daší start už ne pak klidně týden nic,

rozvody jsou jak struna řetěz drží jak přibitý, šponovák začne šponovat a ještě ho cm zašroubuji

zkoušel jsem i parkovat bez kvaltu z kopečka na jedničku zpátečku a nemá to žádný vliv

prosttě ranní start rrrrrr dvě vteřiny a ticho

chtěl jsem měnit rozvody ale dlabu na to
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

A co ten řetez u čerpadla?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

geo píše:A co ten řetez u čerpadla?

tak to mě nenapadlo

ale řetěz u čerpadla má jen pružinu jako napínač a ten rachot de shora už jsem ho pozoroval stetoskopem, ale jak ti pášu řetěz na rozvodech jak přibitý a napínák našroubuješ a hned napíná,

auto de ted do lakovny tak ten řetěz už neprověřím

sdělat vanu není problém
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Tak to máš už asi novější provedení na fábiích je to bez napínáku a chrastí to o držák jak se vydojí.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

geo píše:Tak to máš už asi novější provedení na fábiích je to bez napínáku a chrastí to o držák jak se vydojí.
jo kokta má ted v lednu pět let tak ten řetěz má být pořešený někde jsem se dočetl že modifikovaný,

ted jsem to startl a ok teplota v dílně 8, možná je ten motor trošku dvě vteřiny h s ušimalučnější když mám otevřené víko a hlavu jsem měl ven

v motoru je jinak čisto jak v pohádce výměna oleje 10.000 km a co je ten občas rachot zkusil jsem 5W30 i 15W40
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

Čo viem tak reťaz sa dá odmerať či neni náhodou natiahnutá, skúšal si merať ? max je tuším 75 ale čoho neviem.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nejsi sám, nemáš tam 03F109507D? Ten v polovině 2016 nahradili za 03F109507F s tím, že D už se nesmí používat ... Jinak je na to celá sada 03F198158B.
https://forum.skodahome.cz/topic/122386 ... i/?page=74
slovacek.milos píše: auto de ted do lakovny tak ten řetěz už neprověřím
to uz Octa někde zrezla nebo to manzelka tukla?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

hoši, všechny informace o 1.2TSi se budou hodit, u nás si to lidi kupují jak na běžícím páse...vychváleno od prodejce jak je to všechno hyper super simply clever a Vorsprung durch Technik ale já z toho mám celkem hrůzu...etapa HTP už pomalu upadá a nastupuje TSi (crazy)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="roman1648"]hoši, všechny informace o 1.2TSi se budou hodit,

máme to jako sociál kombi, přední okna v elektrice manuál klima, 110.000 km, zbytek brzd je 40%, nic se nepokazilo, pneumatiky původní na letních je 2,7 a zimní 5 mm, musí se šroubovat anténa, myčka dokázala celou anténu vyškubnout,
s výkonem problémy nemáme, motor jede i na lih s horší akcelerací spotřeba 5 litrů,

jinak pokud potřebuješ dobrý výkon tak to chce stooktan, plně obsazené auto do chorvatska natural 95 5,6 a zpět svižnější jízdou + 4 hodiny v koloně na stooktan OMV 5,1,
spotřeba paliva manželka v rozmezíí 5,5 až 6,5, já jedu bezproblému do pěti a na stooktan sám i za čtyři,

topí hned ale pokud se jede z zimě-15 moc eko tak se motor zehřeje jak nafta klidně 20 km na provozní teplotu,

před rokem jsem byl na stk a že někde teče olej, ale na zemi nic ani kapka tak jsem ted v sobotu zjistil že horní plastový kryt rozvodů nebyl dotažený z výroby a olej mírně prosakoval,
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

na výměnu rozvodů je potřeba ořech dvanáctihran 8 a 18 a tenký nůž žiletkový
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

Ja nevidím v tomto motore 1,2TSI nejaký extrémny problém. To, že rozvody resp. reťaz nenavrhli tak ako mali to sa stalo aj lepším. Možno motory hneď na začiatku svojej výroby mali problémy. Ale mal som možnosť najazdiť okolo 60tkm na fabii s týmto motorom 77kw verzia a ten motor nemal za celú dobu užívania žiaden problém. Reťaz sa menila pri 165tkm, viac menej normálne ako keby to bol remeň. Motor pri odovzdávaní vozidla na konci operatívneho leasingu mal cez 210tkm najazdených a jazdilo sa všetko mesto/dialnice/mimo mesta. Aj dlhé cesty (za jeden deň 1400km) ale aj krátke trasy do 10km. A motor išiel ako za mlada. Absolvoval servisnú akciu s podložkou pod turbo vtedy mu odišlo pár koní ale stále to išlo dobre. Olej Castrol 5W30 menený každých 30tkm niekedy aj o pár km neskôr. Olej to nebralo ak si dobre pamätám tak zobralo si to trocha pri prvých 30tkm a potom už nie.

Dlhodobá spotreba 5,7-5,8l s tým, že sa jazdilo ako sa potrebovalo.

Toľko skúseností a vyvrátenia fáám, že to je naprd motor. PS: sú aj oveľa horšie viď 1,8TSI.
PS2: určite sa nájdu aj taký, ktorým sa na tom motore pokazí snaď všetko ale je to minimum ľudí.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

byl jsem na senci a borec tam vychvaloval rapida stímto motorem, že to nechal čipnout na max, ted kecám snad 90 kW, spotřeba na dálnici něco málo přes pět litrů,

když to kupoval všichni mu říkali že je blázen, že to bude do kopce tlačit,

pak ke mně jezdí fábka stím 63 kW borec taky to vychvaluje, že není slyšet motor než se naučil dívat na otáčkoměr tak furt startoval a skrtal,

oba najeto přes padesít tisíc,


moje stará si kupuje nové auto kokta kombi, moje podmínka 1.0 tsi 85kW vesměs si každý klepe na čelo že su blázen, pokud mi někdo chcete můj úchylný motor vyvrátit děkuji,


stará jezdí třikrát deně do práce necelý kilometr, pok popojíždí do 2O km, každý týden jede na zboží 200 km + dovolené nájezd cca 23.000 ročně
očekávám že tříválec prostě šlape plynule a je úsporný

já osobně to kašlu felda pikap na řízkový olej najedu tak 6000 za dva roky, já si raději sednu na motorku (LOL)
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

To je to, že ohovárajú ten motor ľudia čo nikdy ten motor neskúsili. Alebo skúsili a už s presvedčením, že ten motor je šrot.

S tým čipom je to dosť možné čo som videl pár grafov tak dá sa 95kw a 240Nm max. Videl som ale aj s vymeneným turbom s 2.0TSI s 200konami.

S tou spotrebou podľa mňa prehánal, pri 130kmh tacho to berie tak 6,5l a potom to ide dosť hore.


Na ten 3-válec som zvedavý ako to ide. Všetci ho tiež zatracujú ale Ford to dáva do Focusu už 5 rokov.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

marfan píše:


Na ten 3-válec som zvedavý ako to ide. Všetci ho tiež zatracujú ale Ford to dáva do Focusu už 5 rokov.
já od toho čekám že to šlape, jezdím opatrně a ohleduplně, nepředjíždím, mám čas, k motoru jsem šetrný protože si ho vážím,


s tou spotřebou při čipu klesá měrná spotřeba a to se ví,
já osobně pokud jedu dálnice, nebo nějaký velký výkon tak jedně 100 oktan omv, cesta z pule chorvatsko na tacháku 130 až 150, 4 hodiny v koloně, a doma před barákem skočilo 5,1 l čtyři lidi a občas jela zadní náprava na doraz kokta kombi, podle tankování spotřeba odpovídá, pokud bych natankoval o kilometr dále tak 7 není problém i víc,
dva roky zpět balaton, když si jel víc jak 130 náprava čla na doraz totálně nadupané auto příjezd strážnice 5,O

jinak marfan jak píšeš pokud stará natankuje kdekoliv tak třeba dálnice do martina 6.5 +
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Příspěvek od marfan »

S tým 100oktánovým benzínom je to pre mňa prekvapenie, že tam je taký rozdiel.

Ono do toho TSIčka sa tankoval výhradne OMV Maxxmotion benzín.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“