Kanál 13 korekce vstřikovačů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ada_CZ
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 06 pro 2011, 11:17

Příspěvek od Ada_CZ »

11mAjA11 akorát přemýšlím, jak to nejlépe logovat... Snad k něčemu dospějeme
FandaTDI píše: Udělam nějaký ty logy, příp. něco oměřim a ještě nad tim zapřemejšlim ;)
Btw. ty rozdíly/tolerance by měly bejt absolutní (např. pro AFN 2mg, tj. -1 na jednom a +1 na jinym válci je už na hraně), ale taky mi neni jasný, proč je u těch tolerancí teda někdy uváděný +- (vůči tomu řídícímu vstřiku - 3 válce/hodnoty - je to relativní a jestli to správně chápu, tak při stejnym opotřebení jsou ty krajní hodnoty o ničem oproti tomu 4-hodnotovýmu - vůči default?, kde by ty krajní hodnoty měly v případě všech kladnejch značit buď horší vstřiky nebo kompresi a tam by ty krajní hodnoty, např. těch +-2,8mg, smysl měly... a navíc mam podezření, že se ta nulová hodnota v nějakym rozmezí sama "resetuje"/adaptuje základním nastavením)
1) Takže nevylučuješ, že by VE čerpadlo stihlo regulovat dávku pro jednotlivý vstřik.

2) S tou adaptací defaultu máš asi pravdu... Kdybychom měli motor, se špatnými kompresemi identicky 18bar na všech válcích a identickými vstřikovači nejspíše neukáže +2mg ve všech polích.. ale bude ukazovat všude nuly...

Je fakt že +2 proti pevnému defaultu, by znamenalo něco jiného než +2 proti řídícímu vstřiku...
Ale pokud se default přizpůsobuje, tak se ty interpretace nebudou tolik lišit. vpodstatě se pak zjišťují odchylky od jakési střední hodnotě daného motoru a ne tabulkových čísel...

Posuzovat to relativně na slabší a silnější válec nebude chybou... Ale teď je otázka 0 -2,5 +2,5 0 - rozdíl mezi 2. a 3. je 5 mg je to teda v toleranci, nebo ne?
Ono, pokud je mez komprese mezi válci 5 barů, což je dejme tomu 10% .. tak 5 mg by mohla být přijatelná mez mezi válci.. ale zároveň potřeba větší korekce než 5% u jednoho konkrétního válce vůči té "střední hodnotě motoru" už je moc.

Další věcí co mi teď vrtá hlavou je metodika LOGU... když jsem pátral po googlu, často lidi screenují volnoběh, nebo dokonce logují volnoběh studený /zahřátý - v popisu VCDS skupiny se jedná o Idle speed smooth running control - tzn. že meze jsou nejspíš stanoveny pro volnoběh...

Teď je otázka - jsou za jízdy přijatelná větší vychýlení?
Přikládám logy k posouzení
Rotačka:
AFN - nové trysky, hlava po GO (foulé těsnění)...
tady komprese ještě před GO hlavy, při cca 40stupních:
http://bluesky.ic.cz/Logs/131220113308.jpg - nyní by měly být minimálně lepší
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-013_rotac ... tudeny.CSV
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-013_rotac ... ahraty.CSV
- 13ka "ukázková"
tady je log - studený start až do zahřátí na provozní teplotu, klidná jízda..., po zahřátí i "plná zátěž"...
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-01-007-013-Rotacka.CSV
Zde zřejmě při vyšších otáčkách na druhém válci plusová korekce až 2 mg.. (nejdřív chvíli po startu, pak ještě v v 78 stupních..., v nízkých otáčkách pěkná) při provozní teplotě už nebyly extrémy vysoké..
Jinak je auto klidné, výkonné...

PD:
Tady je log 013, 018, 023 zahřátého motoru - klidná jízda
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-01-013-018-023_PD.CSV
- 13ka je tady klidná i za jízdy.. (je fakt, že to byla krátká městká jízda)

Zpět k logu rotačky LOG-01-007-013
Jak bylo vidět na dlouhém logu, ty hodnoty mají občasné špičky v delším sledovaném období... Dokonce se mění korekce plusové a mínusové na jednotlivém vstřikovači, tak bych řekl, že to chce udělat delší log a pak hodnoty na konci zprůměrovat...
Průměrné korekce by byly 0,34 0,90 -0,26, znova podotýkám, že na volnoběhu jsou hodnoty "ukázkové" -0,07 0,07 -0,26

Myslím si, že takto provedený log kanálu 13 je nejsměrodatnější, otázka je jak to vyhodnotit... Jsou špičky tolerovatelné, vztahují se meze pouze na volnoběh, ale za jízdy je tolerance větší?...
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Kanál 13 by měl sloužit jen pro volnoběh (u rotaček) u PD nevím.
Při sledování hodnot při volnoběhu se hodnoty trošku mění (v setinách, někdy i v desetinách mg), jakmile přidám plyn třeba na 1500 ot., hodnoty se jakoby zaseknou a mění se po delší době, někdy se nemění vůbec.

Takto je to u mne.
U Tebe se tam hodnoty taky chvíli mění a chvíli ne, težko se to posuzuje, protože co sekunda, to jeden záznam. Na samotným kanále 13 by to mělo změřit 3x za sekundu. Někdy zkusím udělat log samotný 13ky na volnoběh a druhý log za jízdy.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj prosím o kontrolu LOGU korekce vstřikovačů, auto na 3. převod. stupeň, od 1200 ot. do 4000 ot., kanály 18,13,23. Díky za kontrolu, auto v popise

http://leteckaposta.cz/173884385
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Mrknul by mi na to někdo prosím?:) děkuji, moc tomu nerozumim
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Trošku oživým téma.A snad i dobře doplním.Starší TDi (plechové víko ventilů) jsou zobrazované hodnoty 3, protože se zobrazuje hodnota rozdílu mezi válci, nevím jestli to píšu dobře, asi to jde podle pořadí zapalování, takže první pole rozdíl mezi 1 a 3, druhé pole 3 a 4, třetí pole 4 a 2.Novější TDi (hliníkové víko) každý válec má své číslo.Jestli se bere řídící vstřik jako referenční, to asi ne.Jednotka řekněme vstřikuje na volnoběh 4mg a podle úhlové rychlosti setrvačníku zjišťuje, jak musí pohnout šoupátkem (a tím upavit dávku) pro každý válec, aby úhlová rychlost setrváku byla co možná nejstejnější.A tuto hodnotu pak zobrazí v poli 13 ve VAG.
Nafta patří do TDi!
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ahojte,niekto kto by vedel povedat na zaklade kanalu 013 k hodnotam? rotačka 66kw )ALH
Milík
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 srp 2008, 03:07
Bydliště: Geografický střed Moravského Krasu

Vstřiky

Příspěvek od Milík »

Zdravím,potřeboval bych poradit a nasměrovat.Mám T4 2,5TDI 75kW ACV 1998.po nastartování,hulí světlé až modré dým jako prase,po rozjezdu na vyší rychloat ustane,auto jede plynule,řek bych na svoje leta perfektně.Ovšem při každém zpomalení,nebo zastavení na křižovatce,nebo v koloně,opět dým,opět při rozjezdu na víší rychlos,jakš takš čisto.Otázka zní,na co se podívat,vstřiky,čerpadlo,kde,za kolik.
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Malý předvstřik.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Milík
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 srp 2008, 03:07
Bydliště: Geografický střed Moravského Krasu

Příspěvek od Milík »

Vag ale nic nepíše.
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Jako chybu nehledej žádnou ale je potřeba se podívat na předvstřik, jaká je tam hodnota.
Co řemínek co žene čerpadlo?Neni jak kšanda?
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Milík
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 16 srp 2008, 03:07
Bydliště: Geografický střed Moravského Krasu

Příspěvek od Milík »

Ok,zjistím,díky za radu.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Mam skusenost, ze ked sa trosku vytoci auto, napr jazda pri 160, staci minuta tak sa aj rozhadzane vstreky zrovnaju do 0.0

Zrejme rj uz nic nepozna pri takych otackach a zatazi?

Niekto rovnaka skusenost?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Při vyšších otáčkách to měření korekcí vypíná (podobně jako např.vynechání zážehu u benzínů).
pašíkombi AFN B597
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

FandaTDI píše:Při vyšších otáčkách to měření korekcí vypíná (podobně jako např.vynechání zážehu u benzínů).
mas na mysli nielen meranie ale aj samotnu korekciu vypina?

ja mam na jednom aute kde su limity +-3mg/stroke na jednom valci +4.3mg/st

inak ten vstrek je funkcny a nie je ani hlucny, kompresie su vsetky OK
(je mozne ho na skusku vypnut na volnobeh ci vstrekuje)

ma to nejake negativne dosledky, pripadne moze mat?

pocital som aritmeticky priemer vsetkych 8 vstrekov a zda sa ze je vzdy okolo 0.0
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

Zdravim,přikládám soubor CSV,ale neví přesně které skupiny se měří.Zajímá mě jestly jsou hodnoty v normě.VAG nehlásí žádnou chybu ale jinak z výfuku hulí bíle.ObrázekGolf 4,81kw,sprint 764,egr off.Díky
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“