1) Takže nevylučuješ, že by VE čerpadlo stihlo regulovat dávku pro jednotlivý vstřik.FandaTDI píše: Udělam nějaký ty logy, příp. něco oměřim a ještě nad tim zapřemejšlim
Btw. ty rozdíly/tolerance by měly bejt absolutní (např. pro AFN 2mg, tj. -1 na jednom a +1 na jinym válci je už na hraně), ale taky mi neni jasný, proč je u těch tolerancí teda někdy uváděný +- (vůči tomu řídícímu vstřiku - 3 válce/hodnoty - je to relativní a jestli to správně chápu, tak při stejnym opotřebení jsou ty krajní hodnoty o ničem oproti tomu 4-hodnotovýmu - vůči default?, kde by ty krajní hodnoty měly v případě všech kladnejch značit buď horší vstřiky nebo kompresi a tam by ty krajní hodnoty, např. těch +-2,8mg, smysl měly... a navíc mam podezření, že se ta nulová hodnota v nějakym rozmezí sama "resetuje"/adaptuje základním nastavením)
2) S tou adaptací defaultu máš asi pravdu... Kdybychom měli motor, se špatnými kompresemi identicky 18bar na všech válcích a identickými vstřikovači nejspíše neukáže +2mg ve všech polích.. ale bude ukazovat všude nuly...
Je fakt že +2 proti pevnému defaultu, by znamenalo něco jiného než +2 proti řídícímu vstřiku...
Ale pokud se default přizpůsobuje, tak se ty interpretace nebudou tolik lišit. vpodstatě se pak zjišťují odchylky od jakési střední hodnotě daného motoru a ne tabulkových čísel...
Posuzovat to relativně na slabší a silnější válec nebude chybou... Ale teď je otázka 0 -2,5 +2,5 0 - rozdíl mezi 2. a 3. je 5 mg je to teda v toleranci, nebo ne?
Ono, pokud je mez komprese mezi válci 5 barů, což je dejme tomu 10% .. tak 5 mg by mohla být přijatelná mez mezi válci.. ale zároveň potřeba větší korekce než 5% u jednoho konkrétního válce vůči té "střední hodnotě motoru" už je moc.
Další věcí co mi teď vrtá hlavou je metodika LOGU... když jsem pátral po googlu, často lidi screenují volnoběh, nebo dokonce logují volnoběh studený /zahřátý - v popisu VCDS skupiny se jedná o Idle speed smooth running control - tzn. že meze jsou nejspíš stanoveny pro volnoběh...
Teď je otázka - jsou za jízdy přijatelná větší vychýlení?
Přikládám logy k posouzení
Rotačka:
AFN - nové trysky, hlava po GO (foulé těsnění)...
tady komprese ještě před GO hlavy, při cca 40stupních:
http://bluesky.ic.cz/Logs/131220113308.jpg - nyní by měly být minimálně lepší
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-013_rotac ... tudeny.CSV
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-013_rotac ... ahraty.CSV
- 13ka "ukázková"
tady je log - studený start až do zahřátí na provozní teplotu, klidná jízda..., po zahřátí i "plná zátěž"...
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-01-007-013-Rotacka.CSV
Zde zřejmě při vyšších otáčkách na druhém válci plusová korekce až 2 mg.. (nejdřív chvíli po startu, pak ještě v v 78 stupních..., v nízkých otáčkách pěkná) při provozní teplotě už nebyly extrémy vysoké..
Jinak je auto klidné, výkonné...
PD:
Tady je log 013, 018, 023 zahřátého motoru - klidná jízda
http://bluesky.ic.cz/Logs/LOG-01-013-018-023_PD.CSV
- 13ka je tady klidná i za jízdy.. (je fakt, že to byla krátká městká jízda)
Zpět k logu rotačky LOG-01-007-013
Jak bylo vidět na dlouhém logu, ty hodnoty mají občasné špičky v delším sledovaném období... Dokonce se mění korekce plusové a mínusové na jednotlivém vstřikovači, tak bych řekl, že to chce udělat delší log a pak hodnoty na konci zprůměrovat...
Průměrné korekce by byly 0,34 0,90 -0,26, znova podotýkám, že na volnoběhu jsou hodnoty "ukázkové" -0,07 0,07 -0,26
Myslím si, že takto provedený log kanálu 13 je nejsměrodatnější, otázka je jak to vyhodnotit... Jsou špičky tolerovatelné, vztahují se meze pouze na volnoběh, ale za jízdy je tolerance větší?...