Podivné cvakání a dýchání brzdového pedálu Bora.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Podivné cvakání a dýchání brzdového pedálu Bora.

Příspěvek od MarfyE34 »

VW Bora TDI PD ASZ r.v. 2002 ESP

https://www.youtube.com/watch?v=VdaPsrG ... e=youtu.be

Prosím mrkněte na toto video, při nastartovaném motoru , když šlapu na brzdový pedál ozývá se takové to cvakání a dýchání od pedálu. Celkově auto špatně brzdí, už jsem to tady na foru řešil ale dodnes se to vyřešit nepodařilo. Tak si říkám , že to může dělat tento pazvuk. Mám vyměněn hl. brzdový válec - koupen nový originální díl VW včetně nového čidla ESP, po montáži odvzdušněno VAGem, plus odvzdušněno na kolech klasicky, bez efektu.

Poté zrepasovány přední třmeny, znovu odvzdušněno - bez efektu.

Zadní třmeny již někdo předemnou měnil za nové ( ještě v SRN ) válečky jdou z lehka , zad. kotouče krásně vyleštěné , ručka funguje super.

Tandem co se podtlaku týká funguje dobře, vedení podtlaku těsné.

Posilovač není děravý. Ráno když odmontuju trubku do posilovače tak zasyčí, čili podtlak drží leč po stopnutí motoru stačí tak na jedno jediné zabrždění poté je tvrdý. Po nastartování pedál plynule padá až do provozní polohy.

Další poznatek , auto výborně a citlivě brzdí po ránu když je poměrně zima. Ovšem po pár ujetých km, pedál tupý a auto brzdí špatně. Resp. pokud to zahamtnu fakt silou v pohodě zastavím.

Setkal se s tím někdo z Vás ???

Díky.
Naposledy upravil(a) MarfyE34 dne 21 led 2018, 10:12, celkem upraveno 2 x.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

Nikdo se s tím nesetkal ???
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Změň destičky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

Tomu moc nerozumím, jak souvisejí destičky a cvakání a dýchání brzdového pedálu ? Destičky jsou vpředu originál VW přímo z prodejny VW. Vzadu Textar kotouče a Textar desky.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dýchání pedálu - křivé kotouče z důvodu špatné kombinace destiček,kotouče.
Cvakání pedálu - hledej u pedálu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

Jo takhle. Takže přední kotouče a desky jsou prostě špatně zvolené? A to cvakání u pedálu je divné no, dělalo to od začátku co mám auto, měnil jsem kuli tomu i spínač brzdových světel ( origo VW ).
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Brzdový asistent, nevidím v tom nic špatnýho, holt mikrofon u pedálu to jen zvýraznil ...
Obrázek
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

divej,pokud máš manžetu (gufero) pod pedálem na posilovači ok tak se zaměř na vakuovku(holendr).Na 100% to bude tam.
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

Tandem/vývěva + vedení od vývěvy do posilovače je OK. Po stopnutí motoru vydrží podtlak na maximálně 1 zabrždění a pak je pedál brzdy hned tvrdý. Když stopnu motor a vyndám z posilovače hadici ( tandem-posilovač) tak z posilovače je slyšet zasyčení, čili děravá membrána asi také nebude. Brzdný účinek se mění během jízdy. Nejlépe auto brzdí a má pedál citlivý když je auto opravdu studené a ráno v mrazech vyjedu. Pak stačí opravdu lehce se dotknout pedálu brzdy a auto krásně reaguje. Po pár ujetých km opět pedál brzdy znecitlivý a brzdný účinek se zhorší , resp. musím vyvinout větší sílu na brzdový pedál abych dosáhl stejného výsledku jako za studena.

To gufero na pedálu ani nevím jak vypadá natož abych ho kontroloval. Dá se to koupit jako náhradní díl ? Jak složitá je jeho výměna ? Díky.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

MarfyE34 píše:Tandem/vývěva + vedení od vývěvy do posilovače je OK. Po stopnutí motoru vydrží podtlak na maximálně 1 zabrždění a pak je pedál brzdy hned tvrdý. Když stopnu motor a vyndám z posilovače hadici ( tandem-posilovač) tak z posilovače je slyšet zasyčení, čili děravá membrána asi také nebude. Brzdný účinek se mění během jízdy. Nejlépe auto brzdí a má pedál citlivý když je auto opravdu studené a ráno v mrazech vyjedu. Pak stačí opravdu lehce se dotknout pedálu brzdy a auto krásně reaguje. Po pár ujetých km opět pedál brzdy znecitlivý a brzdný účinek se zhorší , resp. musím vyvinout větší sílu na brzdový pedál abych dosáhl stejného výsledku jako za studena.

To gufero na pedálu ani nevím jak vypadá natož abych ho kontroloval. Dá se to koupit jako náhradní díl ? Jak složitá je jeho výměna ? Díky.
Ja mám presne ten istý problém, že brzdy super brzdia keď sú úplne studené, prvých pár zabrzdení, potom trošku viac úsilia musím vyvynúť aby som zabrzdil, ja podozrievam spuchralé hadičky, alebo starú brzdovú kvapalinu, mám to v pláne v najbližších dňoch vymeniť
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

Kapalinu jsem už měnil 2x, pořád se to odvzdušňovalo, nový brzd. válec jsem koupil, zadní brzdové hadičky nové. Už nezbývá moc možností. Vlastně ano zbývá. Zajedu někam kde mají ten tlakový stroj na výměnu/odvzdušnění brzdové kapaliny. Co když tam stejně pořád koluje nějaká brzdová bublinka v systému.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

nj, ja vymením hadičky pretože už majú čo to za sebou, (500 000km) a tiež pôjdem asi niekam kde majú tú podtlakovú vec na výmenu brzdovej kvapaliny. aby mi to celé pekne prepumpovali a vymenili.
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

když budeš mět zpuchřelé hadičky tak ti to bude v první řadě přibržďovat.Máš závadu na vývěvě-vedení nebo v samotném posilovači.Jinak tam nic jiné nebude.V první řadě změř podtlak co vede do posilovače.Hodnotu kolik -bar?To že odpojíš hadicu a pšukne nic neznamená.. (LOL)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Budou ty desky a kotouče. Nehodí se k sobě.
Já zase první brzdění nic moc,až se zahřejí,brzdí to jedovatě a nevadnou. Jako u závoďáku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Podle mne se obyčejný kotouče (cca3,5% C) a desky na sebe nikdy nepasujou.Kotouč je prostě kus litiny a tim to zmrzlo.Destičky se vybíraj podle toho co od nich chci.Pokud nemám peníze,koupim spečenou tmu a pokud chci brzdit tak koupim nějaký s kvalitní směsí.

Jiná situace je,když mám závodní auto a kotouče z hliníkoveho kompozitu nebo keramika-uhlík.Tam nejde použít běžná destička z mototechny a destičky se opravdu pasujou na kotouče.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“