Podivné cvakání a dýchání brzdového pedálu Bora.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Podivné cvakání a dýchání brzdového pedálu Bora.
VW Bora TDI PD ASZ r.v. 2002 ESP
https://www.youtube.com/watch?v=VdaPsrG ... e=youtu.be
Prosím mrkněte na toto video, při nastartovaném motoru , když šlapu na brzdový pedál ozývá se takové to cvakání a dýchání od pedálu. Celkově auto špatně brzdí, už jsem to tady na foru řešil ale dodnes se to vyřešit nepodařilo. Tak si říkám , že to může dělat tento pazvuk. Mám vyměněn hl. brzdový válec - koupen nový originální díl VW včetně nového čidla ESP, po montáži odvzdušněno VAGem, plus odvzdušněno na kolech klasicky, bez efektu.
Poté zrepasovány přední třmeny, znovu odvzdušněno - bez efektu.
Zadní třmeny již někdo předemnou měnil za nové ( ještě v SRN ) válečky jdou z lehka , zad. kotouče krásně vyleštěné , ručka funguje super.
Tandem co se podtlaku týká funguje dobře, vedení podtlaku těsné.
Posilovač není děravý. Ráno když odmontuju trubku do posilovače tak zasyčí, čili podtlak drží leč po stopnutí motoru stačí tak na jedno jediné zabrždění poté je tvrdý. Po nastartování pedál plynule padá až do provozní polohy.
Další poznatek , auto výborně a citlivě brzdí po ránu když je poměrně zima. Ovšem po pár ujetých km, pedál tupý a auto brzdí špatně. Resp. pokud to zahamtnu fakt silou v pohodě zastavím.
Setkal se s tím někdo z Vás ???
Díky.
https://www.youtube.com/watch?v=VdaPsrG ... e=youtu.be
Prosím mrkněte na toto video, při nastartovaném motoru , když šlapu na brzdový pedál ozývá se takové to cvakání a dýchání od pedálu. Celkově auto špatně brzdí, už jsem to tady na foru řešil ale dodnes se to vyřešit nepodařilo. Tak si říkám , že to může dělat tento pazvuk. Mám vyměněn hl. brzdový válec - koupen nový originální díl VW včetně nového čidla ESP, po montáži odvzdušněno VAGem, plus odvzdušněno na kolech klasicky, bez efektu.
Poté zrepasovány přední třmeny, znovu odvzdušněno - bez efektu.
Zadní třmeny již někdo předemnou měnil za nové ( ještě v SRN ) válečky jdou z lehka , zad. kotouče krásně vyleštěné , ručka funguje super.
Tandem co se podtlaku týká funguje dobře, vedení podtlaku těsné.
Posilovač není děravý. Ráno když odmontuju trubku do posilovače tak zasyčí, čili podtlak drží leč po stopnutí motoru stačí tak na jedno jediné zabrždění poté je tvrdý. Po nastartování pedál plynule padá až do provozní polohy.
Další poznatek , auto výborně a citlivě brzdí po ránu když je poměrně zima. Ovšem po pár ujetých km, pedál tupý a auto brzdí špatně. Resp. pokud to zahamtnu fakt silou v pohodě zastavím.
Setkal se s tím někdo z Vás ???
Díky.
Naposledy upravil(a) MarfyE34 dne 21 led 2018, 10:12, celkem upraveno 2 x.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
Nikdo se s tím nesetkal ???
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Tomu moc nerozumím, jak souvisejí destičky a cvakání a dýchání brzdového pedálu ? Destičky jsou vpředu originál VW přímo z prodejny VW. Vzadu Textar kotouče a Textar desky.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Dýchání pedálu - křivé kotouče z důvodu špatné kombinace destiček,kotouče.
Cvakání pedálu - hledej u pedálu.
Cvakání pedálu - hledej u pedálu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Jo takhle. Takže přední kotouče a desky jsou prostě špatně zvolené? A to cvakání u pedálu je divné no, dělalo to od začátku co mám auto, měnil jsem kuli tomu i spínač brzdových světel ( origo VW ).
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 456
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
Tandem/vývěva + vedení od vývěvy do posilovače je OK. Po stopnutí motoru vydrží podtlak na maximálně 1 zabrždění a pak je pedál brzdy hned tvrdý. Když stopnu motor a vyndám z posilovače hadici ( tandem-posilovač) tak z posilovače je slyšet zasyčení, čili děravá membrána asi také nebude. Brzdný účinek se mění během jízdy. Nejlépe auto brzdí a má pedál citlivý když je auto opravdu studené a ráno v mrazech vyjedu. Pak stačí opravdu lehce se dotknout pedálu brzdy a auto krásně reaguje. Po pár ujetých km opět pedál brzdy znecitlivý a brzdný účinek se zhorší , resp. musím vyvinout větší sílu na brzdový pedál abych dosáhl stejného výsledku jako za studena.
To gufero na pedálu ani nevím jak vypadá natož abych ho kontroloval. Dá se to koupit jako náhradní díl ? Jak složitá je jeho výměna ? Díky.
To gufero na pedálu ani nevím jak vypadá natož abych ho kontroloval. Dá se to koupit jako náhradní díl ? Jak složitá je jeho výměna ? Díky.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
Ja mám presne ten istý problém, že brzdy super brzdia keď sú úplne studené, prvých pár zabrzdení, potom trošku viac úsilia musím vyvynúť aby som zabrzdil, ja podozrievam spuchralé hadičky, alebo starú brzdovú kvapalinu, mám to v pláne v najbližších dňoch vymeniťMarfyE34 píše:Tandem/vývěva + vedení od vývěvy do posilovače je OK. Po stopnutí motoru vydrží podtlak na maximálně 1 zabrždění a pak je pedál brzdy hned tvrdý. Když stopnu motor a vyndám z posilovače hadici ( tandem-posilovač) tak z posilovače je slyšet zasyčení, čili děravá membrána asi také nebude. Brzdný účinek se mění během jízdy. Nejlépe auto brzdí a má pedál citlivý když je auto opravdu studené a ráno v mrazech vyjedu. Pak stačí opravdu lehce se dotknout pedálu brzdy a auto krásně reaguje. Po pár ujetých km opět pedál brzdy znecitlivý a brzdný účinek se zhorší , resp. musím vyvinout větší sílu na brzdový pedál abych dosáhl stejného výsledku jako za studena.
To gufero na pedálu ani nevím jak vypadá natož abych ho kontroloval. Dá se to koupit jako náhradní díl ? Jak složitá je jeho výměna ? Díky.
Kapalinu jsem už měnil 2x, pořád se to odvzdušňovalo, nový brzd. válec jsem koupil, zadní brzdové hadičky nové. Už nezbývá moc možností. Vlastně ano zbývá. Zajedu někam kde mají ten tlakový stroj na výměnu/odvzdušnění brzdové kapaliny. Co když tam stejně pořád koluje nějaká brzdová bublinka v systému.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 456
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4643
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Budou ty desky a kotouče. Nehodí se k sobě.
Já zase první brzdění nic moc,až se zahřejí,brzdí to jedovatě a nevadnou. Jako u závoďáku.
Já zase první brzdění nic moc,až se zahřejí,brzdí to jedovatě a nevadnou. Jako u závoďáku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Podle mne se obyčejný kotouče (cca3,5% C) a desky na sebe nikdy nepasujou.Kotouč je prostě kus litiny a tim to zmrzlo.Destičky se vybíraj podle toho co od nich chci.Pokud nemám peníze,koupim spečenou tmu a pokud chci brzdit tak koupim nějaký s kvalitní směsí.
Jiná situace je,když mám závodní auto a kotouče z hliníkoveho kompozitu nebo keramika-uhlík.Tam nejde použít běžná destička z mototechny a destičky se opravdu pasujou na kotouče.
Jiná situace je,když mám závodní auto a kotouče z hliníkoveho kompozitu nebo keramika-uhlík.Tam nejde použít běžná destička z mototechny a destičky se opravdu pasujou na kotouče.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi