Výměna turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Výměna turba

Příspěvek od lib.ra »

Ví někdo jaké přesné označení má turbo do oct 81 kW rv. 2001 motor ASV?
Jak je náročná demontáž a montáž, a čeho bych se měl vyvarovat při montáži.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Originální číslo je 038253019N. Jestli to chceš dělat někde na zemi v garáži, tak je to celkem drbačka.
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib.ra »

Nejsem automechanik ale třeba na fačku jsem úspěšně vyměnil těsnění pod hlavou. Pokud bys porovnal odbornost a složitost práce tak co je složitější, montáž hlavy válců na FA nebo montáž turba na OCT?
Na podlaze v garáži bych to nedělal, měl bych to na rampě nebo na kanále.
Na turbu mám zatuhlé lopatky a nevím jestli mám koupit nové nebo to mám nějak vyčistit po demontáži. Nežere mi to olej a podtlaková membrána je taky v pořádku. Nové bych sehnal za 10-11tis. Pokud by někdo věděl kde sehnat levněji tak napište. Za repas turba chcou taky 12tis. takže to namá smysl.
Někdo píše že turbo vytahuje přes sací potrubí a někdo přes poloosu která je třeba vytáhnout, tak jak je to nejlepší dělat?
Jinak díky za to označení turba jen pro upřesnění kdybys mohl potvrdit zda to je GARRETT VNT 15.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

je to vtn15 a vyndej saci potrubi,a vyndas ho horem cca 1,5hod zalezi jak si zrucnej,turbo rozeber a vycisti tak dve hodky a nebude te to stat nic ;)
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib.ra »

Ty lopatky jsou prý zakarbonované. Jak je mám vyčistit stačí mechanicky nebo na to použít nějaký prostředek na rozpouštění karbonu.
Je třeba pak dávat nové těsnění? - když jo tak které to jsou, abych se na to připravil.
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

lib.ra píše:Ty lopatky jsou prý zakarbonované. Jak je mám vyčistit stačí mechanicky nebo na to použít nějaký prostředek na rozpouštění karbonu.
Je třeba pak dávat nové těsnění? - když jo tak které to jsou, abych se na to připravil.
Ahoj taky to budu doma cistit, vytahnu ho v garazi vrchem, Huml me v tomhle hodne poradil tak by to melo jit dobre :)

Tesneni menit nemusis ale je to lepsi (pod vyfukove svody)
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
lib.ra
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 27 led 2006, 15:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib.ra »

Ještě by mě zajímalo čím to budeš čistit. Mám stejný model i rv. jako ty kolik máš na tom najeto?
Uživatelský avatar
12skvarka
Aktivista
Příspěvky: 1303
Registrován: 23 led 2006, 19:31
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od 12skvarka »

ja to rozeberu a čistim dratenym kartacem...........vyfoukam vzduchem a je to
Nio
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 24 led 2006, 08:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od Nio »

Tak to bych chtel taky udelat, vyndat vycistit a vratit.Nemate nekdo k tomu nejaky navod jak na to?Urco to uz nekdo delal a vi co a jak a na co si dat pozor, tak kdybych mohl poprosit o nejaky navod, moc by s e sikl a asi nejen me.
Diky Nio
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

chiptuning píše:je to vtn15 a vyndej saci potrubi,a vyndas ho horem cca 1,5hod zalezi jak si zrucnej,turbo rozeber a vycisti tak dve hodky a nebude te to stat nic ;)
Na ASV už není VNT15 ale GT1749V.
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Andre píše:
chiptuning píše:je to vtn15 a vyndej saci potrubi,a vyndas ho horem cca 1,5hod zalezi jak si zrucnej,turbo rozeber a vycisti tak dve hodky a nebude te to stat nic ;)
Na ASV už není VNT15 ale GT1749V.
Takovej odbornik zas nejsem :) jakej je vtom rozdíl? myslím co se čistění a postupu vyndání vyndání týká?
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

lib.ra píše:Ještě by mě zajímalo čím to budeš čistit. Mám stejný model i rv. jako ty kolik máš na tom najeto?
Taky to budu čistit karatačem + vzduch případně dekarbonizačním roztokem máme to tady na firmě ale název nevím.
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

A ještě co tady kluci říkali, tak je potřeba na povolení hadičky přívodu oleje do turba udělat přípravek z 17ky očkového klíče, na kterým se prořízne drážka aby to šlo nasadit na tu hadičku a dostat to až k tomu mezikusu. Tím se to přidrží a zabrání se utržení hadičky při povolování.
Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Uživatelský avatar
Mara123
Přispěvovatel
Příspěvky: 227
Registrován: 23 led 2006, 17:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mara123 »

Octavia 1.9 TDi 81KW r.v.2001
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Mara123 píše:
Andre píše:
chiptuning píše:je to vtn15 a vyndej saci potrubi,a vyndas ho horem cca 1,5hod zalezi jak si zrucnej,turbo rozeber a vycisti tak dve hodky a nebude te to stat nic ;)
Na ASV už není VNT15 ale GT1749V.
Takovej odbornik zas nejsem :) jakej je vtom rozdíl? myslím co se čistění a postupu vyndání vyndání týká?
V tomhle žádnej, ale jinak je to o třídu výkonnější turbo, než VNT15.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“