jede nejaky jiny diesel jako TDI :)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Je fakt, že jsem měl taky Ducato 2,5TD 92rok a byla to pecka. Do kopců s podvalem neměly benzínové Feldy apod. šanci. A musím se přiznat, že jsem se jednu dobu poohlížel, jestli by se nedala sehnat Croma facelift s tímhle motorem, jenže sehnat jí v nezhuntovanou, je téměř nemožné a navíc pak ta cena mi připadá poněkud přehnaná.
Pro VW hovoří myslim i spotřeba. Je fakt, že se tady srovnává nesrovnatelný. Já se svojí Audi 80TDI a její hodnotě němůžu uvažovat o nějakém BMW 330D. A abych to vyměnil za P605, Xantii TD, nebo nějaký Punto, to by byl jistě krok zpět.
VW TDI je tak rozšířené, že si v tom vybere každý svojí cenovou relaci. S jinýma motorama už se to musí porovnávat vždy ve smyslu roku výroby, ceny apod.
V Každém případě mě z tohodle příspěvku hlavně zajímaly vlastnosti HDI a Forďáckých TDCi
Pro VW hovoří myslim i spotřeba. Je fakt, že se tady srovnává nesrovnatelný. Já se svojí Audi 80TDI a její hodnotě němůžu uvažovat o nějakém BMW 330D. A abych to vyměnil za P605, Xantii TD, nebo nějaký Punto, to by byl jistě krok zpět.
VW TDI je tak rozšířené, že si v tom vybere každý svojí cenovou relaci. S jinýma motorama už se to musí porovnávat vždy ve smyslu roku výroby, ceny apod.
V Každém případě mě z tohodle příspěvku hlavně zajímaly vlastnosti HDI a Forďáckých TDCi
Fočus 1,6TDCI
T4 MTDI
T4 MTDI
To ocom ty hovoris su uz jednotlive evolucie vstrekovacich systemov VW group TDI a PV3S maju obidve to iste. Priamy vstrek, ale vo V3S ho riadi cisto mechanicky system cerpadlo PAL a u VW TDI elektronika konkretne system vstrekovania VP-44 od bosch (klasika nie PD), alebo uplne odlisny vstrekovaci system PD tiez od boscha. System vstrekovania nafty Pumpe Duse je uplne iny ako VP44 a to by uz podla teba nemalo byt TDI!Tomasvw píše:jedno to teda neni vzhladom na to ze VSETKY tdi koncernu vw su riadene pociatacom. Tym padom maju VSETKY tdi maju ako pises efektivnejsie vstrekovanie= vyssi vykon, nizsia spotreba. toto sa rozumie pod pojmom TDi(vw).ty tu porovnavas V3S a tdi...
Pozor vo fiat uzitkovych vozidlach najdes aj motory Peugeot (katastrofa). Hlavne v Ducato. A opacne v Peugeotoch a Citroenoch (Boxer, Jumper) najdes aj FIAT Group (Fiat, Iveco). Ja som Ducato s motormy o objeme 1.9 l s motorom fiat este nevidel (vzdy tam bol Peugeot 19D, TD) ale moze byt, to je ajtak jedno vsetko sa to vyraba na Sicilii (Ducato, Boxer, Jumper). Priami vstrek u fiata bol uz v roku 88 (Croma 1.9 TurboD i.d.). Neviem otom aby Corma, Thema, 164ka 2.5 TD mala priamy vstrek a centralny zhavic s rozprasovacom nafty. Fiat 2.5TD je klasicky komorkovy diesel so 4 zhavicamy. Fiat Ducato 2.5 a 2.8 TDi je odvodeny od 2.5TD. Da sa povedat ze je to ten isty motor, ale uz s priamim vstrekom a jednym centralnym zhavicom a rozprasovacom nafty v nasavacom potruby. Tento system zhavenia je menej efektivny ako ked je zhavic priamo v spalovacej komore. No nove auta s vysokotlakovym vstrekovanim uz zhavice takmer nepotrebuju. Lebo nafta je do spalovacej komory vstrekovana pod takym velkym tlakom a tak jemne rozprasena ze sa musi vznietit aj keby nechcela. Napr. motory vo Fiat Ducato Iveco 2.3 JTD (4 zhavice) a Iveco 2.8 JTD (jeden centralny zhavic) zhavia az od -5 C.jurki888 píše:pani mal som ducato 1.9d motor regata nalial som do nho kade co len nie naftu kadejake oleje a do nemoty siel ten motor si zo sebou nechal robit co kolvek a ked sme uz pri tdi preco ho nevedia spravit bez zhavicou ako staru cromu ta ma jeden zhavic v nasavani aj ten zhavi az pri -10 a auto startuje bez problemou proste priami vstrek uz bol u fiata uz v roku 89 a skoda sa snim teraz chvali
Motory Fiat group Iveco 2.3, 2.8, 3.0 JTD su tiez odvodene od Fiat 2.5 TD ale, Iveco donich vlozilo svoje know how a upravilo pre svoje potreby. Tieto motory sa vyznacuju velkym vykonom a krutiacim momentom, vysokou spolahlivostou, extremne dlhou zivotnostou a skvelou hospodarnostou.
jojo píše:To ocom ty hovoris su uz jednotlive evolucie vstrekovacich systemov VW group TDI a PV3S maju obidve to iste. Priamy vstrek, ale vo V3S ho riadi cisto mechanicky system cerpadlo PAL a u VW TDI elektronika konkretne system vstrekovania VP-44 od bosch (klasika nie PD), alebo uplne odlisny vstrekovaci system PD tiez od boscha. System vstrekovania nafty Pumpe Duse je uplne iny ako VP44 a to by uz podla teba nemalo byt TDI!Tomasvw píše:jedno to teda neni vzhladom na to ze VSETKY tdi koncernu vw su riadene pociatacom. Tym padom maju VSETKY tdi maju ako pises efektivnejsie vstrekovanie= vyssi vykon, nizsia spotreba. toto sa rozumie pod pojmom TDi(vw).ty tu porovnavas V3S a tdi...
ty sa fakt rád hádaš. Celé to tu už je prebrané a ani sa k tomu uš vracat nebudem, prečítaj si celé téma. Okrem toho system vp44 vw používa iba u motora V6TDi, ktorý je na hovno kvoli velkej poruchovosti. Tiež ho používajú konkurenčné automobilky. Ostatné klasické 1.9TDI používajú systém vp37 ktorý je jednoduhší a maximálne spolahlivý. Ako funguje system PD mi nemusíš písat a nikde som nenapisal ani slovo, podla ktorého by nemalo PD byt tdi.ja som v ducatach este nevidel peugeot motor ani citroen skvor v nich fiat a viem ze oni odkupili od fiata licenciu na karoseriu dokonca som videl z citroenu kasnu a skoro vsetky suciastky v nom boli popisane znackou fiat dokonca viem ze tie motory peugeot a citroen sa vnich vazne prehrievali a tak kamos si tam musel dat motor z fiatu lebo ho to uz 2 krat nechalo fiat bezi 100percentne jazdil som na boxeri 1.9td a chodilo to ako hlatka 1.9 75konova od fiatu (regata)
Csala píše:Tak, takzapa píše:Měl jsem Cromu a tahal za ní podvál a ten motor byl nesmrtelnej.Nalítal a to doslova jsem s ní 730 000 km,s jedinou hlavou,turbem a dvěma převodovkama.Tachometrově šla i přes 200.Život skončila rozštípaná vo traktor,když traktorista s čepicí škoda neodhad mojí rychlost a šoup mi to tam rovnou z pole.Ze 160 jsem to dobrzdil na polovic, urval jem mu přední kolo i s nápravou a skončil po několika kotrmelcích na střeše.Auto totál,já pár boulí,odřenin a pořezanej od skla.Od tý doby jsem měl ještě 1 cromu a dvě themy se stejným motorem a nikdy neměl problém se starty i když bylo hodně pod -20.Jednou byly takový mrazy,že nafta zatuhla i na stojanech pump a já jsem s mojí cromou jel do němec pro auto a němci cca 70 km od hranic postávali se svejma golfama,pasatama....bezradně stát se zatuhlou českou naftou po krajnicích.Jednoho jsem naložil - měl jsem to stejnou cestou a ten chudák nechápal,že ho veze fiat.Samo,že jsem mu neřekl,že cromy maj už od výroby předehřev.Vím,že je to tu forum VW,ale přiznejte,že italové ty motory prostě uměj.
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
pani a ked uz niekto ide rozpravat na fiat ze boli sracky tak nech sa pozre spat ze skoda 120 bola vazne predpotopne auto zo svihadlovov vybavov fiat uz mal davno el okna central obojstranny kluc mali diesela 5 stupnovu prevodovku klimu a podobne nemuseli ste si tam priplacat ako u skody o to aby ste mali poriadne madlo na dverach a nie kus kozenky
alebo aby sa dali otvarat vzadu okna a netrebalo ho v zime roztlacat
keby nebolo talianov tak neni favorit a diesel zacali davat az ftedy ked sa spojili z vw a ten davaju do teraz vsade fiat uz mal davno td a felicia sa pysila hladkov 1.9
a fiat aspon nesanuje na piestoch fabia 1.2 htp co znamena -hadam to pojde 
-
go.vojta
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
co sem taháš škodu 120l.. to je zase trochu mimo mísu, ne?? tys asi zapoměl, že jsem tady byli v zajetí komárů a ty žádnej vývoj nepustily.. tak to nesrovnávej s fiatem který fungoval v normální zemi a neměl omezení..
já osobně proti fiatu nic nemám, ale prostě jim chybí německá preciznost.. to zpracování stojí za houby..
já osobně proti fiatu nic nemám, ale prostě jim chybí německá preciznost.. to zpracování stojí za houby..Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
Ono nebýt podílu VW ve Škodovce, jejich technologií a konstrukcí, tak by Škodovka asi dopadla, jako Liaz. Sice bylo trochu proti vlastenecké dušičce, když stát prodával většinový podíl ve Škodě auto koncernu VW, ale bez toho by do Škody koncern tolik nevkádal. Nemyslím financí, ale hlavně know-how.
Ale to není diskuze o výkonových škálách motorů různých výrobců.
Ale to není diskuze o výkonových škálách motorů různých výrobců.
Fočus 1,6TDCI
T4 MTDI
T4 MTDI
Tak tak, motnuju často autoalarmy a kolikrát u Italů nebo Francouzů dost nadává že to je nelogický zkonstruovaný nebo nejdou díly do sebe a tak.go.vojta píše:co sem taháš škodu 120l.. to je zase trochu mimo mísu, ne?? tys asi zapoměl, že jsem tady byli v zajetí komárů a ty žádnej vývoj nepustily.. tak to nesrovnávej s fiatem který fungoval v normální zemi a neměl omezení..já osobně proti fiatu nic nemám, ale prostě jim chybí německá preciznost.. to zpracování stojí za houby..
U VW tyhle problémy nemám, i tak kam oči nevidí to má hlavu a patu.
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
sice je to O.T. ale dovolim si reagovat , v konstrukci jsme vzdy meli velmi dobre ba nejlepsi pracovniky ,kdyz se podivas na zacatek minuleho stoleti tak se k nam mohli vsichni chodit ucit , samozdrejmne ze je vec financi myslenky realizovat i dnes mame konstruktery na urovni / wrc a jine zavodni specialy at jsou to okruhovy auta, trucky autocros atdLukas.J.J píše:Ono nebýt podílu VW ve Škodovce, jejich technologií a konstrukcí, tak by Škodovka asi dopadla, jako Liaz. Sice bylo trochu proti vlastenecké dušičce, když stát prodával většinový podíl ve Škodě auto koncernu VW, ale bez toho by do Škody koncern tolik nevkádal. Nemyslím financí, ale hlavně know-how.
Ale to není diskuze o výkonových škálách motorů různých výrobců.