Můj původní dotaz
Mám Superba 2 FL, CFFB 2.0TDi 4x4 16v a začal jsem mít problémy nejprve s vahou vzduchu, kdy se mi na diagnostice zobrazovala chyba P0101, P0103.
Na Maxidotu se mi zobrazila zhavici kontrolka a chyba viz výše, na základě čehož jsem se uchýlil ke koupi nové váhy vzduchu, nicméně po 2 týdnech ježdění opět stejná chyba navíc při te chybě se mi začalo kouřit bíle z výfuku, po vypnutí a zapnutí motoru se chyba smazala a vše fungovalo jak má bez bílého koure.
PROBLÉM = EGR
Podělim se s Vámi, jak jsem na problém přišel.
Asi 3 měsíce jsem lítal po servisech, značkové, neznackove a nikdo nemohl přijít na to co je špatně..
K bílému kouři z motoru - Součástí EGR ventilu je také chladič výfukových plynů, který prosakoval a následkem byl zaseklý EGR ventil.
HLAVY U TĚCHTO MOTORŮ NEPRASKAJÍ.
Pro kontrolu těsnění hlavy motoru doporučuji zkontrolovat víčko od oleje, zda tam není šlem a pravidelně kontrolovat měrku oleje, zda nepřibývá olej - HLAVNĚ NECHOĎTE HNED MĚNIT TĚSNĚNÍ HLAVY!
Pro úplnou jistotu existuje sada, pro kontrolu CO2 v chladiči.
Až jsem potom poznal fakt odborníka jménem Štefan Toth, který na to přišel a správně mě nasměroval.
Co Vám řekne servis? Akorát vad bude chtít ojebat.. vyměnte DPF, váhu vzduchu atd. Cena oprav přes 50 tis a akorát budete nasrani.
Jak si tedy ověřit příčinu zavady(popsal jsem výše)
A) koupit si ELM327 za 400 Kč na alze
B) koupit aplikaci VAG DPF 90 KČ
C) koupit aplikaci Torque
V aplikaci VAG DPF zjistíme jak je na tom DPF, v aplikaci torque si dáme pod sebe dva grafy - Váha vzduchu a EGR a pojedeme testovat..
PS pokud Vám bude svítit nějaká kontrolka v aplikaci torque smazeme a jedeme na cisto.
Po zahřátí motoru, budeme akcelerovat na 3-4 tis otáček a sledujeme jak se chová Váha a EGR.
U mě se projevila závada tak, ze po chvíli EGR zůstal v nulových hodnotách a začala svítit zhavici kontrolka motoru, po vypnutí a zapnutí motoru EGR opět začal fungovat a po par kilometrech znovu.
EGR JE NUTNÉ VYMĚNIT CO NEJDŘÍVE! POKUD NEBUDE SPRÁVNĚ FUNGOVAT EGR, PŮJDE DO HÁJE DPF.
Co z toho vyplývá?
Než půjdete do servisu a zaplatíte stovky korun za diagnostiku, tak radši investujte do výše vypsaneho seznamu a můžete zjistit co konkrétně je špatně a vyměnit pouze vadný díl.
Snad Vám to pomůže 🙂
Níže je výpis závad, které mi hazela diagnostika, v trubkach díra nebyla.

