Špatné starty a cvakání ALH
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Špatné starty a cvakání ALH
Ahoj, zkusím štěstí i tady. TDi je pro mě španělská vesnice, tak bych se chtěl poradit. Měnili mi těsnění pod hlavou a dávali i nové žhavičky. Od doby, co se mi auto vrátilo, tak pozoruju občas horší starty. Vždy se jedná o studený start, ale nestane se to u každého studeného startu. Auto točí a má tendenci nastartovat, až nakonec chytne. Mám pocit, že na to má vliv vlhkost (nebo nízký tlak?), protože poslední dobou to je skoro každý první start. Dřív (říjen), i když byly nízké teploty, tak to kolikrát chytlo dobře a tyhle problémové starty byly jen výjimečně, což teď neplatí. Přikládám video (tenhle start ještě jde, protože to nakonec chytne čistě): https://www.youtube.com/watch?v=QRNLTz9tvc0
Všiml jsem si i, že je slyšet cvakání u studeného motoru (dokud není voda třeba na 60°C). Cvakání je dobře slyšet z boku od předních dvěří až dozadu za auto. Vpředu u motoru nebo když otevřu kapotu už moc slyšet není (asi ho přehluší motor). A necvaká to trvale, ale na chvilku to má výpadky. Možná to je běžný projev TDi a jen plaším, jsem totiž zvyklý na 1.8T. Jinak pod motorem nemám kryt od té doby, co se auto vrátilo ze servisu. Přikládám videa:
1: https://www.youtube.com/watch?v=5meExTwP-ak
2: https://www.youtube.com/watch?v=do9UIcprWME
Všiml jsem si i, že je slyšet cvakání u studeného motoru (dokud není voda třeba na 60°C). Cvakání je dobře slyšet z boku od předních dvěří až dozadu za auto. Vpředu u motoru nebo když otevřu kapotu už moc slyšet není (asi ho přehluší motor). A necvaká to trvale, ale na chvilku to má výpadky. Možná to je běžný projev TDi a jen plaším, jsem totiž zvyklý na 1.8T. Jinak pod motorem nemám kryt od té doby, co se auto vrátilo ze servisu. Přikládám videa:
1: https://www.youtube.com/watch?v=5meExTwP-ak
2: https://www.youtube.com/watch?v=do9UIcprWME
Oba problémy pozoruju od doby, kdy se mi auto vrátilo. Možná mám i nepatrně vyšší spotřebu, ale těžko soudit při těchto teplotách. Jinak kryt pod motorem jsem před tím vozil, tak je možné, že to cvakání bylo utlumené. Až se k tomu dostanu, kryt vrátím.
Koukal jsem na ten předvstřik. Pokud jsem to dělal dobře, vylezlo mi toto. Koukal jsem na to 2x, odpoledne po cca 25 - 30 minutách jízdy, teď večer po 20 minutách jízdy. V obou případech ručička vody dosáhla 90°C. Nicméně v závadách byly 3 chyby ohledně zkratu na čidlech. Po smazání chyb se objevuje pouze chyba zkratu na čidle G62 - Snímač teploty vody. Takže možná proto to neukázalo předvstřik tak, jak má.

Koukal jsem na ten předvstřik. Pokud jsem to dělal dobře, vylezlo mi toto. Koukal jsem na to 2x, odpoledne po cca 25 - 30 minutách jízdy, teď večer po 20 minutách jízdy. V obou případech ručička vody dosáhla 90°C. Nicméně v závadách byly 3 chyby ohledně zkratu na čidlech. Po smazání chyb se objevuje pouze chyba zkratu na čidle G62 - Snímač teploty vody. Takže možná proto to neukázalo předvstřik tak, jak má.

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Já včera koukal jen na př. desku, kde teplota s olejem seděla. Dnes jsem logoval přes motor. jednotku a hodnota tak nějak odpovídala do 60°C. Jen trvale klesala a stoupala o 1-2°C. A pokud jsem jel bez sešlápnutého plynu z jednoho kopce, tak teplota klesla v jednu chvíli z 74°C na 60°C. Po přidání plynu se zase za chvíli vrátila na 74°C.
Zkusil jsem kouknout i na při. desku, kde to po 20 minutách jízdy hlásilo 80°C (budíky už po 7 minutách hlásily 90°C), stejně tak olej, ale na motor. jednotce bylo 74°C.
O tom předvstřiku jsem četl, že ideální hodnota je 55. Těch 74 mě překvapilo. Měl bych to snížit?
Zkusil jsem kouknout i na při. desku, kde to po 20 minutách jízdy hlásilo 80°C (budíky už po 7 minutách hlásily 90°C), stejně tak olej, ale na motor. jednotce bylo 74°C.
O tom předvstřiku jsem četl, že ideální hodnota je 55. Těch 74 mě překvapilo. Měl bych to snížit?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33564
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="LadikRS"]Já včera koukal jen na př. desku, kde teplota s olejem seděla
já třeba nečtu ráno byla teplota motoru 3 stupně a okolní teplota byla 3 stupně
pokud se zabýváš provozní teplotou tak mrkni jak máš zatížený alternátor je to tam v procentech a zkus dávat plus na vyhřívací žhaviče jsou u hlavi mezi motorem a převodovkou jestli fachčí
já třeba nečtu ráno byla teplota motoru 3 stupně a okolní teplota byla 3 stupně
pokud se zabýváš provozní teplotou tak mrkni jak máš zatížený alternátor je to tam v procentech a zkus dávat plus na vyhřívací žhaviče jsou u hlavi mezi motorem a převodovkou jestli fachčí
Nene, ty se neměnily. Motor šel jinak dobře, má tedas najeto 295 tisíc a pochybuju, že na ně někdo sahal.
Na Youtube jsem našel video podobného zvuku a psali tam napínák řemenu nebo vstřiky. Problém je, že než někam dojedu, je ticho, takže to moc lidem nemůžu dát poslechnout.
K tomu altíku přikládám log, protože nevím, na co se mám zaměřit: https://uloz.to/!7ret6S6KBKsf/log-01-002-016-xxx-csv
Jinak čidlo teploty je po smrti, z 60°C se najednou propadlo k 22,5°C, po chvíli zase šlo zpět na 60°C, pak kolísalo a nakonec jsem ztratil spojení s jednotkou a už se mi nepovedlo opětovně s ní spojit.
Na Youtube jsem našel video podobného zvuku a psali tam napínák řemenu nebo vstřiky. Problém je, že než někam dojedu, je ticho, takže to moc lidem nemůžu dát poslechnout.
K tomu altíku přikládám log, protože nevím, na co se mám zaměřit: https://uloz.to/!7ret6S6KBKsf/log-01-002-016-xxx-csv
Jinak čidlo teploty je po smrti, z 60°C se najednou propadlo k 22,5°C, po chvíli zase šlo zpět na 60°C, pak kolísalo a nakonec jsem ztratil spojení s jednotkou a už se mi nepovedlo opětovně s ní spojit.
Já měl např. jeden vstřik povolenej, zkus je projít, pokud se chod motoru změní mohlo to být tím.
Rachtal mi taky napínák a znělo to podobně ale u tebe to spíš vypadá na ty zdvihátka ventilů, jediný co ještě můžeš zkusit je sundat řemen alternátoru, a nastartovat bez něj zda to bude chrastit na studeným v souvislosti s tím napínákem, nic moc rady odemě ale snad něco pomůže
, moje zdvihátka byla po 300 tis dost načatý u ALH, po výměně jsem ten motor nepoznal, měl jemnej chod
k tomu předvstřiku, kdysi jsem s tím laboroval u sebe na zeleném se to auto chovalo tak že při studeném startu více klepalo a znělo jak kdyby mělo na hrbu 600 tisíc, a po pár km jelo pak hladce, lepší chování jsem zaznamenal blíže k modré, po studném startu to tolik neklepalo a mělo hladší chod. Teď mám něco mezi zelenou a modrou - jezdím kolem 4 litrů na sto, nalítám kolem 400km za 500 Kč nafty ( práce, nákupy, střední cesty) - zkus si s tím pohrát, ale pozor na šrouby na čerpadle, doporučuju koupit nový snadno se zatrhnou, dobrý by bylo je utáhnout na moment a 90 stupňů aby to po nastavení dobře drželo
Rachtal mi taky napínák a znělo to podobně ale u tebe to spíš vypadá na ty zdvihátka ventilů, jediný co ještě můžeš zkusit je sundat řemen alternátoru, a nastartovat bez něj zda to bude chrastit na studeným v souvislosti s tím napínákem, nic moc rady odemě ale snad něco pomůže

k tomu předvstřiku, kdysi jsem s tím laboroval u sebe na zeleném se to auto chovalo tak že při studeném startu více klepalo a znělo jak kdyby mělo na hrbu 600 tisíc, a po pár km jelo pak hladce, lepší chování jsem zaznamenal blíže k modré, po studném startu to tolik neklepalo a mělo hladší chod. Teď mám něco mezi zelenou a modrou - jezdím kolem 4 litrů na sto, nalítám kolem 400km za 500 Kč nafty ( práce, nákupy, střední cesty) - zkus si s tím pohrát, ale pozor na šrouby na čerpadle, doporučuju koupit nový snadno se zatrhnou, dobrý by bylo je utáhnout na moment a 90 stupňů aby to po nastavení dobře drželo
Zaráží mě, že to začalo cvakat až po tom, co se to vrátilo ze servisu. Ale zase tím, že se to ohřeje a zmizí to, tak to by byl příznak zdvihátek.
Na vstřiky jsem koukal a na nic jsem nepřišel. Zkusím je ale přetáhnout na předepsaný moment. Ten řemen taky vyzkouším.
O víkendu se snad dostanu k výměně čidla teploty, abych vyloučil špatný termostat. Protože teplota ukazuje po 20 minutách jízdy 80°C a z kopce bez plynu teplota klesá. Pak bych zkusil ten předvstřik.
Všem děkuju za rady. Za každou radu jsem rád, v TDi se vůbec neorientuju.
Na vstřiky jsem koukal a na nic jsem nepřišel. Zkusím je ale přetáhnout na předepsaný moment. Ten řemen taky vyzkouším.
O víkendu se snad dostanu k výměně čidla teploty, abych vyloučil špatný termostat. Protože teplota ukazuje po 20 minutách jízdy 80°C a z kopce bez plynu teplota klesá. Pak bych zkusil ten předvstřik.
Všem děkuju za rady. Za každou radu jsem rád, v TDi se vůbec neorientuju.