Špatné starty a cvakání ALH

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Špatné starty a cvakání ALH

Příspěvek od LadikRS »

Ahoj, zkusím štěstí i tady. TDi je pro mě španělská vesnice, tak bych se chtěl poradit. Měnili mi těsnění pod hlavou a dávali i nové žhavičky. Od doby, co se mi auto vrátilo, tak pozoruju občas horší starty. Vždy se jedná o studený start, ale nestane se to u každého studeného startu. Auto točí a má tendenci nastartovat, až nakonec chytne. Mám pocit, že na to má vliv vlhkost (nebo nízký tlak?), protože poslední dobou to je skoro každý první start. Dřív (říjen), i když byly nízké teploty, tak to kolikrát chytlo dobře a tyhle problémové starty byly jen výjimečně, což teď neplatí. Přikládám video (tenhle start ještě jde, protože to nakonec chytne čistě): https://www.youtube.com/watch?v=QRNLTz9tvc0

Všiml jsem si i, že je slyšet cvakání u studeného motoru (dokud není voda třeba na 60°C). Cvakání je dobře slyšet z boku od předních dvěří až dozadu za auto. Vpředu u motoru nebo když otevřu kapotu už moc slyšet není (asi ho přehluší motor). A necvaká to trvale, ale na chvilku to má výpadky. Možná to je běžný projev TDi a jen plaším, jsem totiž zvyklý na 1.8T. Jinak pod motorem nemám kryt od té doby, co se auto vrátilo ze servisu. Přikládám videa:
1: https://www.youtube.com/watch?v=5meExTwP-ak
2: https://www.youtube.com/watch?v=do9UIcprWME
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Čo sa týka štartov začal by som kontrolou predvstreku a dodávky paliva.
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od LadikRS »

Předvstřik zkusím zkontrolovat. Možná bych ještě mohl vyměnit palivový filtr.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jde o to, pokud mu dávali těsnění pod hlavou, zda se strefili a nesnížili kompresi, pokud to tedy začalo až poté..
nepropadat panice...
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od LadikRS »

Oba problémy pozoruju od doby, kdy se mi auto vrátilo. Možná mám i nepatrně vyšší spotřebu, ale těžko soudit při těchto teplotách. Jinak kryt pod motorem jsem před tím vozil, tak je možné, že to cvakání bylo utlumené. Až se k tomu dostanu, kryt vrátím.

Koukal jsem na ten předvstřik. Pokud jsem to dělal dobře, vylezlo mi toto. Koukal jsem na to 2x, odpoledne po cca 25 - 30 minutách jízdy, teď večer po 20 minutách jízdy. V obou případech ručička vody dosáhla 90°C. Nicméně v závadách byly 3 chyby ohledně zkratu na čidlech. Po smazání chyb se objevuje pouze chyba zkratu na čidle G62 - Snímač teploty vody. Takže možná proto to neukázalo předvstřik tak, jak má.
Obrázek
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud máš v háji snímač teploty vody tak si ho najdi v bloku měřených hodnot a skontroluj co říká řj motoru kolik je tam za studena a jak roste teplota :?

počátek vstřiku by jsem měl trošku posunout dozadu na 55
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od LadikRS »

Já včera koukal jen na př. desku, kde teplota s olejem seděla. Dnes jsem logoval přes motor. jednotku a hodnota tak nějak odpovídala do 60°C. Jen trvale klesala a stoupala o 1-2°C. A pokud jsem jel bez sešlápnutého plynu z jednoho kopce, tak teplota klesla v jednu chvíli z 74°C na 60°C. Po přidání plynu se zase za chvíli vrátila na 74°C.

Zkusil jsem kouknout i na při. desku, kde to po 20 minutách jízdy hlásilo 80°C (budíky už po 7 minutách hlásily 90°C), stejně tak olej, ale na motor. jednotce bylo 74°C.

O tom předvstřiku jsem četl, že ideální hodnota je 55. Těch 74 mě překvapilo. Měl bych to snížit?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33564
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="LadikRS"]Já včera koukal jen na př. desku, kde teplota s olejem seděla

já třeba nečtu ráno byla teplota motoru 3 stupně a okolní teplota byla 3 stupně


pokud se zabýváš provozní teplotou tak mrkni jak máš zatížený alternátor je to tam v procentech a zkus dávat plus na vyhřívací žhaviče jsou u hlavi mezi motorem a převodovkou jestli fachčí
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od LadikRS »

Tak to zítra rání zkusím zkontrolovat, kolik to bude ukazovat. Ale čidlo to asi má za sebou, auto při teplejším motoru občas ukazuje žhavení i 20s.

Až pojedu, tak zkusím logovat ten alternátor s teplotou. Zkusím kouknout i na ty žhavičky.
JohnEagle
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 11 led 2017, 23:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od JohnEagle »

zní to jak klepání ventilu, hydroštely se měnily taky?
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od LadikRS »

Nene, ty se neměnily. Motor šel jinak dobře, má tedas najeto 295 tisíc a pochybuju, že na ně někdo sahal.

Na Youtube jsem našel video podobného zvuku a psali tam napínák řemenu nebo vstřiky. Problém je, že než někam dojedu, je ticho, takže to moc lidem nemůžu dát poslechnout.

K tomu altíku přikládám log, protože nevím, na co se mám zaměřit: https://uloz.to/!7ret6S6KBKsf/log-01-002-016-xxx-csv

Jinak čidlo teploty je po smrti, z 60°C se najednou propadlo k 22,5°C, po chvíli zase šlo zpět na 60°C, pak kolísalo a nakonec jsem ztratil spojení s jednotkou a už se mi nepovedlo opětovně s ní spojit.
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od LadikRS »

Tak při teplotě -1 ukazovalo čidlo 1,4°C. Žhavičky vody by měly fungovat, po přiložení zkoušečky na žhavičku se rozsvítila. Jen bužírka na kabelech je dost zpuchřelá.
JohnEagle
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 11 led 2017, 23:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od JohnEagle »

Já měl např. jeden vstřik povolenej, zkus je projít, pokud se chod motoru změní mohlo to být tím.

Rachtal mi taky napínák a znělo to podobně ale u tebe to spíš vypadá na ty zdvihátka ventilů, jediný co ještě můžeš zkusit je sundat řemen alternátoru, a nastartovat bez něj zda to bude chrastit na studeným v souvislosti s tím napínákem, nic moc rady odemě ale snad něco pomůže :) , moje zdvihátka byla po 300 tis dost načatý u ALH, po výměně jsem ten motor nepoznal, měl jemnej chod

k tomu předvstřiku, kdysi jsem s tím laboroval u sebe na zeleném se to auto chovalo tak že při studeném startu více klepalo a znělo jak kdyby mělo na hrbu 600 tisíc, a po pár km jelo pak hladce, lepší chování jsem zaznamenal blíže k modré, po studném startu to tolik neklepalo a mělo hladší chod. Teď mám něco mezi zelenou a modrou - jezdím kolem 4 litrů na sto, nalítám kolem 400km za 500 Kč nafty ( práce, nákupy, střední cesty) - zkus si s tím pohrát, ale pozor na šrouby na čerpadle, doporučuju koupit nový snadno se zatrhnou, dobrý by bylo je utáhnout na moment a 90 stupňů aby to po nastavení dobře drželo
LadikRS
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 26 lis 2013, 13:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od LadikRS »

Zaráží mě, že to začalo cvakat až po tom, co se to vrátilo ze servisu. Ale zase tím, že se to ohřeje a zmizí to, tak to by byl příznak zdvihátek.

Na vstřiky jsem koukal a na nic jsem nepřišel. Zkusím je ale přetáhnout na předepsaný moment. Ten řemen taky vyzkouším.

O víkendu se snad dostanu k výměně čidla teploty, abych vyloučil špatný termostat. Protože teplota ukazuje po 20 minutách jízdy 80°C a z kopce bez plynu teplota klesá. Pak bych zkusil ten předvstřik.

Všem děkuju za rady. Za každou radu jsem rád, v TDi se vůbec neorientuju.
JohnEagle
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 11 led 2017, 23:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od JohnEagle »

zkus ještě ten předvstřik, blíž k modrý - jestli to nepomůže
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“