riesim zapeklitu situaciu, uz neviem co, uz neviem kam.
A8 D3 4.2 V8 2006, problemy nastali ked odisiel alternator - do auta islo 18V a mozno aj viac. Po vymene alternatora vyhadzovalo chyby sporadicky auto skrtiacej klapky - rozsvieti sa ESP (audi pri chybe v riadeni motora zapalovania a dodavky vzduchu vyhodi esp chybu).
Vymenil sa dalej battery managment z rovnakeho auta, s rovnakymi parametrami, nova baterka VARTA s kodovanim. Ked sa rozsvietilo ESP, tak sa auto dostalo do nudzoveho rezimu - zapisalo chybu do ECU a vyplo, neslo nastartovat. Pomohlo odpojit baterku, nasledne pripojit a auto jazdilo.
Vymenila sa ECU - z rovnakeho auta, prehrali sa data kvoli immo - vela ludi radilo, ze kondiky v autach byvaju do 16v, tak ci pri prebijani neodjebalo nejake z nich, lenze v ECU je asi 2-3 kondiky a vsetky na 36v.
Po vymene ECU za druhu sa problemy zmenili - nevyhadzuje chybu skrtiacej klapky, ale chybu G299 - IAT podkod chyby - imuplusivni signal.
Vymenila sa teda vaha vzduchu za novy bosch, nepomohlo, pozreli sa hadice od sania, vsetko ok, bez netesnosti.
Potom som pretiahol signalovy kabel z vahy vzduchu priamo do ECU na novo (opticky kable vsetky ok, bez poskodenia, nereagovali pod vag scope na mykanie, trhanie ci zmenu teploty). Po vymene tohto kabla auto jazdilo 4-5 dni v poriadku, potom to prislo znova - za jazdy, sporadicky vypise rovnaku chybu - snimac IAT imuplsivni signal, rozsvieti ESP a spadne do nudzaku - ale motor nevypne, len do 2500rpm je plyn taky, ze slabo reaguje, od 2500 potom vystrelia otacky normalne.
Zaujimave je, ze chyba je sporadicka, nereaguje absolutne na nic - na teplotu, na vlhokost, na otacky, na zataz. Chybu zapise iba za jazdy, vacsinou pri kludnej jazde. Jedine co som si vsimol je, ze ked chybu zapise, na oscilo cez vag vidim pri IAT signale taketo zakolisanie - kamarat mi vravi, ze prepatie v RJ motora. Kde by ste zacali?
Opticky su vsetky kable ok, skusim este prehodit celych 5 kablov, ktore idu do vahy aj s konektorom. Auto inak este zle startuje po dlhom stati, je v nom aj LPG, lenze ked sa odpojilo LPG, robilo to aj tak. Jak keby saje falosny vzduch, alebo pribera palivo do systemu, dlho dlho toci na studeno, niekedy aj zakape, chyti na 2-3krat a potom uz auto fachci normalne.
Auto inak ide normalne, uz rozmyslam, ze dam ``vymazat`` tento chybovy kod z ECU, aby ho nevyhadzovalo, ktovie vobec ci by to pomohlo...
https://imgur.com/a/PT59tH8

 Skusim este rozbehat oscilo, ci ten daco neukaze, ale tak aj tak z tych troch veci to asi nema byt co ine, nejake rusenie, ale ake, ktore tam predtym nebolo.. :/
 Skusim este rozbehat oscilo, ci ten daco neukaze, ale tak aj tak z tych troch veci to asi nema byt co ine, nejake rusenie, ale ake, ktore tam predtym nebolo.. :/
