Převody Sharan / Galaxy model I - NÁPAD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Převody Sharan / Galaxy model I - NÁPAD
Jistě mi mnozí majitelé "jedniček" dají za pravdu, že odstupňování rychlostí u modelů GSA I je až zbytečně krátké, tedy do síly. Ono v rozjezdu a akceleraci to nemá chybu, ale při plynulé jízdě třeba po dálnici je to příšerně moc (abych při 130 km rychlosti točil daleko přes 3000 rpm je tragedie). Často se mi stává, že řadím šestku (která ovšem není..............).
Přemýšlel jsem nad tím dlouhou dobu. Samozřejmým a velmi logickým řešením je osadit do vozu šestistupňovou převodovku z modelu GSA II. Jenže jistě víte, že to zdaleka není jen tak - "jedničky" mají převodovky od pana Forda, zatímco "dvojky" mají převodovky koncernové. Od toho se bohužel odvíjí spousta komplikací - společně s převodovkou se musí vyměnit i kompletní systém řazení, obě poloosy, přední nápravnice a spodní uložení převodovky, setrvačník (se spojkou) a starter. Navíc se musí pomocí VAG překódovat budíky kvůli odchylce tachometru. Každému tedy musí být jasné, že takováto lákavá úprava vozu je ekonomický propadák, neb sehnat všechny díly starší, leč v dobré kondici je otázka minimálně třiceti tisíc korun, dost možná i více.
Proto jsem uvažoval opačně. Vzhledem k tomu, že GSA I mají Fordovy převody, napadlo mě zkusit hledat u Forda. Například takový Focus TDDi nebo TDCi má pět rychlostí, ovšem o více než 15% rychlejší výslednou rychlost než GSA. Zatímco GSA jede při 2000 rpm na pětku rychlostí 83 km/h, Focus při stejných otáčkách jede stovkou.
Předpokládám, že převodovka z Focuse do GSA nejspíš napasovat nepůjde, ale co třeba jen její "vnitřnosti" ??? Přece Ford jako Ford, nebo si myslíte, že moje úvahy jsou liché ???
Co si o tom myslíte ???
Přemýšlel jsem nad tím dlouhou dobu. Samozřejmým a velmi logickým řešením je osadit do vozu šestistupňovou převodovku z modelu GSA II. Jenže jistě víte, že to zdaleka není jen tak - "jedničky" mají převodovky od pana Forda, zatímco "dvojky" mají převodovky koncernové. Od toho se bohužel odvíjí spousta komplikací - společně s převodovkou se musí vyměnit i kompletní systém řazení, obě poloosy, přední nápravnice a spodní uložení převodovky, setrvačník (se spojkou) a starter. Navíc se musí pomocí VAG překódovat budíky kvůli odchylce tachometru. Každému tedy musí být jasné, že takováto lákavá úprava vozu je ekonomický propadák, neb sehnat všechny díly starší, leč v dobré kondici je otázka minimálně třiceti tisíc korun, dost možná i více.
Proto jsem uvažoval opačně. Vzhledem k tomu, že GSA I mají Fordovy převody, napadlo mě zkusit hledat u Forda. Například takový Focus TDDi nebo TDCi má pět rychlostí, ovšem o více než 15% rychlejší výslednou rychlost než GSA. Zatímco GSA jede při 2000 rpm na pětku rychlostí 83 km/h, Focus při stejných otáčkách jede stovkou.
Předpokládám, že převodovka z Focuse do GSA nejspíš napasovat nepůjde, ale co třeba jen její "vnitřnosti" ??? Přece Ford jako Ford, nebo si myslíte, že moje úvahy jsou liché ???
Co si o tom myslíte ???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Zkusím rád cokoli - Focus nebo Mondeo............
S tím Focusem jsem nemyslel použít skříň (nikdy jsem ji neviděl) - líbil se mi ten výsledný převod. Ale samozřejmě pokud třeba Mondeo I bude z hlediska zpřevodování podobný (tedy na pětku při 2000 rpm kolem stovky za hodinu), rád půjdu do Mondea.
Zasvěcení mi musejí dát za pravdu, že kvalty u Sharana a jemu přidružených rodinných příslušníků jsou opravdu trapně krátké a přes 120 km/h se s tím nedá jet ekonomicky (lépe řečeno - dalo by se s tím jistě jezdit ekonomičtěji).
S tím Focusem jsem nemyslel použít skříň (nikdy jsem ji neviděl) - líbil se mi ten výsledný převod. Ale samozřejmě pokud třeba Mondeo I bude z hlediska zpřevodování podobný (tedy na pětku při 2000 rpm kolem stovky za hodinu), rád půjdu do Mondea.
Zasvěcení mi musejí dát za pravdu, že kvalty u Sharana a jemu přidružených rodinných příslušníků jsou opravdu trapně krátké a přes 120 km/h se s tím nedá jet ekonomicky (lépe řečeno - dalo by se s tím jistě jezdit ekonomičtěji).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Jestli Ti, Humle, tedy rozumím správně, naznačuješ mi, že převodové skříně z Galaxy I a Mondea I jsou podobné (nebo dokonce stejné) ???
pozn. OT: Kdyby bylo možné do mojí převodovky použít rozvodovku z Felicie 1,9D (s novým čumákem), bylo by vyhráno (její převod je 3,579:1 - ideální stav). Ale takové zázraky se nedějí..............
A odstupňování rychlostí převodovky Mondeo I 1,8TD bys náhodou někde nenašel.........................?
pozn. OT: Kdyby bylo možné do mojí převodovky použít rozvodovku z Felicie 1,9D (s novým čumákem), bylo by vyhráno (její převod je 3,579:1 - ideální stav). Ale takové zázraky se nedějí..............
A odstupňování rychlostí převodovky Mondeo I 1,8TD bys náhodou někde nenašel.........................?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
stejný asi nebudou, ne tak, aby jsi jednoduše vzal skříň z Mondea a dal ji do Galaxi, když se ale na ty převodovky kouknu, tak jsou hóóódně podobný, tzn. pokud by to vůbec šlo, to naházet do obalu od Galaxi, tak určitě spíš než z Focusa, tam jsou převodovky příbuzný z Escortem, jaký mají Mondea převody nevím, ale předpokládám, že budou těžší než u tý Galaxi, už jen vzhledem k váze
Stačilo by přeházet hrušku a talíř (pokud se jejich převodový poměr pohybuje někde kolem 3,5 - 3,6:1) nebo celý pajšl a nemusí se počítat nic. Navíc myslím, že převodovek z Mondea narozdíl od Focusů se válí všude dost (jedničky už pomalu končí na smetišti dějin).
Tak to je dobrá zpráva, díky za tip.
Tak to je dobrá zpráva, díky za tip.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
můj názor je že to nepůjde, mě ve 150 to točí 2900, na 6-stku, dej si práci se sehnáním potřebných dílů, a dej tam 6-sti kvalt, nápravnice není potřeba, ani jiné těhlice,, potřebuješ : poloosy, startér, převodovku, spojku, řadící lanovody s kulisou,silentblok na převodovku, a nejlépe držák silentbloku,pak trochu času a nějakou úpravu motoru protože to hovno pojede 

tady jen pro ilustraci jak vypadá skříň z Mondea http://im.aukro.cz/item268178516_prevod ... pnova.htmlvypadá prostě hodně podobně
To pafka: Vím, že o přestavbě na 6q jsme se spolu bavili a měl jsem možnost to i vidět, když jsem tam byl pro sedačky.
Mít v autě šest rychlostí, navíc originál, je jistě nejvhodnější řešení problému. Jenže mám dojem, že zatímco "jedničky" měly pět kvaltů velmi krátkých, "dvojky" mají naopak těch šest kvaltů příšerně dlouhých. Vezmeme-li v úvahu, že motory TDi by neměly pracovat pod 2000 rpm (zejména na těžkou rychlost jako je pětka či šestka), musel bych šestku řadit až někde kolem 105 - 110 km/h, což je pro jízdu mimo dálnici nevyužitelné.
To jsou ovšem věci, které by se daly přehlédnout a řešit to tak, že mimo obec využívat pět rychlostí a tu šestku s sebou vozit skutečně pro případy jízdy po rychlostních komunikacích. Spíš mě odrazuje ta náročnost přestavby, především setrvačník a spojka. Ačkoli - proč vlastně musí být jiný setrvačník a spojka??? To s původními díly nejde spasovat?
Možná někomu připadám jako hnidopich, ale v této věci jsem dost náročný. Nicméně věřím, že se s tím dá něco dělat. Já na to přijdu.
Díky za vaše postřehy a zkušenosti, zejména Humlovi za tip.
Mít v autě šest rychlostí, navíc originál, je jistě nejvhodnější řešení problému. Jenže mám dojem, že zatímco "jedničky" měly pět kvaltů velmi krátkých, "dvojky" mají naopak těch šest kvaltů příšerně dlouhých. Vezmeme-li v úvahu, že motory TDi by neměly pracovat pod 2000 rpm (zejména na těžkou rychlost jako je pětka či šestka), musel bych šestku řadit až někde kolem 105 - 110 km/h, což je pro jízdu mimo dálnici nevyužitelné.
To jsou ovšem věci, které by se daly přehlédnout a řešit to tak, že mimo obec využívat pět rychlostí a tu šestku s sebou vozit skutečně pro případy jízdy po rychlostních komunikacích. Spíš mě odrazuje ta náročnost přestavby, především setrvačník a spojka. Ačkoli - proč vlastně musí být jiný setrvačník a spojka??? To s původními díly nejde spasovat?
Možná někomu připadám jako hnidopich, ale v této věci jsem dost náročný. Nicméně věřím, že se s tím dá něco dělat. Já na to přijdu.
Díky za vaše postřehy a zkušenosti, zejména Humlovi za tip.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
-
miraspetrowski
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 úno 2007, 20:09
- Bydliště: okr. cr
svezl jsem se v 6 tikvaltu a moc výraznej rozdíl ve vyšší rychlosti a ot. oproti 5 tikvaltu není,je však dobře odstupňovanej spodek,ale tuhle předělávku převodovky bych asi neabsolvovalMarek77 píše:Máš na mysli převodovku pro "GSA I" ??? Netušil jsem, že je problém ji sehnat.Kornout píše:Rozhodně to jde lépe, jak sehnat tu převodovku, co máš teď v autě ty, to je oříšek.
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
To miraspetrowski:
No, tak to jsi patrně jel v jiném autě, ale rozhodně ne Sharanem.........
Pokud jedu na pětku GSA I, mám při otáčkách 2000rpm rychlost přesně 83,5 km/h (motor TDi 66/81kW).
Pokud jedu na šestku GSA II, mám při otáčkách 2000rpm rychlost 104 km/h (motor TDi PD 85/96kW).
Nevím, jak Ty, ale já osobně to považuji za rozdíl velmi podstatný...........
No, tak to jsi patrně jel v jiném autě, ale rozhodně ne Sharanem.........
Pokud jedu na pětku GSA I, mám při otáčkách 2000rpm rychlost přesně 83,5 km/h (motor TDi 66/81kW).
Pokud jedu na šestku GSA II, mám při otáčkách 2000rpm rychlost 104 km/h (motor TDi PD 85/96kW).
Nevím, jak Ty, ale já osobně to považuji za rozdíl velmi podstatný...........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)