dotaz ohledne klimatizace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Re: dotaz ohledne klimatizace

Příspěvek od sky59 »

oregan píše:Ahoj mate nekdo zkusenost s plenim klimy?
Mam tady ford fiesta 2010 a naplnil jsem klimu - radny vakuovani - vse jak ma byt.
Nplnil jsem to 520g co doporucuje vyrobce.
Nastartoval jsem,pustil jsem klimu a vzdy sleduju budiky na plnicce - nizkotlakou a vysokotlakou vetev kolik tlaci kompresor.

Na budiku vysokotlake vetve - cervena barva mi najednou zacal stoupat tlak az na maximum za par vterin a bouchla mi trubka od klimy.

Co zapricinuje stoupani tlaku na vysokotlake vetvi? jake mohou byt priciny?
nie som si isty ale sa mi zda ze na O1 mam v lkime okolo 320g chladiva, potom by ten pol kilo na malu firsticku bolo trochu moc?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

oregan píše:s tim chladivem bych to nedelal,byl jsem na skoleni a tam rekli ze pokud by se neco stalonapr. bouracka a zjistili ze tam nema byt toto chladivo tak je z toho obrovsky pruser.
a jak to chladivo po té ráně pak pochytají ze vzduchu? joke.. (LOL)
Každopádně teď už je to asi skoro jedno, když starý typ chladiva stojí taky balík..
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

teď šlo trochu dolů kilo asi 600 (noteeth)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Re: dotaz ohledne klimatizace

Příspěvek od NOVON »

sky59 píše:nie som si isty ale sa mi zda ze na O1 mam v lkime okolo 320g chladiva, potom by ten pol kilo na malu firsticku bolo trochu moc?
V O1 je cca 750 g chladiva.


_____________________________________________________________
Moderátor: cituj prosím jen to, na co reaguješ.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Daniel.n93
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 18 úno 2016, 22:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od Daniel.n93 »

Taky bych mel dotaz ohledne klimatizace. Auto naplnim potrebnym mnozstvim chladiva a auto chladi jen chvilicku a pote prestane, chvilema zase chladi a pak nic. Kdyz sleduju tlaky na budikach, tak vysoka vetev 15 a nizka kolem 3 nebo 4, ale tohle jen kratce, pokud prestane chladit tak na obou 8. Kde hledat problem? Ventil? Je to 206SW 2.0Hdi
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

8 Bar, to mas asi vtedy, ked kompresor stoji a tlaky su zrovnane…
Preco ti vypina kompresor musis najst teda sam. 15 Bar na vysokotlakej casti, to je max co ti natlaci a potom vypne kompresor?
Ako je na tom ventilator na sahare? Zapne ti ho na vysoky vykon?
Daniel.n93
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 18 úno 2016, 22:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od Daniel.n93 »

Natlaci 15bar a klima treba minutu chladi v pohode a pak prestane. Kdyz zapnu klimu tak se sahary rozbehnou. A dalsi poznatek je, ze kdyz kompresor netlaci, tak je na nem stale sepla spojka (kompresor se toci). Mohla by byt zavada v expanzním ventilu?
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Pytal som sa, ci ti zapne vetrak na sahare na plny vykon, nie ci ti idu na 1.stupen.
Ked si nenapisal nic podrobnejsie o aute, iba ze 206 2.0 hdi (vyrabali ich 10 rokov?) a bolo tam strasne vela zmien, tak sa mozno iba domnievat, ze mas kompresor s el. ventilom co ovlada jeho vykon.
A ty hladaj, ci ti ide spustit sahara na plne gule, hoc aj diagnostikou, ci cez OBD adapter.
Pokial neni funkcny 2. stupen sahary, tak klima ti nepojde.
Lexia/Diagbox…
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

To není uplně pravda pokud jdou sahary na 1st tak za standartní situace musi klima chladit.Druhej stupeň se aktivuje až při vysokén tlaku kolem 18bar ale tam se to dostane jen v případě že sahary nejdou vúbec nebo jsou chladiče ucpaný případně je špatná náplň.Peugeot používal dlouho spojkové kompresory a popravdě nejčastěji je ko kompresor.Každopádně bych ventil vyndal a překontroloval zaneseni jehly a pak se rozhodl zda to i nepropláchnout protože za ty roky je v tom pěknej bordel na tej proplachovací kapalině to je vidět co z toho lítá.
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Chces povedat, ze kompresor v tychto teplotach netlaci viac (ja viem o tlaku 16Bar pre 2.st vetraku)?
Ja myslim, ze prave vtedy, ked mu to ma zapnut 2.st vetraka a nedojde k tomu koli chybe mu kompresor odstavi, ze preto chladi iba chvilu.
Osobne si myslim, ze tam bude mat chybu P0483,ale budiz aj nieco ine.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Píše kompresor je seplej sahara jde na 1.st pokud by 2 st nešel tak by se nic netoćilo a nakonec by se i odpojoval kompresor.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“