Skusim inak, ECU vie minimalne rpm motora ale aj ine parametre ako plynovy pedal..., pri malych otackach a malej produkcii vyfukovych plynov su lopatky pritvarane tvoriac malu strbinu kde rychlost plynov narastie a ich smer je skoro ako dotycnica na obvod turbinky
Pri vysokych rpm tieto otvara, pricom sa znizi rychlost plynov a zaroven sa aj presmeruju aby fukali "do stredu" turbinky na jej osku a teda sa znizuje tvorba tociveho momentu, co ma za nasledok znizenie otacok turba
Moja otazka je vcelku jednoducha, maju ECU implementovane nejaku limitu pre polohu lopatiek v zavislosti od nejakych parametrov napr. rpm motora?
to znamena, ze pre vysoke otacky motora neprivrie lopatky cez urcitu hranicu aby turbo nenabralo prilis vysoke otacky?
na prilozenych obrazkoch je priebeh tlaku za intercoolerom ktory nedosahuje ziadanu hodnotu, namiesto 220kPa sa dosahuje iba 180kPa
na druhom obrazku vidno otacky motora a "command" pre turbo, tu vidiet, ze s rastucimi otackami motora tento command klesa aj napriek tomu, ze ziadany tlak este nie je dosiahnuty
je mozne, ze ta zelena ciara (command pre turbo) sa uz pohybuje na tej maximalne povolenej teoretickej hranici? a klesa presne preto ze je tak naprogramovana ta hranica pretoze otacky idu hore?
potom by som pripustil, ze bude pripchaty vyfuk kedy plyny nejdu dostatocne rychlo a teda turbo nedokaze vyvinut otacky a je limitovane nejakou naprogramovanou hranicou
ak by tam ziadna hranica nebola tak predsa ten command by mal vzrast a zvysit tlak... alebo sa mylim?
zda sa mi, ze pre koncern ten command prichadza vo forme tlaku/podtlaku z elektricky ovladaneho ventilu N75? tento tlak v tej banke(piestiku) potom posuva polohu lopatiek. moze poloha lopatiek nadobudnut akukolvek polohu aj pri vysokych otackach?

