Turbo limit pre 'VN variable vanes'

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Turbo limit pre 'VN variable vanes'

Příspěvek od sky59 »

Zaujimalo by ma, ze ci tie turba co maju menitelnu geometriu "lopatiek" (neviem terminus technikus) su ovladane riadiacou jednotkou s nejakym limitom?
Skusim inak, ECU vie minimalne rpm motora ale aj ine parametre ako plynovy pedal..., pri malych otackach a malej produkcii vyfukovych plynov su lopatky pritvarane tvoriac malu strbinu kde rychlost plynov narastie a ich smer je skoro ako dotycnica na obvod turbinky

Pri vysokych rpm tieto otvara, pricom sa znizi rychlost plynov a zaroven sa aj presmeruju aby fukali "do stredu" turbinky na jej osku a teda sa znizuje tvorba tociveho momentu, co ma za nasledok znizenie otacok turba

Moja otazka je vcelku jednoducha, maju ECU implementovane nejaku limitu pre polohu lopatiek v zavislosti od nejakych parametrov napr. rpm motora?

to znamena, ze pre vysoke otacky motora neprivrie lopatky cez urcitu hranicu aby turbo nenabralo prilis vysoke otacky?

na prilozenych obrazkoch je priebeh tlaku za intercoolerom ktory nedosahuje ziadanu hodnotu, namiesto 220kPa sa dosahuje iba 180kPa

na druhom obrazku vidno otacky motora a "command" pre turbo, tu vidiet, ze s rastucimi otackami motora tento command klesa aj napriek tomu, ze ziadany tlak este nie je dosiahnuty

je mozne, ze ta zelena ciara (command pre turbo) sa uz pohybuje na tej maximalne povolenej teoretickej hranici? a klesa presne preto ze je tak naprogramovana ta hranica pretoze otacky idu hore?

potom by som pripustil, ze bude pripchaty vyfuk kedy plyny nejdu dostatocne rychlo a teda turbo nedokaze vyvinut otacky a je limitovane nejakou naprogramovanou hranicou

ak by tam ziadna hranica nebola tak predsa ten command by mal vzrast a zvysit tlak... alebo sa mylim?

zda sa mi, ze pre koncern ten command prichadza vo forme tlaku/podtlaku z elektricky ovladaneho ventilu N75? tento tlak v tej banke(piestiku) potom posuva polohu lopatiek. moze poloha lopatiek nadobudnut akukolvek polohu aj pri vysokych otackach?



Obrázek


Obrázek
Naposledy upravil(a) sky59 dne 29 črc 2019, 07:06, celkem upraveno 4 x.
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
marquee
Přispěvovatel
Příspěvky: 275
Registrován: 22 srp 2008, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Kozojedy Praha-Východ

Příspěvek od marquee »

Nastavení lopatek je dáno mapou naklápění lopatek závislá na množství paliva / otáčky motoru. Dál je daná mapa tlaku turbodmychadla zase palivo/otáčky. Dal máš limitující mapu turba dle atmosferického tlaku a ještě limiter maximálního tlaku jako jednotlivou hodnotu. To jsou základní mapy které turbo řídí. Je jich samozřejmě ještě více ale tohle je takový základ.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

marquee píše:Nastavení lopatek je dáno mapou naklápění lopatek závislá na množství paliva / otáčky motoru. Dál je daná mapa tlaku turbodmychadla zase palivo/otáčky. Dal máš limitující mapu turba dle atmosferického tlaku a ještě limiter maximálního tlaku jako jednotlivou hodnotu. To jsou základní mapy které turbo řídí. Je jich samozřejmě ještě více ale tohle je takový základ.
cize je mozne, ze v mojom pripade su dane mapami limity (aspon horna) a teda pri pripcatom vyfuku to uz nedokaze dotiahnut? pretoze urcita volnost je ponechana aby to spravne sledovalo ziadanu hodnotu tlaku

u koncernu je tiez ziadana hodnota MAP a aktualna hodnota MAP? v pripade ze je problem s nasavanim/vyfukom to tiez nedosahuje aktualna MAP hodnotu ziadanu MAP?

diiky
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
marquee
Přispěvovatel
Příspěvky: 275
Registrován: 22 srp 2008, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Kozojedy Praha-Východ

Příspěvek od marquee »

Příčin může být celá řada, hlavně by to chtělo trochu jiné logy a informace co je to přesně za auto a jestli se v tom i někdo hrabal, nebo jestli to začalo z ničeho nic. Udělej log podle tohohle návodu: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

marquee píše:Příčin může být celá řada, hlavně by to chtělo trochu jiné logy a informace co je to přesně za auto a jestli se v tom i někdo hrabal, nebo jestli to začalo z ničeho nic. Udělej log podle tohohle návodu: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825
Vazim si snahu, ale uz som eliminoval co nie je relevantne a v mojom pripade je jasne ze aj ked by mohla ECU ziadat od turba viac, tak neziada
Chcem len vediet ze ci je tam naprogramovana nejaka limita, ak ano, tak to by vysvetlovalo spravanie a potvrdilo fakt, ze je pripchahty system najskor vyfuk

Ak by si vedel o nejakom logu kde malo auto zapchaty vyfuk tak by tam malo byt presne vidiet to spravanie ze Actual MAP nesleduje Specified MAP, pre koncern
je mozne vidiet(logovat) aj signal co ide do N75 spolu s MAP-mi?

v tom navode sa vobec neloguje signal pre ventil N75 - ze co chce robit ECU, co je podstatny nedostatok
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
marquee
Přispěvovatel
Příspěvky: 275
Registrován: 22 srp 2008, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Kozojedy Praha-Východ

Příspěvek od marquee »

N75 je v logu také. Kanál 11 blok 4
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

sky, já se z Tebe picnu, další vlákno ke stejnýmu problému, jak se snažíš vědecky přijít na problém, tak na foru to teda moc nevypadá a drobíš to do x vláken, lidi pak ani neví co Ti maj napsat, když neví, že jde o takovýho mastodonta a nic z koncernu ...

Toyota LandCruiser V8 LC200, 4.5l Twin turbo 1VD-FDV, 2008, 350 000km, černý kouř při zátěži, neplní MAP požadavek ale bez zápisu chyby ...

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172816
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

spomenul som si, ze som v r 2013 urobil logy na mojej kokte pre istotu do buducna ak by bol problem...

grafy su nizsie, povel pre turbo som vynasobil *50 aby bol viditelny, pochopil som, ze turbo je poddimenzovane, pretoze pre vysoke otacky potrebuje pridavat povelom aby udrzalo ziadany tlak

aj ked to nie je priama odpoved na moju otazku, ze ako je limitovany tento povel v zavislosti od ostatnych okamzitych parametrov motora, vnasa to trochu viac svetla do problemu

inak nechapem, preco tlak musi prekmitavat?

ak by niekto vedel konkretne a presne povedat ako je limitovany povel do turba (D.cycle MAP) budem povdacny

povel do turba nie je produktom map, ale je produktom regulacie na ziadanu hodnotu a zrejme ma urcene nejake hranice ako pisem uz viackrat, ale ake su tie hranice s ktorych by nemal vybocit?

produkt map je ziadana hodnota MAP



Obrázek


Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Rayx píše:sky, já se z Tebe picnu, další vlákno ke stejnýmu problému, jak se snažíš vědecky přijít na problém, tak na foru to teda moc nevypadá a drobíš to do x vláken, lidi pak ani neví co Ti maj napsat, když neví, že jde o takovýho mastodonta a nic z koncernu ...

Toyota LandCruiser V8 LC200, 4.5l Twin turbo 1VD-FDV, 2008, 350 000km, černý kouř při zátěži, neplní MAP požadavek ale bez zápisu chyby ...

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=172816
a aky mas problem? kazde zalozene vlakno je o niecom inom ak si si nevsimol

to ze sa jedna o to iste auto neznamena ze vsetko musi byt v jednom vlakne

a ak nevies odpoved ake su limitne hranice pre turbo tak naco reagujes?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, tak je vidět že to chceš opravdu řešit vědecky, sorry že jsem se snažil to ostatním usnadnit se zorientovat v problému a Tobě třeba trochu usnadnit hledání problému, on když se píše kod, tak by měl být srozumitelný všem a ne jen jeho tvůrci ... ;)
Asi písnu šuldovi aby Tě v tomhle snažení administrátorsky usměrnil :)
Uživatelský avatar
marquee
Přispěvovatel
Příspěvky: 275
Registrován: 22 srp 2008, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Kozojedy Praha-Východ

Příspěvek od marquee »

sky59 píše:spomenul som si, ze som v r 2013 urobil logy na mojej kokte pre istotu do buducna ak by bol problem...

grafy su nizsie, povel pre turbo som vynasobil *50 aby bol viditelny, pochopil som, ze turbo je poddimenzovane, pretoze pre vysoke otacky potrebuje pridavat povelom aby udrzalo ziadany tlak

aj ked to nie je priama odpoved na moju otazku, ze ako je limitovany tento povel v zavislosti od ostatnych okamzitych parametrov motora, vnasa to trochu viac svetla do problemu

inak nechapem, preco tlak musi prekmitavat?

ak by niekto vedel konkretne a presne povedat ako je limitovany povel do turba (D.cycle MAP) budem povdacny

povel do turba nie je produktom map, ale je produktom regulacie na ziadanu hodnotu a zrejme ma urcene nejake hranice ako pisem uz viackrat, ale ake su tie hranice s ktorych by nemal vybocit?

produkt map je ziadana hodnota MAP



Obrázek


Obrázek
Hodnota N75 se u TDi pohybuje cca mezi hodnotami 80% při volnoběhu - 25% při max. otáčkách motoru.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

marquee píše: Hodnota N75 se u TDi pohybuje cca mezi hodnotami 80% při volnoběhu - 25% při max. otáčkách motoru.
vdaka, to zodpoveda normalne fungujucemu motoru

mna by vsak zaujimalo, ci pri max otackach moze ist napriklad az na 20% alebo dokonca este nizsie, alebo je tam natvrdo nejaka limita urcena vyrobcom pocas testovania motora vo fabrike

pretoze ak by tam bola (niekde som odchytil info ze ano?) ze by tam mala byt z "bezpecnostnych" dovodov, znamenalo by to, ze pri obmedzenom prisune vyfukovych plynov by sa nedal dosiahnut vyssi tlak za IC pretoze riadiaca jednotka by uz nemala dovolene viac natocit lopatky..

jednoducho aby sa nestalo, ze pri nejakej inej pricine by vyfukove plyny boli a ECU by to zvrtla na 15% co by asi rozhodilo turbo alebo vystrelilo hadice okolo IC?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

DAKUJEM vsetkym co pisali k veci a chceli pomoct. Medzicasom sa mi postou dostali informacie potvrdzujuce moje predpoklady.

Takze problem je na teraz uzavrety. Problem je na 99.9999% v zapchatom
vyfuku.

Nie je to ani MAF, ani MAP ani diera v nasavani... ako mi bolo bez rozumu radene...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, nemá to DPF, tak to musí hulit jako blázen, když to ucpalo kat ... To že je ucpaný výfuk není příčina ale následek, pokud to tedy není jen zborcením přepážek ;)
No a ten zasratý MAF asi taky není jen tak ...
Uživatelský avatar
marquee
Přispěvovatel
Příspěvky: 275
Registrován: 22 srp 2008, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Kozojedy Praha-Východ

Příspěvek od marquee »

sky59 píše:
marquee píše: Hodnota N75 se u TDi pohybuje cca mezi hodnotami 80% při volnoběhu - 25% při max. otáčkách motoru.
vdaka, to zodpoveda normalne fungujucemu motoru

mna by vsak zaujimalo, ci pri max otackach moze ist napriklad az na 20% alebo dokonca este nizsie, alebo je tam natvrdo nejaka limita urcena vyrobcom pocas testovania motora vo fabrike

pretoze ak by tam bola (niekde som odchytil info ze ano?) ze by tam mala byt z "bezpecnostnych" dovodov, znamenalo by to, ze pri obmedzenom prisune vyfukovych plynov by sa nedal dosiahnut vyssi tlak za IC pretoze riadiaca jednotka by uz nemala dovolene viac natocit lopatky..

jednoducho aby sa nestalo, ze pri nejakej inej pricine by vyfukove plyny boli a ECU by to zvrtla na 15% co by asi rozhodilo turbo alebo vystrelilo hadice okolo IC?
Jednoduše řečeno, mapa pro N75 ti řídí lopatky od 80% (max. výkon turbodmychadla) po 25% (maximální omezení). Dál jednotka hlídá, jestli bylo dosaženo požadovaného tlaku a případně nastavení lopatek upraví aby tlaku bylo dosaženo případně naopak tlak pomocí naklopení omezí. Podle logu co si sem dal to nevypadá, že by se ECU snažila toho tlaku dosáhnout.
Bohužel stále nevíme co je to za auto a zda se někdo vrtal v sw. Těžko pak radit když jsi tajemný jak hrad v Karpatech
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“