Spotřeba oleje po honovani valcu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Spotřeba oleje po honovani valcu
Ahoj po honovani válců a montáží nových písních kroužků se me zvysila dost spotřeba oleje na 10000km cca 3litry motor avf jakou máte zkušenost? [/i]
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Spotřeba oleje po honovani valcu
a kdo ti to dělal?
Spíš bych se ptal o kolik ten válec zvětšil, zda už nemá mezi zámky pístních kroužků moc velké mezery a zda stírací kroužky jsou správně složeny.
Potom bych se zeptal, zda se v hlavě měnili gufera ventilů.
Potom bych se zeptal, zda se v hlavě měnili gufera ventilů.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Re: Spotřeba oleje po honovani valcu
dělal sem si to sám na stenu válce tak sem zahonoval všechny 4 valce
gufera v hlavě v se nové go hlavy ještě me napadá turbo ale vule nemá zámky pist. Kroužku 0.15
gufera v hlavě v se nové go hlavy ještě me napadá turbo ale vule nemá zámky pist. Kroužku 0.15
Honování válců je nesmysl. Jediné, co je akceptováno jako oprava motoru, je výbrus na přesný výbrusový nadrozměr. S tím jsou spojené nové výbrusové písty a pístní kroužky.
Opracování válců jinak, než touto metodou, je nehorázná debilita.
Opracování válců jinak, než touto metodou, je nehorázná debilita.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
marku ke mě chodí tom hagen ten si koupil malý soustruh a začíná dělat výbrusy a u nich v práci se honuje tak to začal dělat, doma, nevím o tom prakticky nic jen výsledky má velmi dobré, ale dělá jen motorkyMarek77 píše:Honování válců je nesmysl. Jediné, co je akceptováno jako oprava motoru, je výbrus na přesný výbrusový nadrozměr. S tím jsou spojené nové výbrusové písty a pístní kroužky.
Opracování válců jinak, než touto metodou, je nehorázná debilita.

Ono ale honování je v podstatě broušení jen jemný a co jsem měl možnost vidět tak u řadových motorů se používá nejčastěji.
Pokud se muselo odebrat víc materálu, tak se to vyvrtávací tyčí odvrtalo a honováním se dokončil povrch a finální rozměr.
Pokud se muselo odebrat víc materálu, tak se to vyvrtávací tyčí odvrtalo a honováním se dokončil povrch a finální rozměr.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Jenže v jeho případě se nedělal výbrus, jen výměna standardních pístních kroužků. Čili zůstal původní rozměr pístů. Pokud do toho sáhne honovačkou, odebere z povrchu válců materiál, čímž vznikne větší vůle. A to je špatně.
Nic takového se nedělá. Vyměnit pístní kroužky, dejme tomu, ale s válci nedělat nic. Už tak je běžným opotřebením odebráno materiálu víc než dost.
Honování se používá jako finální obrobení stěn válce po výbrusu na nadrozměr. V jiném případě je to kapitální hovadina.
Chlapi, kde na ty kraviny chodíte???
Nic takového se nedělá. Vyměnit pístní kroužky, dejme tomu, ale s válci nedělat nic. Už tak je běžným opotřebením odebráno materiálu víc než dost.
Honování se používá jako finální obrobení stěn válce po výbrusu na nadrozměr. V jiném případě je to kapitální hovadina.
Chlapi, kde na ty kraviny chodíte???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Blbě měří.
Tepelná roztažnost pístních kroužků je tak velká, že kdyby měl kroužek vůli ve válci jen patnáct stovek, zatepla by pravděpodobně praskl.
Teď koukám do dílenské příručky pro VW. Nové kroužky v novém válci mají zastudena vůli 0,20 - 0,40 mm, stírací víc. Mez opotřebení je u všech kroužků 1 mm. Čili naměřit u jetého, navíc ještě dodatečně opracovaného válce vůli patnáct stovek je holý nesmysl.
Tepelná roztažnost pístních kroužků je tak velká, že kdyby měl kroužek vůli ve válci jen patnáct stovek, zatepla by pravděpodobně praskl.
Teď koukám do dílenské příručky pro VW. Nové kroužky v novém válci mají zastudena vůli 0,20 - 0,40 mm, stírací víc. Mez opotřebení je u všech kroužků 1 mm. Čili naměřit u jetého, navíc ještě dodatečně opracovaného válce vůli patnáct stovek je holý nesmysl.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)