Spotřeba oleje po honovani valcu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Sevronka
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 06 led 2017, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Spotřeba oleje po honovani valcu

Příspěvek od Sevronka »

Ahoj po honovani válců a montáží nových písních kroužků se me zvysila dost spotřeba oleje na 10000km cca 3litry motor avf jakou máte zkušenost? [/i]
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33620
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Spotřeba oleje po honovani valcu

Příspěvek od slovacek.milos »

a kdo ti to dělal?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Spíš bych se ptal o kolik ten válec zvětšil, zda už nemá mezi zámky pístních kroužků moc velké mezery a zda stírací kroužky jsou správně složeny.
Potom bych se zeptal, zda se v hlavě měnili gufera ventilů.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Sevronka
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 06 led 2017, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba oleje po honovani valcu

Příspěvek od Sevronka »

dělal sem si to sám na stenu válce tak sem zahonoval všechny 4 valce
gufera v hlavě v se nové go hlavy ještě me napadá turbo ale vule nemá zámky pist. Kroužku 0.15
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A kolik jsi už na to ujel? A kolik tak měly ty válce za sebou km?
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Honování válců je nesmysl. Jediné, co je akceptováno jako oprava motoru, je výbrus na přesný výbrusový nadrozměr. S tím jsou spojené nové výbrusové písty a pístní kroužky.

Opracování válců jinak, než touto metodou, je nehorázná debilita.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Sevronka
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 06 led 2017, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Sevronka »

ujeté 11000km motor má 350 000km
Marek77>> to s tebou souhlasím ale při montáži nových kroužků vždy honuji měl sem si změřit ovalitu a byl klid
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33620
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše:Honování válců je nesmysl. Jediné, co je akceptováno jako oprava motoru, je výbrus na přesný výbrusový nadrozměr. S tím jsou spojené nové výbrusové písty a pístní kroužky.

Opracování válců jinak, než touto metodou, je nehorázná debilita.
marku ke mě chodí tom hagen ten si koupil malý soustruh a začíná dělat výbrusy a u nich v práci se honuje tak to začal dělat, doma, nevím o tom prakticky nic jen výsledky má velmi dobré, ale dělá jen motorky ;)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ono ale honování je v podstatě broušení jen jemný a co jsem měl možnost vidět tak u řadových motorů se používá nejčastěji.
Pokud se muselo odebrat víc materálu, tak se to vyvrtávací tyčí odvrtalo a honováním se dokončil povrch a finální rozměr.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jenže v jeho případě se nedělal výbrus, jen výměna standardních pístních kroužků. Čili zůstal původní rozměr pístů. Pokud do toho sáhne honovačkou, odebere z povrchu válců materiál, čímž vznikne větší vůle. A to je špatně.

Nic takového se nedělá. Vyměnit pístní kroužky, dejme tomu, ale s válci nedělat nic. Už tak je běžným opotřebením odebráno materiálu víc než dost.

Honování se používá jako finální obrobení stěn válce po výbrusu na nadrozměr. V jiném případě je to kapitální hovadina.

Chlapi, kde na ty kraviny chodíte???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně tak, vždy jsem nechápal jak někdo může dobrovolně si zvyšovat průměr válců..Kroužky si srovnají vše, na co stačí a komprese přijde, samozřejmě jde o to, posoudit, zda taková oprava má cenu..
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33620
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše: odebere z povrchu válců materiál, čímž vznikne větší vůle. A to je špatně.

kapitální hovadina.

Chlapi, kde na ty kraviny chodíte???
ale severomorka píše když dál kroužek do válce měl 0.15 v zámku myslíš že to je moc? a jestli to pohonil nějakým měkým kamínkem nebo pastou ?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

0,15 mm škvíra je samo o sobě nesmysl. Nové kroužky v novém válci mají 0,30 až 0,50 mm (podle typu motoru) a stírací dokonce i víc. Takže 0,15 je kravina.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33620
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše: Takže 0,15 je kravina.
to je tak tam musel narvat něco jiného
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Blbě měří.

Tepelná roztažnost pístních kroužků je tak velká, že kdyby měl kroužek vůli ve válci jen patnáct stovek, zatepla by pravděpodobně praskl.

Teď koukám do dílenské příručky pro VW. Nové kroužky v novém válci mají zastudena vůli 0,20 - 0,40 mm, stírací víc. Mez opotřebení je u všech kroužků 1 mm. Čili naměřit u jetého, navíc ještě dodatečně opracovaného válce vůli patnáct stovek je holý nesmysl.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“