Regulace zátěže TDI PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
keymaszter
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Odpovědi: 0
Registrován: 10 čer 2015, 18:09

Regulace zátěže TDI PD

Příspěvek od keymaszter »

Zdravím,

Rád bych se poptal zkušenějších na jednoduchou informaci. Dle čeho motory TDI poznají že jdou do zátěže, třeba do kopce a mají přidat palivo ? (u benzínu lambda ale u dieslu ?) Vím, asi hloupý dotaz ale jakmile dostanu odpověď smažu příspěvek.

Případně povedlo se někomu skrotit nenažrané TDP PD AJM ? Už jsem v koncích a žere to jak o život. Město pod 10 nejde a dálky kolem 7L. Korekce OK, Vačka působí ok, teplotní čilo nové, rozvody zkoušené do + a do - no bez změny. Kolem nuly o ničem spotřeba. Čidlo teploty paliva nové, turbo vyčištěné reguluje jak by mělo, kat OFF, váha při plném záběru dá 1250Mg/r. Co jsem ještě zaregistroval je teplota nasávaného vzduchu, při jízdě po dálnici v cca 5°C je teplota vzduchu kolem 50° C (mohlo by to být ono nebo normál ?) Jedno co se mi nezdá jak přidá auto na spotřebě i do mírného kopečku, najednou to vylítne v okamžité spotřebě třeba z 5,5L klidně na 20L. jedná se o historický kousek passat B5 s EDC15.

Děkuji za případné tipy co ještě zkusit.
Audi A6 4F5 2.7 TDI (132Kw) out :/
2x Passat 3C5 2.0 TDI (103Kw)
Passat 3G5 2.0 TDI (110Kw)
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Váha 1250? Není to nějak moc? Divný parametr, takový běžně není k vidění u běžného standartního motoru.
To je situace!
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Ja mam pocit ze u diesla plyn pedal znamena ziadane otacky

Potom regulacia je na otackach, pri stupani klesnu tak si prida
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Odpovědi: 0
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Váha vzduchu, takovy letitý základ.

Co s tím autem delas? Sam mam Passata, zminene PD, jen ATJ, ktere se liší od tveho tim, ze mám podavacku. Mesto 6.5-6.8 (zalezi jestli letni nebo zimni provoz) a mimo mesto, dalky kolem 4.8-5.5 dle stylu jizdy. Pro mas kat off? Móda? Co to je vacka pusobi ok? Jestli bude trochu omleta,bude se to chovat takto. Korekce ok na volnobeh neukazuji jak jsou na tom vstrikovace celkove. Komprese je jaka? Turbo nema prodlevu, dosahne pozadovanych hodnot hned? Auto zakouri pri jizde a seslapnuti pedalu na podlahu? Nemas log? Spotrebu meris palubkem nebo kolik skutecne natankujes a ujedes, palubak muze kecat. Atd.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Příspěvek od sky59 »

Autor ss zrejme pyta na nieco ine

Vonkajsia regulacna slucka (otacky) ma spatnu vazbu od otacok
Vystup z tohoto regulatora ovlada turbo, mnozstvo vzduchu

Pod tymto je vnutorna slucka co mixuje spravny pomer vzduch/palivo, to je na zaklade informacie o mnozstve vzduchu z MAF

Pomer u diesla je dost siroky, od teoretickych 1:18 prakticky od 1:22 az 1:70
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Odpovědi: 0
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Re: Regulace zátěže TDI PD

Příspěvek od prka »

keymaszter píše:Zdravím,

Rád bych se poptal zkušenějších na jednoduchou informaci. Dle čeho motory TDI poznají že jdou do zátěže, třeba do kopce a mají přidat palivo ? (u benzínu lambda ale u dieslu ?) Vím, asi hloupý dotaz ale jakmile dostanu odpověď smažu příspěvek.

Případně povedlo se někomu skrotit nenažrané TDP PD AJM ? Už jsem v koncích a žere to jak o život. Město pod 10 nejde a dálky kolem 7L. Korekce OK, Vačka působí ok, teplotní čilo nové, rozvody zkoušené do + a do - no bez změny. Kolem nuly o ničem spotřeba. Čidlo teploty paliva nové, turbo vyčištěné reguluje jak by mělo, kat OFF, váha při plném záběru dá 1250Mg/r. Co jsem ještě zaregistroval je teplota nasávaného vzduchu, při jízdě po dálnici v cca 5°C je teplota vzduchu kolem 50° C (mohlo by to být ono nebo normál ?) Jedno co se mi nezdá jak přidá auto na spotřebě i do mírného kopečku, najednou to vylítne v okamžité spotřebě třeba z 5,5L klidně na 20L. jedná se o historický kousek passat B5 s EDC15.

Děkuji za případné tipy co ještě zkusit.
Jedeš-li po rovině na nejvyšší rychl. stupeň určitou rychlostí (např. 90 km/h), tak držíš plyn. pedál v určité poloze. Přijde-li stoupání a Ty chceš udržet tuto rychlost, musíš více stlačit plyn. pedál. Čím větší stlačení plyn. pedálu při stejné rychlosti /otáčkách/, tím větší zatížení motoru. Větším stlačením plyn. pedálu "zažádáš" ŘJ motoru, aby zvýšila vstřikované množství paliva /viz. první pole bloku měřených hodnot č. 8/. Je-li toto požadované množství nižší než je omezení v datovém poli ŘJ, bude toto množství vstřikováno. Bude-li požadované množství vyšší než je omezení z hlediska kroutícího momentu nebo kouřivosti /3. a 4. pole bloku č.8/, bude vstřikováno pouze to nižší množství. Rozhodujícím faktorem tohoto omezení je množství nasávaného vzduchu, které měří váha vzduchu. Teplota nasávaného vzduchu je podružnější a nemůže výrazným způsobem ovlivnit vstřikované množství paliva. Zejména pokud je taková jakou udáváš. Pokud by byla tato teplota třeba -25°C, tak potom by ŘJ nařídila vstřikovat větší množství paliva. Tebou udávaná teplota je však v "normálních mezích". Pokud Ti okamžitá spotřeba v mírném kopečku vylítne na 20l/100 km, tak to není normální. To bys musel při standardním nastavení a správné činnosti všech součástí motoru jet do kopce na otáčkách pod 1000/min. nebo nad 4000/min.
Čím větší množství vzduchu bude ukazovat váha, tím větší množství paliva umožní vstřikovat ŘJ. I když Tvoje váha ukazuje při plném "záběru" 1250 mg/H, tak by spotřeba neměla být tak vysoká jak udáváš /při normálním způsobu jízdy/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

To s tou váhou je pravda.Když jsem měl místo váhy diodu, diag ukazovala 1245 a jezdil jsem dálky za 5.5 a couračky po městech a okreskách 6.5 s AJM Golfem.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“