OCTAVIA 1, vrzání při zatáčení
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OCTAVIA 1, vrzání při zatáčení
Dobrý den,
při zatáčení v jakékoliv rychlosti i na místě neskutečně vrže. Nevím si rady. Přikládám odkaz s videem.
Prosím o rady, čím by to mohlo být a jak to opravit. Předem moc děkuji.
http://uloz.to/xdQcbnw8/vid-20160508-180731-mp4
při zatáčení v jakékoliv rychlosti i na místě neskutečně vrže. Nevím si rady. Přikládám odkaz s videem.
Prosím o rady, čím by to mohlo být a jak to opravit. Předem moc děkuji.
http://uloz.to/xdQcbnw8/vid-20160508-180731-mp4
Škoda octavia 1,9 TDI AGR, r.v.1998, 245 000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 210
- Registrován: 06 čer 2011, 07:45
- Bydliště: Košice
Řešil jsem stejnej problém. Po doporučené výměně horních uložení tlumičů, který jsem musel vyměnit i s tlumičema, protože jsem při demontáži zjistil že je jeden tlumič v hajzlu, mi to začalo vrzat znova. Což mě docela sralo, protože jsem musel mít originály nový tlumiče VW kupovaný ještě v Havexu a stály mě 9500,- oba včetně ložisek a uložení. Vrzání mi šlo vždy jen od jednoho kola při zatáčení a propružení. Když jsem auto pustil na zem, tak to chvíli nedělalo a pak zase začlo. Nedělalo to i když pršelo, dokud nezačlo být sucho, to se pak zase rozvrzalo. Takový debilní, když v létě vyjíždíš od supermarketu a vrže to tak, že se lidi otáčej. Nakonec mě napadlo zkontrolovat řídící čep a problém byl v něm. Manžeta zpuchřela, dovnitř se dostával bordel a čep zatuhnul. To způsobovalo to vrzání. Čep jsem povolil z těhlice, vyklepnul a otočil vzhůru nohama i s tyčkou řízení. Důležitý je, abys čep z řídící tyčky nepovolil, jinak pak musíš na geometrii. Takhle jsem zkrze díry v manžetě dovnitř do čepu natlačil injekční stříkačkou hustej olej a chvíli rozhejbával. Potom jsem čep zase vrátil do těhlice a od tý doby mám od vrzání pokoj.
Samozřejmě že to není napořád a když se tohle stalo tak to znamená, že je čep v háji a je třeba ho pak celej vyměnit. Ale jezdim s tím dál bez problému, bez vůle a až zase budu dělat objednávku dílů, tak tam čep přihodím.
Toť má zkušenost, snad pomůže.
PS.: Horní uložení tlumičů to taky často bejvá a projevuje se to taky podobným vrzáním při zatáčení. Kamarád to měl tak v hajzlu, že mu z toho praskla pružina, proto padlo podezření nejdřív na ty tlumiče.
Samozřejmě že to není napořád a když se tohle stalo tak to znamená, že je čep v háji a je třeba ho pak celej vyměnit. Ale jezdim s tím dál bez problému, bez vůle a až zase budu dělat objednávku dílů, tak tam čep přihodím.
Toť má zkušenost, snad pomůže.
PS.: Horní uložení tlumičů to taky často bejvá a projevuje se to taky podobným vrzáním při zatáčení. Kamarád to měl tak v hajzlu, že mu z toho praskla pružina, proto padlo podezření nejdřív na ty tlumiče.
Podložky do turba (66/81 kW) pro vymezení vůle kvůli zanášení z kalený oceli v různých tloušťkách. Cena za sadu 100,-. Pište na mail masfeild@seznam.cz nebo tel. 732 11 84 11
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
No asi mi nezbývá nic jiné než vyklepnout čepy na tyčkách a zkusit vším pohýbat
první máznu asi i ty lůžka, to je asi nejjednodušší teď.
To vrže jako když je suchý kloub a chci s ním hýbat - trhaně se posouvá a vydává škaredý zvuk (dělá mi to i nenamazaná koule u vozíku, když něco táhnu).
Stačí mi hýbnout volantem o centimetr dva (pružina se ani nehne) a už to začne vrzat.

To vrže jako když je suchý kloub a chci s ním hýbat - trhaně se posouvá a vydává škaredý zvuk (dělá mi to i nenamazaná koule u vozíku, když něco táhnu).
Stačí mi hýbnout volantem o centimetr dva (pružina se ani nehne) a už to začne vrzat.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33574
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
stando nechcu kecat ale vrzat uložení stabilizátoru jsem snad ani u jednoho auta neviděl,standa123 píše:vrže hodne uložení stabilizátoru
třeba dnes levé V grand III. vúle skoro žádná, nic nevzralo jen stabík oleštěný jak pochromovaný a na drobných nerevnostech klepec, velké nerovnosti nic, po výměně vše ok
Mě ještě nedávno vrzaly kosti stabiku. Byly to kovový febi. Hrozný až sem se styděl...... Teď sem prelisoval origa plastový na strongflex a je klid. I uložení na nápravnici dokáže vrzat
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.