Common Rail čerpadlo O II

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Mastrflastr
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 dub 2016, 20:52
Odpovědi: 0

Common Rail čerpadlo O II

Příspěvek od Mastrflastr »

Zdar mám O II 103kW 2.0 CR motor CFHC ... zjistil jsem při přidání plynu na neutrál když auto stojí na místě ( za jízdy to není slyšet ) hlučné vstřikovací čerpadlo ... šel jsem po zvuku připomínající cvakání a došel jsem až k čerpadlu ( je to Bosch ) . Na volnoběh je klid, při přidání plynu to začne jakoby rezonovat a je to dost slyšitelné. Nemáte někdo radu k čemu to vede, nebo co s tím ?

Díky
Ján Horosz
Přispěvovatel
Příspěvky: 210
Registrován: 06 čer 2011, 07:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Ján Horosz »

Je to normalne. Každe to robi. Jazdi a nerieš. Rezonuje iba ked točiš bez zataže. Nerob to, zato tam je aj obmedzovač do 2500.

Ked mysliš take rezonovanie, je to OK:
https://www.youtube.com/watch?v=ArQbUvHbpYg[/url]
S pozdravom : Jano
Skoda Octavia 1 Combi 2004, 1.9 TDI 81Kw, ASV-AHF
Skoda Octavia II Combi 2012, 2.0TDI CFHC L&K
Mastrflastr
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 dub 2016, 20:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mastrflastr »

Ahoj, je to přesně ono jak ukazuje video. Díky za informaci !
mgbiker
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Registrován: 24 črc 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kosice, Slovensko

Příspěvek od mgbiker »

to cvakanie vydava Ventil co je namontovany v cerpadle. Ked ho vymenis mozno to bude tichsie ale stale to bude cvakat :D
Seat Leon 1,9 TDI ARL ,355PS/ 650NM GT2262VKLR, trysky FIRAD+120%, upravena hlava, CHIP by ROBOT, vyfuk komplet nerez 80mm->70mm, Spojka SACHS race keramika, HP sporting, RS brzdy
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif
Mastrflastr
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 dub 2016, 20:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mastrflastr »

Zjistil jsem na netu, že spousta lidí na to příjde spíš náhodou ( otevřená kapota a přidávání plynu není častá činnost :-), taky přidávání plynu v uzavřeném prostoru třeba garáže ) .... pak lítají dohady o špatném vysokotlaku a jeho ceně cca 20-25 tis. Kč Bosch. Akorát by mě zajímalo jak čerpadlo pozná že motor je v záběru a netočí naprázdno , jestli to je přes čidlo nebo tlakem ? V každým případě dík. Jinak moje má už 230 tis km v kožichu, takže bych se už nedivil. Olej měním po 10-12tis.km s komplet filtrací, Turbo se chladí, z výfuku se nehulí, po delší jizdě nechávám vychladit a občas po zahřátí vody a oleje nechám trochu protáhnout ať se ten bordel z výfuku vysype :-) Spotřeba na cestě po Německé dálnici 3,9 -4,3 L/ 100 km a to jedu na šestku 120-130 km/h...Fakt spokojenost.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

pohádky na dobrou noc jí čteš taky ? (crazy)
pejrak666
Přispěvovatel
Příspěvky: 153
Registrován: 12 črc 2015, 18:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od pejrak666 »

jeste nedavno jsi ji prodaval ne? :-D akorat pod jinym nickem :-D
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Oživím trošku toto téma, neboť se týká stejného motoru jako mám já. Můj problém je v tom, že při venkovních teplotách kolem 5°C když nastartuji a vyjedu, tak při razantnější přidání plynu (ale ne plný plyn) začne být slyšet takové jakoby cvakání, klepání, když přišlápnu plyn ještě trošku, tak se to hodně zesílí ale hlavně auto začne pocukávat a hlavně se celé třást, přesně s frekvencí toho klepání. Když se nepřidává razantně, tak se to nerozklepe a necuká, současně s povolením plynu to okamžitě ustává a s přidáním se zase projevuje. Je to jen v tahu, na prošlápnutí bez jízdy to nedělá. Vymizí to po pár kilometrech, kdy i při razantnějším zrychlení to už prostě nedělá. V Bosch servisu jsem byl nechat vyměnit jeden vstřik, který měl velký přepad. byl to repas od BOSCH Švančara z Kravařů, otestovaný na velké stolici, všechny parametry byly OK. Vymizelo tohle skoro až kovové klepání, ale auto na vyšší rychlostní stupně při akceleraci pomalé i prudké pocukávalo, slaběji než před tím a bez třesení celého auta. Problém byl dle jejich slov v tom, že byl jeden repasovaný a hodnotově jako nový a ostatní byly původní. Tak jsme naplánovali že se vymění i ty zbylé s tím, že se nejdřívě ty původní ještě nevyměněné dají na stolici s tím jedním co už se měnil a proměří se všechny čtyři na stolici naráz aby se vidělo jak se ovlivňují. Vzešlo z toho to, že všechny vstřiky byly OK, a stolice na ně dokázala po testu, který pan technik dokonce udělal 2× delší než se běžně dělá. U jednoho původního stolice vygenerovala nový IMA kod s tím že je OK a může se použít a dva ostatní byly na hranici tolerance vstřikovaného množství a ty tedy že vyměníme. Vyměnili se ty dva, ale auto cukalo dál. Pak se musel dát ještě ten třetí s novým IMA kodem za úplně nový, protože už další repas neměl a taky to cukalo, ale pak se přehodil ještě vstřik válce 1 a 2 a teprve potom to jelo v pohodě. Časově to probíhalo tak že v listopadu jsem vyměnil ten jeden vstřik (repas), v prosinci ty další tři (2×repas , 1 úplně nový). Auto jezdilo naprosto v pořádku. V půlce ledna jsem nechal pro jistotu vyměnit rozvody v autorizovaném servisu. Auto jezdilo taky pořád v pohodě. Spotřeba mi po výměně vstřiků dost razantně klesla, bez problémů jsem se dostal i na 4 litry/100 a to jsem to nepodtáčel nikdy pod 1700 ot.

A teď k tomu horšímu, ted o víkendu na konci první dekády února se zase objevilo to proklaté klepání a roztřesení auta. Zase jen za studena, zase to trvá jen pár kilometrů, zase jen při prudším zrychlení. pak to vymizí a auto jede jako z praku. Celá ta anabáze se vstřiky mě vyšla na 25.000,- a jsem vcelku tam kde jsem byl. Nešáhlo se zatím ještě na vysokotlaké čerpadlo a na tandemové, takže problém by mohl být asi někde tady, ale nechci zase vyhazovat peníze když se přesně neví příčina. jinak jsem ještě někdy v říjnu měnil spojku (bez dvouhmoty, ta byla dobrá) a vypínací ložisko (propadal se mi pedál tak jsem s tím vzal i lamelu), s tím zda třeba náhodou ten hluk nemůže něco dělat ve spojce. To se taktéž nepotvrdilo.

Budu rád pokud někoho něco napadne, kam by člověk měl směřovat. Ještě podotknu že jsme měřili tlak v railu a ten byl v pořádku, auto nepadá do nouzáku ani není v ŘJ nikdy žádná chyba.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

To nezbejvá nic než laborovat.Jako první bych zkusil vymontovat sací koš z nádrže a vyčistit a popřípadě zjistit bubliny v naftě.Pokud to bude v cajku, tak z čerpadla vymontovat elmag. regulátor, jestli neni přicpaný sítko.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Díky za tip, zkusím se na to zaměřit.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Pepíček píše:...tak z čerpadla vymontovat elmag. regulátor, jestli neni přicpaný sítko.
Dotaz - pokud mi na VCDS při kontrole požadovaných tlaků paliva a skutečných tlaků paliva v railu jdou oba tlaky hezky ruku v ruce, tak by to asi na ucpané sítko neukazovalo, je to tak?

Zvládnu to v domácích podmínkách? Nebo k tomu je potřeba nějaké spešl nářadí a vyteče u toho 2 litry nafty?
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

to třepání a práskání za studena je 100% vstřik, zbytečně bych nic nerozdělával a do ničeho nevrtal a radši to za studena za jízdy nalogoval a budeš vědět hned, minulej týden jsem přesně toto řešil 2x, vždy jeden vstřik KO, výměna a je to zas cajk
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Humle, dáš mi tip co konkrétně mám logovat? Korekční množství vstřiků?

Všechny vstřiky mám teď nové (1 nový, 3 repasované a otestované na EPS-815), tak by to bylo s podivem, že by odešel nějaký po 3.000 km. Za tepla, resp po 5 minutách jízdy je pak už vše naprosto v pořádku.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Měl jsem nejspíš podobný problém.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Moc díky!

A od toho pročištění se to už nevrátilo? Jinak já tankuju jedině na Benzina Expres (samoobslužné automaty s Efecta Diesel) + VIF. Dle origo dílenky z erWina jsou tyhle motory už dělané na to, aby se v nich používalo palivo s biosložkou, takže EuroOil bez biosložky by sice uškodit neměl, ale jeho mazací schopnosti jsou nižší, to ti dávám zapravdu. A ten kdo motor čas od času protáhne a neskáče jen po městě, tak z biosložky mít strach nemusí.

Každopádně, co vše se tedy na palivové soustavě pročistilo?
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“