Crafter 2.5TDI CEBA - nucená regenerace DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Crafter 2.5TDI CEBA - nucená regenerace DPF
Zdravím,
koupil jsem si Craftera 2.5TDI od firmy, která s autem jezdila pouze po areálu firmy, takže DPF nemělo šanci regenerovat..
V současné době svítí filtr, bliká chyba motoru a žhavení...
Závady v motoru jsou P2463 a P2563.. Nevím jestli ta chyba regulace turba má něco společného s ucpaným DPF, ale chci se nejprve pokusit o nucenou regeneraci..
Podle diag byla poslední regenarace před 2500km a zanesení popílkem je 52ml
diagnostiku mám Delphi DS100, připojím se k jednotce, dám regeneraci..
pár minut držím 2500rpm, abych dosáhl předepsaných teplot, pak splním úkol s mačkáním pedálů.. Poté se spustí "startovací fáze"..
za chvíli ovšem se objeví místo teploty za čističem "přerušit a skočit" a po chvíli se objeví "chyba adaptce".. mezitím auto má stále volnoběžné otáčky..
Kdepak dělám chybu?? Proč ta regenerace "spadne"??
Dík za radu
koupil jsem si Craftera 2.5TDI od firmy, která s autem jezdila pouze po areálu firmy, takže DPF nemělo šanci regenerovat..
V současné době svítí filtr, bliká chyba motoru a žhavení...
Závady v motoru jsou P2463 a P2563.. Nevím jestli ta chyba regulace turba má něco společného s ucpaným DPF, ale chci se nejprve pokusit o nucenou regeneraci..
Podle diag byla poslední regenarace před 2500km a zanesení popílkem je 52ml
diagnostiku mám Delphi DS100, připojím se k jednotce, dám regeneraci..
pár minut držím 2500rpm, abych dosáhl předepsaných teplot, pak splním úkol s mačkáním pedálů.. Poté se spustí "startovací fáze"..
za chvíli ovšem se objeví místo teploty za čističem "přerušit a skočit" a po chvíli se objeví "chyba adaptce".. mezitím auto má stále volnoběžné otáčky..
Kdepak dělám chybu?? Proč ta regenerace "spadne"??
Dík za radu
Když jsem si ale dal tu chybu do vyhledávače, tak jedna z příčin této chyby prý může být ucpaný DPF..
tu chybu P2563 mám s dodatkem "boost control position sensor- range/performance problem" Což by neměla být vysloveně chyba čidla, ale nesoulad pozice s požadavkem výkonu.. A tady prý DPF hraje roli...
Takže jak dál??
tu chybu P2563 mám s dodatkem "boost control position sensor- range/performance problem" Což by neměla být vysloveně chyba čidla, ale nesoulad pozice s požadavkem výkonu.. A tady prý DPF hraje roli...
Takže jak dál??
Tady bude výfukový systém plný sazí a svinstva, že tomu jen emergency filtru samotného nepomůže ...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 463/009315
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 563/009571
https://translate.google.cz/
chyby vymazat, zkusit na ohřátém motoru pořádně prohnat a pokud se to aspon trochu nezprůchodní, budeš muset čistit.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 463/009315
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 563/009571
https://translate.google.cz/
chyby vymazat, zkusit na ohřátém motoru pořádně prohnat a pokud se to aspon trochu nezprůchodní, budeš muset čistit.
Když závady vymažu, chyba zaplnění DPF se objeví okamžitě.. Chyba turba se rozsvítí v okamžiku, kdy se dotknu plynu.. Jenže abych dosáhnul hodnot pro regeneraci, tak musím pár minut točit 2500rpm, takže chyba vyskočí...
Jinak u mě není chyba P2563 Implausible Signal, ale P2563 range/performance problem, což nevím jestli je tím, že mám jinou diagnostiku, nebo to značí jiný problém...
OK, takže DPF ven, nechat vyčistit a pak řešit zbytek??? Jelikož u turba není jistota, že se nejedná o hlášku vyvolanou DPF..
Mimochodem turbo "nejede".. když dám plyn, tak hodnota tlaku nestoupá.. Jenže je to příčina, nebo důsledek nouzového režimu??
macman
Jinak u mě není chyba P2563 Implausible Signal, ale P2563 range/performance problem, což nevím jestli je tím, že mám jinou diagnostiku, nebo to značí jiný problém...
OK, takže DPF ven, nechat vyčistit a pak řešit zbytek??? Jelikož u turba není jistota, že se nejedná o hlášku vyvolanou DPF..
Mimochodem turbo "nejede".. když dám plyn, tak hodnota tlaku nestoupá.. Jenže je to příčina, nebo důsledek nouzového režimu??
macman
Když vyčistíš dpf a necháš chybu turba, tak to nebude pořád regenerovat.
Je potřeba opravdu vyřešit regulaci a pak zkusit vypálit za jízdy nebo staticky.
Tlak se ti na volnoběh nezvýší i s funkční regulací.
Na vypnutém motoru vymaž chyby a zkus akční členy a ventil turba. Pokud to hned vyhodí chybu, bude ko nebo kabeláž či pojistka.
Díky tomu, že turbo neběželo se zacpal dpf.
Řešil jsem to samé. Jízdou se mi to dpf podařilo alespoň na půlku vapálit, ale to jsem musel točit tak 3tis a víc otáček. Pak jsem měnil jednotku turba a teprv pak regenerace dpf.
Je potřeba opravdu vyřešit regulaci a pak zkusit vypálit za jízdy nebo staticky.
Tlak se ti na volnoběh nezvýší i s funkční regulací.
Na vypnutém motoru vymaž chyby a zkus akční členy a ventil turba. Pokud to hned vyhodí chybu, bude ko nebo kabeláž či pojistka.
Díky tomu, že turbo neběželo se zacpal dpf.
Řešil jsem to samé. Jízdou se mi to dpf podařilo alespoň na půlku vapálit, ale to jsem musel točit tak 3tis a víc otáček. Pak jsem měnil jednotku turba a teprv pak regenerace dpf.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
OK, zkusím se tedy zaměřit na tu regulaci turba.. Takže vypnutý motor a zkusit to aktivovat?? ale bez tlaku/podlatku se nebude stejně hýbat, ne??? Co tam odchází?? snímač, nebo membrána??
Nicméně auto dva roky neopustilo areál firmy a jezdilo mezi dvěma halama, to bych viděl jako hlavní příčinu ucpání DPF.. Ta chyba turba vyskočila nedávno...
To jako TDI s chybou neregeneruje?? Jsem zvyklej z HDI, že počet chyb na motoru na regeneraci nemá vliv..
Nicméně auto dva roky neopustilo areál firmy a jezdilo mezi dvěma halama, to bych viděl jako hlavní příčinu ucpání DPF.. Ta chyba turba vyskočila nedávno...
To jako TDI s chybou neregeneruje?? Jsem zvyklej z HDI, že počet chyb na motoru na regeneraci nemá vliv..
Takže v testu akčních členů, možnost tohoto testu nemám.. Mám ale možnost nastavení výchozích hodnot ovládání turba, kde si auto zvedne otáčky a ventil ošahá.. Nastavení proběhne v pořádku, ale chyba ventilu vyskočí..
Nicméně.. hýbat s ním lze, takže není zablokovaný... a membrána prasklá není, vyzkoušeno podtlakovou pistolí a neutíká... Takže elektricky vadný spínač??
Mám tedy tu regulaci turba rovnou objednat?? Abych měl jistotu, jedná se o tento díl???
https://turbocentras.com/shop/en/turbo- ... after.html
P.S. ještě přidávám obrázky z kanálů, ve kterých je ovládání turba, jestli z toho někdo něco nevyčte..


Nicméně.. hýbat s ním lze, takže není zablokovaný... a membrána prasklá není, vyzkoušeno podtlakovou pistolí a neutíká... Takže elektricky vadný spínač??
Mám tedy tu regulaci turba rovnou objednat?? Abych měl jistotu, jedná se o tento díl???
https://turbocentras.com/shop/en/turbo- ... after.html
P.S. ještě přidávám obrázky z kanálů, ve kterých je ovládání turba, jestli z toho někdo něco nevyčte..



Takže snad vyřešeno... Přišla mi nová podtlaková baňka na turbo, Délku táhla jsem seřídil podle staré baňky a v diagnostice dal znovunačtení ovládání turba..
Stačí to takhle, nebo je třeba seřizovat i mechanicky???
Po výměně, zhasla závada na turbu, stále svítila závada na filtru, že je překročeno množství sazí...
Pokus o statickou regeneraci opět neprošel, když jsem to byl projet, tak auto jede v nouzáku a o regeneraci se nepokusí...
Ze zoufalství jsem zadal, že je filtr vyměněný... Chyba zmizela, zmizel i nouzový režim.. Po nějakých 20km zhasnula i kontrolka filtru...
Mám vyhráno, nebo se auto domákne, že filtr není vyměněný???
Stačí to takhle, nebo je třeba seřizovat i mechanicky???
Po výměně, zhasla závada na turbu, stále svítila závada na filtru, že je překročeno množství sazí...
Pokus o statickou regeneraci opět neprošel, když jsem to byl projet, tak auto jede v nouzáku a o regeneraci se nepokusí...
Ze zoufalství jsem zadal, že je filtr vyměněný... Chyba zmizela, zmizel i nouzový režim.. Po nějakých 20km zhasnula i kontrolka filtru...
Mám vyhráno, nebo se auto domákne, že filtr není vyměněný???
Jde o to zda ta regenerace proběhla pokud ne tak si jen jednotka osahává hodnoty a hláška příjde znovu.Je dobré si poznamenat původní hodnoty nespalitelného popílku a ty tam vrátit pokud se zdaří to takhle ošálit a zregenerovat bez mechnického čištění.Jednotka ted bude počítat regenerace podle jiného algoritmu jako na novej filtr a podle zkušeností to většinou končí ředěním oleje nebo občasnou hláškou o učinosti dpf.
Bohužel moje Delphi diagnostika to asi neumí.. Budu sledovat, jak to regeneruje a kdyžtak si pak půjčím od někoho VW diag a upravím to..
Díky za rady...
micmochodem, jak na tom jsou všeobecně tyto CEBA/CEBB motory se spolehlivostí?? nikde o nich nic není.. Ani tady na foru mi to nic nevyhledá...
Nenašel jsem k autu příručku, tak jen pro kontrolu -
rozvody 200.000km??
olej 5w30 longlife III??
Díky za rady...
micmochodem, jak na tom jsou všeobecně tyto CEBA/CEBB motory se spolehlivostí?? nikde o nich nic není.. Ani tady na foru mi to nic nevyhledá...
Nenašel jsem k autu příručku, tak jen pro kontrolu -
rozvody 200.000km??
olej 5w30 longlife III??