klima kompresor jak zjistit stav oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
klima kompresor jak zjistit stav oleje
Minulou zimu jsem rozbil chladič klimatizace. Prasknul uteklo chladivo. Jezdil jsem do léta. Nechal jsem vyměnit dehydrátor a nafouknout klimu, bohužel ten co ji plnil nějak zapomněl doplnit olej do kompresoru, doplnil pouze medium. Neví někdo, jak zjistím stav oleje v kompresoru klimatizace? Na haupně zespod je napsáno 490g PAG (tuším), ale jak zjisit, jestli je ho tam dost fakt netuším, mám strach, že tím jak se měnil dehydrátor, chladič klimy a bylo to dlouho bez maziva mohl nějaký olej zmizet.
Díky za každou radu Z.
Díky za každou radu Z.
Pokiaľ si nemenil klimu u chladničkara ale menil t mašinou na klimu...tak vysaje chladivo ak tam je,natlakuje,vytvori vakuum..chladivo aj s olejom vysaje,ten olej čo tam bol zrecikluje...potom podľa vozidla vrati späť olej+ chladivo gramažovo...aspon tak mi to bolo vysvetlene...ak tak,tak ma niekto doplni....
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH 

-
- Aktivista
- Příspěvky: 2767
- Registrován: 24 led 2006, 11:32
- Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno
olej vysaje jen ten co je na chladivo navazan, pripadne kterej strhne s sebou proud chladiva pri odsavani. Aby jsi 100% vedel kolik tam mas oleje musel by jsi demontovat vsechny dily klimatizace a olej z nich vylit. Existuji ke kazdymu autu tabulky kolik v kterym dilu klimy je zhruba oleje a podle toho olej doplnit. kdyz je oleje moc tak to muze malo chladit, kdyz je ho malo tak zas muze zadrit. Doplnovani je v podstate jen odhadem a dle zkusenosti.
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
jestli jsi zničil chladič, tak chladivo uteklo a kompresor už se nespustil, takže v něm olej zůstal. Do kompresoru se normálně olej nedoplňuje, přidává se jen k chladivu při plnění, pokud je k tomu důvod. Je to jak psal Tuner, existují tabulky, kde je ke každýmu autu popsáno, kolik oleje se má doplnit pokud se mění nějaký díl. ten údaj 490g bude asi pro chladivo a PAG je druh oleje v systému. Když bych ty noty neměl, tak bych při plnění chladiva přidal tak max 50ml oleje. Třeba to přidal, ani o tom neviš 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Pokud jsi neměnil kompresor tak olej neřeš. V systému ho je pořád dostatek i po výměně chladiče a vysoušeče. A kdyby jsi ho tam chtěl přidat tak max do deseti ml. u osobáku. Ten kompresor neplave v oleji, jenom ulpívá na stěnách. Na škodu je když ho tam je víc než míň, Protože to bude blbě chladit. Ale samozřejmě bez oleje to taky nejde. Ten co ti to doplnoval tak chybu neudělal, že tam olej nepřidal.
Tak teraz mám dilemu
Odišla mi klíma, najskôr som myslel že to je len spojka(zničený gumený silenblok) ale po jej demontáži som zistil že ledva pretočím komresorom.
Demontoval som ho a vnútri žiadny olej, vnútorné ložisko rozpadnuté.
Keď som vypúšťal systém tak vyfrklo pár kvapiek oleja, tak koľko ho môže byť v systéme keď kompresor odišiel evidentne na suchoty a pritom nikde nebolo badať únik oleja a systém bol natlakovaný(čo viem tak ani predošlý majiteľ s klímou nič nerobil ani ja).
Zohnal som druhý kompresor, ešte vymením aj vysúšač a chcem to dať naplniť len mám tú dilemu koľko oleja tam treba dať, podľa výrobcu(DENSO DCP02006) tam ide skoro 1/2 litra...




Odišla mi klíma, najskôr som myslel že to je len spojka(zničený gumený silenblok) ale po jej demontáži som zistil že ledva pretočím komresorom.
Demontoval som ho a vnútri žiadny olej, vnútorné ložisko rozpadnuté.
Keď som vypúšťal systém tak vyfrklo pár kvapiek oleja, tak koľko ho môže byť v systéme keď kompresor odišiel evidentne na suchoty a pritom nikde nebolo badať únik oleja a systém bol natlakovaný(čo viem tak ani predošlý majiteľ s klímou nič nerobil ani ja).
Zohnal som druhý kompresor, ešte vymením aj vysúšač a chcem to dať naplniť len mám tú dilemu koľko oleja tam treba dať, podľa výrobcu(DENSO DCP02006) tam ide skoro 1/2 litra...



VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Ať nezačínám novou tému.
Budu měnit kompresor - je na něm štítek kde je i info o oleji. Je tam 75cc. Na netu píšou 100 - 120ml. Olej výměním, takže se to pokusím plus mínus odměřit a dát tam něco podobnýho.
Teď je okruh klimatizace odsátej, zatím jsem ho neotevřel. Až to vyměním, vemu to na plničku. Je tam 525g chladiva, ale má se přidat ještě nějakej olej (není to automat)? Nebo stačí jen namačkat 525g a těch 75 -100ml co dám do kompresoru se potom rozjede s chladivem?
Je to spíš jen takovej pokus, s nejasným výsledkem účinku, ale abych alespoň to udělal dobře.
Dík
Budu měnit kompresor - je na něm štítek kde je i info o oleji. Je tam 75cc. Na netu píšou 100 - 120ml. Olej výměním, takže se to pokusím plus mínus odměřit a dát tam něco podobnýho.
Teď je okruh klimatizace odsátej, zatím jsem ho neotevřel. Až to vyměním, vemu to na plničku. Je tam 525g chladiva, ale má se přidat ještě nějakej olej (není to automat)? Nebo stačí jen namačkat 525g a těch 75 -100ml co dám do kompresoru se potom rozjede s chladivem?
Je to spíš jen takovej pokus, s nejasným výsledkem účinku, ale abych alespoň to udělal dobře.
Dík