16705 engine speed sensor g28 implausible signal P0321

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
morningstar1989
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 srp 2020, 09:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Mala Ida

16705 engine speed sensor g28 implausible signal P0321

Příspěvek od morningstar1989 »

Ahoj skapal mi starter rozleteli sa uhliky. Po oprave mi strasne dlho toči, kedy ako (teple starty su opravene). Štarter ma vyssie otacky ako pred opravou a startovalo to na šupu predtym.
Ja si myslim že skôr zväzok. Ale ak to nakopne tak to ide bez problemov (zopar km iba som skusil).
Asi 5 ty pokus to chytilo drb 1/4 otačky. To som pokyval kabelažou nad štarterom. Potom zasa nić toči toči odpali raz toči ďalej.
otačkomer pri štartovani lieta kudy kam až k 2k rpm.
Skusiť druhe čidlo či to bude ten zväzok? Môžem čidlo vyskušať z druheho auta.
neviem cuvat s vozikom
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Jaké auto, typ motoru ? Diagnostika říká jasně - nevěrohodný signál. Pokud můžeš zkusit jiné čidlo, zkus. Pokud nepomůže - kabeláž.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
morningstar1989
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 srp 2020, 09:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Mala Ida

Příspěvek od morningstar1989 »

je to golf 4 asz
neviem cuvat s vozikom
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Je to nejspíš startérem. Ruší signál čidla nebo má velkej odběr proudu. Tyhle auta jsou na to strašně citlivý. Taky si mohl nějak pohejbat kabelama, protože z těch čidel vedou právě nad startérem.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3517
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Zkus jiny starter. To ze rusi signal uz jsem taky resil.
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

Je to starterem
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
morningstar1989
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 srp 2020, 09:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Mala Ida

Příspěvek od morningstar1989 »

vysoky odber som si vsimol pri teste po vymene uhlikov a vycisteni rotora
je to chyba na rotore alebo problemom su magnety?
neviem cuvat s vozikom
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Neviem ake magnety su v danom starteri ale ak vyberies rotor tak stratia silu a treba ich namagnetovat.
Ako vysledok je ze interne indukovane napatie je nizsie a preto chce tocit vyssie otacky a ma aj vysoky odber, mozno sa casom sam namagnetuje
Ak je to rusenim, nemozem to vylucit, rozober zvazok a vzdial signalove vodice od snimaca od starteru, ns 99% to pomoze, pripadne ich obal alobalom a ten ukostri, nesetri s nim, urob "gucu" okolo signalovych vodicov
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

Nevim jestli je to shit uhlikama, rekl bych ze jo. Magnetum nema co byt, kdyz predtim fungoval, ja menil i cely rotor pri tomhle problemu a nepomohlo to, nejlip udelas kdyz sezenes funkcni starter, do ktereho nikdo nerypal
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

tlakac3 píše:Nevim jestli je to shit uhlikama, rekl bych ze jo. Magnetum nema co byt, kdyz predtim fungoval, ja menil i cely rotor pri tomhle problemu a nepomohlo to, nejlip udelas kdyz sezenes funkcni starter, do ktereho nikdo nerypal

Chyba lavky, magnetum ma co byt a to hodne
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Někdy se fakt může stát, když vyndáš rotor ze startéru, dojde k částečné demagnetizaci magnetů. Při vyndavání rotoru je dobrý rovnou strkat ocelovou trubku místo rotoru, respektive tou trubkou vytlačit ven rotor. Nenechávat magnetické pole statoru neuzavřené. Třeba krokové motory se rozebráním zničí zcela spolehlivě pokud se neudělá to co jsem psal a startér s magnety je něco velmi podobneho.
Ty dráty u startéru rozhoď jak ti kluci raděj a stínění neni taky na škodu. Je to tam tak nešťastně udělaný, že jak se v tom povrtáš, tak někdy ty starty stojej za prd.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
morningstar1989
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 srp 2020, 09:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Mala Ida

Příspěvek od morningstar1989 »

treba rozobrat aj kabelovy zväzok? skusil som dat dalej zvezok kde su snimače a vstreky atď ďalej aj ten alobal som vyskušal a žiadna zmena
to s tymi magnetmi som netušil, štarter dava okolo 220ot na kľuke
videl som nato nejake tpi ze sa ma potiahnut z cidla g28 do RJ nova kabelaž, resp. iba ground toho snimača
neviem cuvat s vozikom
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Áno, skontroluj kabeláž podľa tpi a poprípade uprav to uzemnenie a bude to ok ;)
morningstar1989
Přispěvovatel
Příspěvky: 96
Registrován: 14 srp 2020, 09:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Mala Ida

Příspěvek od morningstar1989 »

Rozobral som starter znova a uhliky zabrusil do plochy komutatora a aj ten bol silne zaiskreny cize znova zalestit smirglom
Drziak uhlikov bol zdeformovany troska zrovnal som to
Premeral som stator ten bol ok.
Zlozil som zmenil sa zvuk startera na vyyssi ton, nemal uz ani taky startovaci odber.
Uhliky boli nejake lacne as-pl sbh0008.
Zalozil som to a ide to na drb. Chyba sa neobjavila.
Starter ma zvuk "noveho".
neviem cuvat s vozikom
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20290
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, záleží jak dlouho, já se v tom kdysi babral, vyletovával a stáčel kotvy, dělal futra atd, stejně se to nikdy neyrovná novému starteru nebo alespoň odborný repas, altíky to samé, už to nespravuju, nemá to cenu...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“