Golf IV ASZ - malý tlak turba pod 2k

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Shady_cookie
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 čer 2020, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Golf IV ASZ - malý tlak turba pod 2k

Příspěvek od Shady_cookie »

Ahoj,
potřeboval bych radu kterým směrem bych se měl dívat, jelikož už sám dlouho tápu kudy kam.
Na svém Golfu IV (ASZ, chip 130kw) jsem byl nucen vyměnit pro spotřebu oleje turbo (zůstal jsem stále u 96kw). Předpokládal jsem že turbo jen namontuju a budu jezdit, ale to jsem se u repasovaného turba asi přepočítal a tak jsem se po přečtení půlky internetu odvážil rýpat do délky regulační tyčky.

Problém je, že auto je pod 2k otáček hodně líné, pocitově trvá opravdu dlouho než turbo naběhne. Po posledním zkrácení tyčky už si myslím že bych neměl zkracovat více ("poměr sepnutí" na 80%).
Je normální že jsem do 2200 ot. silně pod požadovaným tlakem turba?
Log (3-8-11) zde:
https://uloz.to/file/ToGW0pUNuI1Z/logger2-csv

Hadičky myslím že ok (podtlak klesá hodně pozvolna), regulace nová.

Věděl by někdo co by mohlo způsobovat takový rozdíl v požadovaném a reálném tlaku a pak následně extrémně ostrou špičku? (teda pokud to není normální, což asi není ;) )

Obrázek
Shady_cookie
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 čer 2020, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Shady_cookie »

Hejhou,
tak si tady aspoň sám pro sebe budu psát nějaký progress.
Zjistil jsem, že mi to přece jen profukovalo a sice mezi šroubem sání a sacím kanálem na prvním válci. Vyměnil jsem těsnění, zkontroloval ostatní spoje a udělal log:

Obrázek


Předpokládám že teď je naopak tyčka příliš dlouhá a chtěla by zkrátit tak o 4 otáčky.

Kdyby měl někdo slovo do pranice, určitě napište... někdy v týdnu zkusím zkrátit tyčku a opět nalogovat.
Golf IV ASZ (chip 130kw), bez katu, bez egr a já bez peněz.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Rád bych Ti k tomu něco napsal, ale já když měnil turbo, tak jsem šel rovnou koupit nový potom co jsem si tady několikrát přečetl jaký problémy s repasovanými turby tady měli jiní členové.
Já jen vyměnil kus za kus a i když jsem dal větší turbo, tak žádný výše zmíněný problémy nenastaly.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Jestli to nema dobry nabeh vetsinou spatne nastaveny cervik,kdo tonrepasoval mozna ho prenastavil aby to vydrzelo 1rocni zaruku, banka musi mit 1mm predpeti a cervika dostelovat na zahratem motoru na budik pak by melo fungovat
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Shady_cookie
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 čer 2020, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Shady_cookie »

Vzhledem k poctu odpovedi je muj problem uz asi nezajimavy, ale pro "odkaz budoucim generacim" budu pokracovat v popisu meho dobrodruzstvi a doufat v konstruktivni odpovedi a reakce.

Nove namontovane turbo slo na reklamaci a uz znam vysledek - udajne nastaveno spravne, maze udajne spravne, ale hridel je u turbinove casti fialova. Dle servisu podezreni va vstriky.

Takze otazka do placu: zjistím spatne vstriky se svym cinskym kkl kabelem? Pripadne je nekdo v blízkosti Mlade Boleslavi ochotny to zkontrolovat (jestli to vubec jde) pres diagnostiku?

Uz mi opravdu dochazeji moznosti co by mohlo jeste byt spatne
(pred reklamaci vymenena vaha vzduchu, N75 a podtlakove hadicky)
Golf IV ASZ (chip 130kw), bez katu, bez egr a já bez peněz.
venca.6
Přispěvovatel
Příspěvky: 415
Registrován: 23 říj 2014, 18:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doma

Příspěvek od venca.6 »

Odkud byl ten repas, napis klidne do SZ
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

Bude to jak píší ostatní. Repas někdo nastavil tak, aby zabíralo pozdě a vydrželo. Na baňce pouze přepětí jak je zmíněno výše, víc si s tím nepomůžeš. Ten červík by pomoci měl (je tu o tom dlouhé téma, zkus ho vyhledat), ale podle mě přijdeš o záruku na ten repas když jim s tím otočíš, aby to nabíhalo podle tebe..
Před výměnou turba byly vstřiky ok? Pokud staré nabíhalo jak mělo a repas ne tak proč vinit vstřiky..
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
Shady_cookie
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 čer 2020, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Shady_cookie »

Romaneek píše:Bude to jak píší ostatní. Repas někdo nastavil tak, aby zabíralo pozdě a vydrželo. Na baňce pouze přepětí jak je zmíněno výše, víc si s tím nepomůžeš. Ten červík by pomoci měl (je tu o tom dlouhé téma, zkus ho vyhledat), ale podle mě přijdeš o záruku na ten repas když jim s tím otočíš, aby to nabíhalo podle tebe..
Před výměnou turba byly vstřiky ok? Pokud staré nabíhalo jak mělo a repas ne tak proč vinit vstřiky..

No to je prave ta otazka, ono stare turbo jelo dobre do te doby, nez ho poprve vytahl ven servis a vymenil za udajne nove turbo Nissens. To pak pulzovalo neskutečným zpusobem v nizkych otackach (nenafukovalo se az do asi 2300ot vubec), tak jsem ho reklamoval (a dodnes ho nemam). Druhe co jsem koupil a reklamoval ted zabiralo o neco lepe, ale zdaleka ne tak dobre jako to puvodni pred servisnim zasahem.

Jestli v mezicase umrely vstriky nevim, nenapadlo me hledat problem tam... Ale jak to slozim zase zpatky tak to asi nekam vemu, protoze sam to s jednoduchym KKLkem nevyctu. Navic mi nejde moc do hlavy ta fialova hridel...
Golf IV ASZ (chip 130kw), bez katu, bez egr a já bez peněz.
Shady_cookie
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 čer 2020, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Shady_cookie »

Romaneek píše:Bude to jak píší ostatní. Repas někdo nastavil tak, aby zabíralo pozdě a vydrželo. Na baňce pouze přepětí jak je zmíněno výše, víc si s tím nepomůžeš. Ten červík by pomoci měl (je tu o tom dlouhé téma, zkus ho vyhledat), ale podle mě přijdeš o záruku na ten repas když jim s tím otočíš, aby to nabíhalo podle tebe..
Před výměnou turba byly vstřiky ok? Pokud staré nabíhalo jak mělo a repas ne tak proč vinit vstřiky..

No to je prave ta otazka, ono stare turbo jelo dobre do te doby, nez ho poprve vytahl ven servis a vymenil za udajne nove turbo Nissens. To pak pulzovalo neskutečným zpusobem v nizkych otackach (nenafukovalo se az do asi 2300ot vubec), tak jsem ho reklamoval (a dodnes ho nemam). Druhe co jsem koupil a reklamoval ted zabiralo o neco lepe, ale zdaleka ne tak dobre jako to puvodni pred servisnim zasahem.

Jestli v mezicase umrely vstriky nevim, nenapadlo me hledat problem tam... Ale jak to slozim zase zpatky tak to asi nekam vemu, protoze sam to s jednoduchym KKLkem nevyctu. Navic mi nejde moc do hlavy ta fialova hridel...
Golf IV ASZ (chip 130kw), bez katu, bez egr a já bez peněz.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Každej kdo v této zemi repasuje turba hledá vinu vždy někde jinde jen né u sebe, když si na jejich práci stěžuješ.
Za mě turbo jedině nový.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Shady_cookie
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 18 čer 2020, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Shady_cookie »

Epos pokračuje.

Vrátilo se mi turbo z reklamace. Po namontování opět ta samá písnička - bez tlaku odspodu a jako bonus padání do nouzáku (po 2,5k ot. se trochu chytne, ale jinak je to velmi vlažný zátah).

Začínám být zoufalý. Nové turbo do toho rozhodně dávat nebudu (na to je to moc šrot a abych zaplatil 16k a zjistil že je problém jinde se mi moc nechce).

Asi mi nezbude než si přiznat že jsem se svými silami v koncích a svěřit ten krám někomu do servisu, takže se nebudu zlobit za tipy v okolí Mladé Boleslavi.
Golf IV ASZ (chip 130kw), bez katu, bez egr a já bez peněz.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

máš SZ
***VAG,PSA,Renault***
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Za 16 000,- nic neseženeš počítej spíš 20000,- .
Tolik jsem platil já a to bylo jen za nákup.
Sice se tu najdou členové co budou tvrdit jak umí nový turbo i za 15 000 ale k prodeji ti jej nenabídnou.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“