Zamčené dveře řidiče Octavia 1 Safe Lock

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
masfeild
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 25 lis 2014, 19:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Benecko

Zamčené dveře řidiče Octavia 1 Safe Lock

Příspěvek od masfeild »

Ahoj všem,

rád bych po dlouhé době přispěl do fóra a podělil se o radu k nezaplacení. Je to trochu delší psaní, to se omlouvám neboť mám ve zvyku vše roztahovat (rofl)

Vlastním sen českých zahrádkářů Octavia 1 L&K v naftě stříbrná kombi asi tak, jak po ní touží snad každý správný Čech :-). V rodině máme i druhé auto z rodiny koncernu, kterým v zimě pravidelně dojíždím do práce. Teď přes zimu jsem ho parkoval v garáži a proto, že mám místo jen na jedno auto v teple, Oktávka musela přečkat mrazy venku na připojené nabíječce s udržovacím proudem, to kvůli baterce. Nejel jsem s ní několik měsíců, jen kolem ní projdu a odházím případný sníh. Jednou jsem si všiml, že kontrolka Safe Locku na řidičových dveří místo blikání svítí. Zkusil jsem auto odemknout, zamknout a spravilo se to do normálu, takový opravy mám moc rád (LOL) Když jsem k autu po čase opět přišel tak koukám, že kontrolka opět svítí a do toho bliká, opětovné odemknutí/zamknutí už ale problém nevyřešilo a dveře se neodemkly. Všechny ostatní ale v pořádku fungovaly, jen ty u řidiče ne. Při odemykání v zámku rachotilo, ale čudlík se ani nehnul. Zevnitř při zabrání za kliku čudlík vyjel a zase zajel, držel ho Safe Lock. Hledal jsem různý rady jak ty dveře otevřít abych mohl ten zámek vyndat. Jediná možnost, jak se k němu trochu dostat, je sundat tapec dveří. To je dost obtížná věc, když jsou dveře zavřené, ale věřte mi, jde to a bez poškození. V zavřeném stavu se dají vlastně oddělat všechny části, co jsou potřeba pro tapec dolů, jediná věc co se rozdělat nedá je jeden zlatý torx u přístrojovky, ten ale může zůstat. Ty zlaté torxy drží jen plastové úchytky, které se dají společně s tapcem sundat, povolí se až potom a nacvaknou se zpátky na dveře. Je ale potřeba opatrnost a trpělivost, odcvakat všechny kabely, lanko atd..., to zná asi každý. Celou dobu jsem při tom zkoušel odemykat, žádná změna jen už i rachotění ve dveřích přestalo a ta dioda furt svítila. Po hýbání s kabely a zkoušení otevřít zámek všelijakými způsoby přišla na řadu už jen kontrola dveřní jednotky. Po vycvaknutí svazku kabelů co do ní vedou se přímo z toho konektoru vylila zelenina a bylo jasno. Po pročištění kontaxem jsem identifikoval jeden pin upadlej úplně a ostatní zoxidovaný. Ten jedinej upadlej pin byl asi zrovna od toho Safe Locku, protože když jsem ho provizorně nahradil, dveře začaly normálně odemykat a zamykat. Takže tapec může zpět a já jdu shánět novou dveřní jednotku. Nevím jak se tam ta voda dostala, jestli z tajícího sněhu nebo když jsem to myl wapkou či snad je to jen nějaká kondenzace, kdo ví.

Proč to vše píšu, snad jako každý hledám možné řešení různě po fórech a ve většině případech se mi podařilo problémy vyřešit, to je velká výhoda koncernu. Rád bych také něco napsal k radám, které různě po internetu kolují.

Rozsekat zámek - tuto možnost jsem si nechal úplně na konec pro chvíli zoufalství

Odpojit baterku - beze změny, Safe Lock se musí impulzem odjistit, odpojení baterky tomu nepomůže

Bouchat do dveří zvenku a zevnitř, přitom mačkat odemykání - věřím, že se někdy takto podaří zámek oživit, ale ne u mě a to jsem to nešetřil :D

Hýbat s otevíracím mechanizmem zámku přímo - to je jak kdybych tahal za kliku zevnitř

Kontrola svazku kabelů v A sloupku (zahýbání) - to jsem dělal jako první

Pustit do motorku proud přímo - vzhledem k tomu, že konektor zámku má 6 pinů, nechtěl jsem to ještě víc podělat

Nakonec jsem na Youtube taky našel návod, jak to Rusáci otevírají šperháčkem. Tak jsem si jeden takový šperháček vyrobil (stačí i malý 1.5 imbus), to se strčí nadoraz do mezírky mezi kliku a zámek, pak se s ním pootočí aby byl ohybem doprava, tím se zahákne za otevírací mechanizmus a nakonec zatáhne k sobě. Ano, funguje to, ale jen u dveří nezajištěných tím Safe Lockem, takže nic.

Celá tahle záležitost mi dala dva dny (ne celý) a nakonec tahle prkotina. Dokonce jsem rozdělal kryty B sloupku a kvůli těm torxům i část přístrojovky v domnění, že se dostanu k tomu poslednímu torxu na dveřích, ale nemá to smysl.

Pravda, možná je to vyjímka, kdy jsem měl zrovna štěstí na tu dveřní jednotku, ale vědět to na začátku, mám to za hoďku hotový.

Díky za pozornost a snad to někomu pomůže ;)
Podložky do turba (66/81 kW) pro vymezení vůle kvůli zanášení z kalený oceli v různých tloušťkách. Cena za sadu 100,-. Pište na mail masfeild@seznam.cz nebo tel. 732 11 84 11
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9183
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Voda oknem a je to běžná smrt řidičovy jednotky dveří. U těch kde se investice nevyplatí na rtavam dírku a pajím drát dokola mimo svorkovnici
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
misumi
Přispěvovatel
Příspěvky: 121
Registrován: 11 lis 2007, 16:51
Odpovědi: 0
Bydliště: spáňov

Příspěvek od misumi »

Po opravě doporučuji napatlat vazelínou. Co je mastný nenamočíš.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33578
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Zamčené dveře řidiče Octavia 1 Safe Lock

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="masfeild"]Ahoj všem,



Bouchat do dveří zvenku a zevnitř, přitom mačkat odemykání - věřím, že se někdy takto podaří zámek oživit, ale ne u mě a to jsem to nešetřil :D

tu víru musíš mít a ještě furt kurva piča (LOL)


minulý rok nepomohlo nic, zajímavost bla v tom že se seklo lanko v poloze otevři a v ten moment ti zámek neodsejfuje, pokud se lanko ulomí je to v pohodě ale pokud se spřetrhá a zasekne si v prdeli
Uživatelský avatar
masfeild
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 25 lis 2014, 19:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Benecko

Příspěvek od masfeild »

Nadávky jsem cedil přes zuby a i tak kolemjdoucí div netahali telefony, ale po čase jsem si připustil, že to musí jít i jinak.

To zaseklý lanko jsem už taky někde viděl, to musí bejt lahoda :D
Podložky do turba (66/81 kW) pro vymezení vůle kvůli zanášení z kalený oceli v různých tloušťkách. Cena za sadu 100,-. Pište na mail masfeild@seznam.cz nebo tel. 732 11 84 11
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7560
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

chápu správně, že u řidiče nemáš zámek na klíč?
Uživatelský avatar
masfeild
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 25 lis 2014, 19:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Benecko

Příspěvek od masfeild »

Nene, zámek tam mám, zaslepený není.
Podložky do turba (66/81 kW) pro vymezení vůle kvůli zanášení z kalený oceli v různých tloušťkách. Cena za sadu 100,-. Pište na mail masfeild@seznam.cz nebo tel. 732 11 84 11
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Pavle jenže klíček jen spíná mikrospínač a pokud k němu kvůli uhnilé kabeláži nejde proud ? (wallbash)
Řešil jsem to před x roky na otcově koktě, auto jak nový, ale jednotka oken , přesněji konektor plný vody a i přesto že je tam to silikonový těsnění, nebylo to nic platný.
Opravu jsem vyřešil přesně jak píše hansdob, nic jiného se stejně bez nové jednotky a nového konektoru dvěří ani dělat nedalo. Vyhnily totiž jak piny v jednotce tak i v konektoru.
Zlatý Golf a jeho dveřní panel a jednotka pěkně v suchu auta.
Divím se, že to žádný z inženýru ve škodovce za celou dobu výroby nevyřešil. Přitom by jen stačila nějaká stříška z kovu nebo plastu nad konetorem. Prostě cokoliv co zabrání vodě téct po konterou až k jejich spoji.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“