Ahoj všem,
rád bych po dlouhé době přispěl do fóra a podělil se o radu k nezaplacení. Je to trochu delší psaní, to se omlouvám neboť mám ve zvyku vše roztahovat
Vlastním sen českých zahrádkářů Octavia 1 L&K v naftě stříbrná kombi asi tak, jak po ní touží snad každý správný Čech

. V rodině máme i druhé auto z rodiny koncernu, kterým v zimě pravidelně dojíždím do práce. Teď přes zimu jsem ho parkoval v garáži a proto, že mám místo jen na jedno auto v teple, Oktávka musela přečkat mrazy venku na připojené nabíječce s udržovacím proudem, to kvůli baterce. Nejel jsem s ní několik měsíců, jen kolem ní projdu a odházím případný sníh. Jednou jsem si všiml, že kontrolka Safe Locku na řidičových dveří místo blikání svítí. Zkusil jsem auto odemknout, zamknout a spravilo se to do normálu, takový opravy mám moc rád

Když jsem k autu po čase opět přišel tak koukám, že kontrolka opět svítí a do toho bliká, opětovné odemknutí/zamknutí už ale problém nevyřešilo a dveře se neodemkly. Všechny ostatní ale v pořádku fungovaly, jen ty u řidiče ne. Při odemykání v zámku rachotilo, ale čudlík se ani nehnul. Zevnitř při zabrání za kliku čudlík vyjel a zase zajel, držel ho Safe Lock. Hledal jsem různý rady jak ty dveře otevřít abych mohl ten zámek vyndat. Jediná možnost, jak se k němu trochu dostat, je sundat tapec dveří. To je dost obtížná věc, když jsou dveře zavřené, ale věřte mi, jde to a bez poškození. V zavřeném stavu se dají vlastně oddělat všechny části, co jsou potřeba pro tapec dolů, jediná věc co se rozdělat nedá je jeden zlatý torx u přístrojovky, ten ale může zůstat. Ty zlaté torxy drží jen plastové úchytky, které se dají společně s tapcem sundat, povolí se až potom a nacvaknou se zpátky na dveře. Je ale potřeba opatrnost a trpělivost, odcvakat všechny kabely, lanko atd..., to zná asi každý. Celou dobu jsem při tom zkoušel odemykat, žádná změna jen už i rachotění ve dveřích přestalo a ta dioda furt svítila. Po hýbání s kabely a zkoušení otevřít zámek všelijakými způsoby přišla na řadu už jen kontrola dveřní jednotky. Po vycvaknutí svazku kabelů co do ní vedou se přímo z toho konektoru vylila zelenina a bylo jasno. Po pročištění kontaxem jsem identifikoval jeden pin upadlej úplně a ostatní zoxidovaný. Ten jedinej upadlej pin byl asi zrovna od toho Safe Locku, protože když jsem ho provizorně nahradil, dveře začaly normálně odemykat a zamykat. Takže tapec může zpět a já jdu shánět novou dveřní jednotku. Nevím jak se tam ta voda dostala, jestli z tajícího sněhu nebo když jsem to myl wapkou či snad je to jen nějaká kondenzace, kdo ví.
Proč to vše píšu, snad jako každý hledám možné řešení různě po fórech a ve většině případech se mi podařilo problémy vyřešit, to je velká výhoda koncernu. Rád bych také něco napsal k radám, které různě po internetu kolují.
Rozsekat zámek - tuto možnost jsem si nechal úplně na konec pro chvíli zoufalství
Odpojit baterku - beze změny, Safe Lock se musí impulzem odjistit, odpojení baterky tomu nepomůže
Bouchat do dveří zvenku a zevnitř, přitom mačkat odemykání - věřím, že se někdy takto podaří zámek oživit, ale ne u mě a to jsem to nešetřil
Hýbat s otevíracím mechanizmem zámku přímo - to je jak kdybych tahal za kliku zevnitř
Kontrola svazku kabelů v A sloupku (zahýbání) - to jsem dělal jako první
Pustit do motorku proud přímo - vzhledem k tomu, že konektor zámku má 6 pinů, nechtěl jsem to ještě víc podělat
Nakonec jsem na Youtube taky našel návod, jak to Rusáci otevírají šperháčkem. Tak jsem si jeden takový šperháček vyrobil (stačí i malý 1.5 imbus), to se strčí nadoraz do mezírky mezi kliku a zámek, pak se s ním pootočí aby byl ohybem doprava, tím se zahákne za otevírací mechanizmus a nakonec zatáhne k sobě. Ano, funguje to, ale jen u dveří nezajištěných tím Safe Lockem, takže nic.
Celá tahle záležitost mi dala dva dny (ne celý) a nakonec tahle prkotina. Dokonce jsem rozdělal kryty B sloupku a kvůli těm torxům i část přístrojovky v domnění, že se dostanu k tomu poslednímu torxu na dveřích, ale nemá to smysl.
Pravda, možná je to vyjímka, kdy jsem měl zrovna štěstí na tu dveřní jednotku, ale vědět to na začátku, mám to za hoďku hotový.
Díky za pozornost a snad to někomu pomůže
