O1 81kw- klepe a kouří po plném plynu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

O1 81kw- klepe a kouří po plném plynu

Příspěvek od Číča »

Octavia 1, AHF,předface, 81kw, turbo 110kw, mapy na originální turbo (asi 110kw/340Nm dle brzdy svého času) , 350tkm

Zdravím,
chtěl bych Vás poprosit o nasměrování, co by mohlo dělat následující:
Po plném plynu auto vystřelí na dvě sekundy (někdy ani to ne) a pak spadnou otáčky, motor na volnoběh klepe, někdy i chcípne a z výfuku se hulí šedý kouř. Někdy se to srovná po chvilce, pokud motor chcípne, tak musím dlouho točit, aby naskočil.
Pocitově jako by došla nafta. Dělá to už delší dobu, ale stále častěji. A nejvíc chvíli po nastartování.
další informace:
-nafta padá už několik let, když mám v nádrži málo nafty (kolem rezervy), tak občas nenastartuju. Moc neřešeno, jelikož do rezervy nejezdím
-vyměněn palivový filtr, včetně těsnění
-trysky vyměněny před 100tkm za ,,sprint" od té druhé italské značky,než je fratelli bosio - už nevím název :D , čerpadlo původní
- nově vyměněná váha vzduchu (ta zlobila taky)
-základní VAG chybu nevypíše, ale je to předface, takže OBD2 protokol nepodporuje
-do nouzáku nespadne
-komplet repas hlavy před 80tkm (auto se potkalo po 60tkmod rozvodů -skvělý servisák mi tam dal sračku vodní pumpu)

Logicky to typuju na trysky, slabé čerpadlo nebo padající naftu, ale upřímně nevím, jak to sám zjistit, případně kam to dát k řešení- stěhoval jsem se do Prahy a neznám tu sevisáky, na který by byl spoleh a věděli zároveň něco o úpravách.
Naposledy upravil(a) Číča dne 29 bře 2021, 09:01, celkem upraveno 1 x.
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Že by další, co má příliš vysoký tlak oleje? Kluci poslední dobou se s vámi roztrh pytel.
Změř tlak oleje. Vyšroubuj čidlo a místo něj dej manometr. Tlak nesmí být víc jak 7 bar. Vezmi 6 stovek a objednej tohle https://www.hobynaradi.cz/diagnosticka- ... e-mar-pol/
nebo zajeď někam do servisu ať to změřej. Tím bych začal.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Opravdu to vypadá, že další případ vysokého tlaku oleje.

Hydra se natlakujou tolik že se nedovřou ventily a motor ztratí kompresi dokud přebytečný olej ze zdvihátek nevyteče.

Změřit tlak oleje.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Děkuji Vám oběma za rychlou reakci, určitě to prověřím. Pokud je vysoký tlak, co to způsobuje a co je pak třeba vyměnit?
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Olejové čerpadlo. V něm je ventil, který má udržovat správný tlak.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3665
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Nemáš taky měněný hydroštely?
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ona regulace tlaku probíhá mimojiné i v tělese olejového filtru, pokud zjistíte vysoký tlak oleje, zatím bych vyměnil tento díl.
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Pája: Zda-li se předtím při repasy měnily i hydroštely si bohužel už nepamatuju, je to asi 5 let... každopádně teď neklepou a auto se po repasi hlavy chovalo normálně.

Tomas: Filtrem to asi nebude, myslím, že občas to dělalo už s minulým (před 10tkm). Každopádně olej s filtrem mě čeká stejně, tak až se bude řešit ten případný tlak,tak to spojím (před barákem mě to už nebaví dělat ) :-D

Jakmile bude trochu času,tak to nechám někde změřit a dám vědět. Mezitím zjistím nějaký info,aby mi třeba nechtěli měnit celé čerpadlo za 5, když by stačil ten ventil za litr...nebo tak něco.
Naposledy upravil(a) Číča dne 29 bře 2021, 18:35, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Číča- ty trysky bych zkontroloval, ty různé náhražky ,/ osobně Italské mne zklamaly/ , nejsou to pravé. Pořád se experimentuje a podle toho to vypadá...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já myslel tělese olejového filtru, jako v tom hliníkovém domečku, jak je přišroubován na blok motoru.
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Ještě bych se rad zeptal, kde se da viko toho čerpadla pořídit? Samostatný dil jsem zatím najit nedokazal :/
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20255
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jaký víko čerpadla, o čem to mluvíš pořád ??
Sundej vanu, vyměn čerpadlo oleje, vyčisti koš, čerpadlo klidně Topran nový za 700
Pak je třeba vyměnit domek(držák) olejového filtru, ten co je zepředu našroubovanej na blok motoru číslo dílu 038115389B

To bude nový za raketu tak bych sehnal starší

https://www.mihocar.cz/olejovy-filtr-ch ... b/d-130403

Venku zá pár EUR

https://www.ebay.de/itm/Olfilterstutzen ... %3A2334524
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Četl jsem jiná vlákna a tam ventil nebyl součástí čerpadla- teď jsem si uvědomil, že se jednalo o jiné motory... tak pardon.
A buďte na mě hodní, nejsem mechanik-odborník, jen se snažím za rozumný peníz opravit veterána ;)
Každopádně děkuji, zkusím nejprve to čerpadlo. Další týden se k tomu dostanu.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20255
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Domluv se s uživateli Tomas.cz nebo Laďas, odvez jim to a máš vyřešeno, nevím jaký máš reálný možnosti když jsi psal že ses stěhoval do prahy ale sundávat někde vanu v garážce 5x3m nebo ještě líp někde na chodníku to je nic moc ;)
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Chtěl bych se zeptat, je kompatibilní držák olejového filtru z motoru ASV na můj AHF? Oboje 81kW . Má jinak příruby na vodu,což byhc zvládl,ale sedí zbytek? Stejný dotaz bych měl k olejovému čerpadlu. Díky!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“