Hlava Fabia 1.4Mpi...

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

!!!SLÁVEK!!! píše:Felicie nemá hydra (LOL)
když je to po dvou otáčkách bez tlaku tak dám 1,5 když to mlátí tak 1,25
prostě ubíráš do té doby než je vše ok a hlavně všechny válce stejně !
Ok zkusím to.
jako pěkně z prdele systém to je teda hoši..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No já nevím, ale mně to naopak připadá jako velmi dobré řešení.

Doporučuji úplně povolit tyčky, aby se hydrák úplně zavřel. Prostě aby mezi vahadlem a ventilem byla dejme tomu dva, tři milimetry vůle. Počkat pár sekund. A pak postupem, který jsem psal, to nastavit. A musí to jet. První střihá - čtvrtý ladím (jako u všech škodulí předtím).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

to jsem zkoušel a je to na prd
i se mi ty nastavovací šrouby zamotaly skoro na max jakože..myslím že to dělám blbě
jasněže - první stříhá,dělám čtvrtý ( druhý-třetí ), problém je v tom že jsem byl rom...teda co to kecám...že asi dojedu k ventilu a jak zkouším jestli je tam tavůle tak jsem to pořád postupně utahoval až s tyčkou nejde otočit a až pak ty dvě otáčky, to už bude moc :roll:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Žádná tyčka, žádné zkoušení otáčet s ní.

Prostě povolím, pak pomalu utahuju a jakmile vahadlo dosedne na stopku ventilu, úplně se změní odpor na šroubováku. Pokud máš šroubovák lehce mezi dvěma prsty, nemůžeš se splést. To je místo, kdy dotáhnu 2x360° a není co řešit.


Tyčkou otočím, i když bude ventil pootevřený. U Feldy úplně běžná věc.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nevim no,oproti puvodnimu nastaveni mi to takto skoro na vsech sroubech vyslo tak ze jsou zatoceny tak o 3 otacky vic a to jsem to delal presne tak jak pises.
Kdyz to povolis uplne je potreba chvilku pockat? To hydro jakoby povyjede??
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ano. Ono se jakoby vrací do výchozí pozice. Vždycky jsem třeba minutu, dvě počkal. Povolit na zřetelnou vůli, počkat a pak zkusit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo to bude ono asi...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ale co si pamatuju, tak jednou se mi stalo, že jedno zdvihátko mi na motoru nějak zlobilo. Jako kdyby bylo měkčí než ostatních sedm. Výrobce tehdy doporučil výměnu zdvihátka, ale co vím, tak jsme to nedělali. Ale už si nevzpomínám, jak se to řešilo. Nicméně domnívám se, že místo dvou otáček se nastavilo jen jedna a půl. Ale to už fakt nevím jistě, je to řada let.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od TANN3R »

Trochu to tady oživím, nechce se mi kvůli tomu zakládat nové téma.

Potřeboval bych poradit, zda jsou různé výkonové verze 1.4Mpi z Fábie záměnné (44Kw vs 50Kw)? Jde mi čistě o blok s hlavou. Někde jsem se dočetl, že jsou snad jiné vačky..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

44Kw verze má menší průřez sacího potrubí - myšleno hliníkový odlitek, ale jinak bych řekl že rozdíly nejsou.
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od TANN3R »

Díky. Praktickou zaměnitelnost nemáš náhodou vyzkoušenou?
Někde jsem právě zahlédl i rozdílnou vačku. Zkusím na to mrknout večer do ETKy.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Popravdě co jsem dříve měnili tak kód za kód, ale pravda že ty motory šly sehnat dobře, poslední kus v roce 2014 byl ATZ tedy 50kw, pak nahrazen AQW taky 50kw a ten jsem i sehnal.
Jsem zvědav, ale myslím že kromě toho co píšu tam moc rozdílů nebude, rozdílný motor je 1.0MPi byť vypadají na oko stejně, tam je i klika, ojnice apod.
Třeba Felda 1.3MPi 40kw měla vybrání v pístech na rozdíl od Feldy 1.3MPi 50kw, ale tady u Fabie je i kompresní poměr stejný tedy 10:1
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Jednou jsem na AQW sháněl svody, rádi praskají a měl by být rozdíl ve svodech, sání a vačce.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33560
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Hlava Fabia 1.4Mpi...

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="roman1648"][quote="slovacek.milos"][quote="roman1648"]


Miloši teď nevím jestli si ze mě děláš prdel nebo jak

sem problém blbě pochopil promin, su kokot no,

zatím se mi to nikdy nestalo, děláme to tak že nasadím imbus a když v ruce cítím průser mlátíme po tom imbusu třeba deset ran těžkým kladivem a pak zkusím povolit nejde tak klidně i sto ran

tímto způsobem předcházím průseru co se ti stal, co je důležité to kladivo pětikilové ne tukátko, to musí být náraz to už uchem slyšíš že ten šroub nemá jinou čanci než začít pána poslouchat

;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“