Skoda octavia 1.8 tfsi hlucny vrsek motoru a zavady v pameti

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Skoda octavia 1.8 tfsi hlucny vrsek motoru a zavady v pameti

Příspěvek od oregan »

Ahoj prijela ke me Skoda octavia 2 facelift 1.8 tfsi rv 2009 najeto 318 150km
Ihned po startu se objevi chybove hlaseni:
P2015 - Obvod snímače/spínače polohy sacího potrubí, mimo rozsah/výkon (řada 1)

- motor ma vynechavky po studenem startu

a pak se objevi zavada:
P1297 Connection Charger-throttle Valvepressure Drop
(P1297) (Nepřeplnění turbodmychadla/přeplňovače)

Pripada mi ze ten motor je nahore na hlave hlucny (jde to spis ze strany rozvodu)

nemate nekdo zkusenost z touto zavadou?Ja tyhle motory moc neznam.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No s touhle závadu úplně ne, ale řešili jsme skočený rozvody.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

jak se chovali u tohodle motoru skoceny rozvody?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Máš to tam napsané nevidí nebo se mu nezdá poloha klapek v sání většinou jsou vychozený ale proměřit snímač polohy a vedení.Proč turbo nenafouká od počítače nezjistíš.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jak píše geo, P2015 jsou klapky v sání, taky tam v těhle km bude tolik karbonu, že se třeba nemůžou hýbnou. Zkus si sám zahýbat ramínkem na sání, ručně nebo vytočit motor nad 3000, jestli se hnou volně. Koukej přitom do skupny 142. Čidlo G336 je na druhém konci sání, normálně nepřístupné, sání musí dolu, ale bere to sebou i vstřiky ...

P1297, to může být špatný přepouštěcí ventil N249, ale taky netěsnost.

To že to má hlučný rozvod, v těhle km a 2009, by byl zázrak, kdyby tam byl původní napínák rozvodu, který uměl selhat i v 60tkm ...
Mrkni se přes diag, jak je na tom synchro klika vačka ve skupině 93 pole 3 při běhu na volnoběh a písni sem hodnotu. Z toho se nechá usoudit, jak je vytažený řetěz, ale napínák samotný zkontroluješ jen přes záslepku na prsou nebo při rozborce.
Taky tam můžeš slyšet už vykloktaný variátor na sací vačce, možností moc ...

Ad ty vynechávky po studeném startu, při splnění podmínek dochází k zahřívání katu tím, že se zpožďuje zapalování a do válce se pere druhá dávka, aby teplo z ní letělo na kat. Čím víc je motor uvnitř zasrán, sedla sacích ventilů, klapka sání a spol. tím je ta cca 30s. fáze neklidnější ...

A jen pro sichr, motor je BZB nebo už CDAA?
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

Ahoj je to cda
kanal 93 pole 3 (fazova poloha rada valcu 1 sani ) je -4.86 stupnu

a zacalo to psat o vynechani zazehu
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak to je zralý na výměnu minimálně toho hlavního řetízku, zajímalo by mě, jaký je tam napínák, věřím že už to bylo někdy dělaný.

Má to ještě štítek na horním plastovým krytu rozvodu? Pokud ano, písni sem datum výroby motoru.

Ty výpadky, jak už bylo napsáno, můžou být a jistě budou sedla sacích ventilů jak bakule, stav svíček je taky neznámý. Ty vytáhni a podle toho hned uvidíš jak na tom motor asi je ;) Je dobrý taky omrknout stav cívek, jestli maj stále správný kontakt se svíčkou a nejsou tam vyjiskřený.

K tomu to sání a poloha klapek a pic, to je servis minimálně za 15-18 ... :)
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

meril jsem kompresi a na vsech valcich je 9,2 bar az 9.9 bar maximalnena stitku je 18.2.2009,komprese je u toho v norme a nebo uz je KO?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Sundej to sání není to tak hrozný i když poprvé si trochu zanadáváš.Pokud tam jsou velké koule tak ani kompresi nenaméříš korektně.Ještě tam byl nějakej přípis na nastavovač kde se měnil ten ventil ale to zapisovalo polohu vačky.Pokud si vzpomenu tak se mrknu v práci na koncové polohy klapek mám to tam snad uložený většinou jsme to měnili komplet sání protože byly ty klapky vyklepaný.
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Registrován: 12 zář 2016, 05:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od oregan »

Když vezmu za klapky v místě kde je nastavovac pneumatickéj, a začnu s tím lítat do stran, tak to má velkou vůli. jinak to nechodí podle měřených hodnot ecu chce na volnoběh 0 % a na kapkách je 34%, když ecu chce při vyslanuti 100%,na kapkách je jen 74%.jaky postup by jste zvolily? Vymenit sání, rozvody, a nebo navíc ještě sundat hlavu a udělat ventily?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, to záleží jak moc do hloubky chceš jít, ale pokud jsou ventily obalený,je lepší to samozřejmě udělat komplet...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Proč hned přemýšlet o sundavání hlavy, když nemáš dole ani sání? 8)

Jak vypadaly svíčky? Tady jsou ještě tedy stíráky i kroužky nad OK, písty jak na BZB motorech, takže spotřeba oleje by měla být i v těhle km cajk.

Ty klapky budou vychozený, pokud maj i stranovou vůli, ty hodnoty na čidle to jen potvrzují. Zkoušet to zadaptovat je zbytečný, sání musí dolu a pak budeš vidět více, jestli čistit jen skrz kanálky nebo zkoušet něco dalšího.

Ta komprese, minimum je 7, stav nového 11-14. Těch 9-10 problém není, mělo by se zlepšit až budou čistý sací ventily. Měřils na studeným nebo zahřátým motoru?

Mám odzkoušíno, že když se odpojí elektromagnet na variátoru a chvilku se pojezdí, tak to těm sacím trochu pomůže, takový EGR OFF :D

Máš k tomu víc info k historii, třeba k těm rozvodům? Nájezd to má pěkný ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Možná by stálo zato, udělat to jak říká Rayx a pak naplnit nádrž a jet zkrz Německo po dálnici až nakonec a NESLEVIT a rvát to co to jde, vyhnat všechny ty kocoury z blafání po městě a genetickými problémy konstrukce přímého vstřiku. Buď vydrží, nebo ne. OHEŇ JE TEN NEJLEPŠÍ LÉK , protože benzin hoří, jestli se nepletu.. :)
nepropadat panice...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Jedině vyčistit mechanicky mě se ta chemie moc nezdá a pokud se začnou odlamovat větší kousky karbonu tak to musej odprdnout kruhy kde se to napeče.Pokud je sáni dopředu tak se to čistit dá u 1.4 kde je dozadu jako touran tok to nejde.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Já nemyslel čistit chemií, to je podle mě taky nesmysl s rizikem cos popsal. Jen prostě odpojit řízení na variátoru, aby nedocházelo k překrývání otevírání ventilů, pak to trochu projet a mělo by být znát na stabilitě volnoběhu i lehce zvýšených otáček, protože ty sací ventily se trochu očistěj v místě dotyku se sedlem. Samozřejmě to není cesta na sundání toho sajraitu z talířků, jen pro diagnostiku těch výpadků ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“