Skoda octavia 1.8 tfsi hlucny vrsek motoru a zavady v pameti
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Skoda octavia 1.8 tfsi hlucny vrsek motoru a zavady v pameti
Ahoj prijela ke me Skoda octavia 2 facelift 1.8 tfsi rv 2009 najeto 318 150km
Ihned po startu se objevi chybove hlaseni:
P2015 - Obvod snímače/spínače polohy sacího potrubí, mimo rozsah/výkon (řada 1)
- motor ma vynechavky po studenem startu
a pak se objevi zavada:
P1297 Connection Charger-throttle Valvepressure Drop
(P1297) (Nepřeplnění turbodmychadla/přeplňovače)
Pripada mi ze ten motor je nahore na hlave hlucny (jde to spis ze strany rozvodu)
nemate nekdo zkusenost z touto zavadou?Ja tyhle motory moc neznam.
Ihned po startu se objevi chybove hlaseni:
P2015 - Obvod snímače/spínače polohy sacího potrubí, mimo rozsah/výkon (řada 1)
- motor ma vynechavky po studenem startu
a pak se objevi zavada:
P1297 Connection Charger-throttle Valvepressure Drop
(P1297) (Nepřeplnění turbodmychadla/přeplňovače)
Pripada mi ze ten motor je nahore na hlave hlucny (jde to spis ze strany rozvodu)
nemate nekdo zkusenost z touto zavadou?Ja tyhle motory moc neznam.
Jak píše geo, P2015 jsou klapky v sání, taky tam v těhle km bude tolik karbonu, že se třeba nemůžou hýbnou. Zkus si sám zahýbat ramínkem na sání, ručně nebo vytočit motor nad 3000, jestli se hnou volně. Koukej přitom do skupny 142. Čidlo G336 je na druhém konci sání, normálně nepřístupné, sání musí dolu, ale bere to sebou i vstřiky ...
P1297, to může být špatný přepouštěcí ventil N249, ale taky netěsnost.
To že to má hlučný rozvod, v těhle km a 2009, by byl zázrak, kdyby tam byl původní napínák rozvodu, který uměl selhat i v 60tkm ...
Mrkni se přes diag, jak je na tom synchro klika vačka ve skupině 93 pole 3 při běhu na volnoběh a písni sem hodnotu. Z toho se nechá usoudit, jak je vytažený řetěz, ale napínák samotný zkontroluješ jen přes záslepku na prsou nebo při rozborce.
Taky tam můžeš slyšet už vykloktaný variátor na sací vačce, možností moc ...
Ad ty vynechávky po studeném startu, při splnění podmínek dochází k zahřívání katu tím, že se zpožďuje zapalování a do válce se pere druhá dávka, aby teplo z ní letělo na kat. Čím víc je motor uvnitř zasrán, sedla sacích ventilů, klapka sání a spol. tím je ta cca 30s. fáze neklidnější ...
A jen pro sichr, motor je BZB nebo už CDAA?
P1297, to může být špatný přepouštěcí ventil N249, ale taky netěsnost.
To že to má hlučný rozvod, v těhle km a 2009, by byl zázrak, kdyby tam byl původní napínák rozvodu, který uměl selhat i v 60tkm ...
Mrkni se přes diag, jak je na tom synchro klika vačka ve skupině 93 pole 3 při běhu na volnoběh a písni sem hodnotu. Z toho se nechá usoudit, jak je vytažený řetěz, ale napínák samotný zkontroluješ jen přes záslepku na prsou nebo při rozborce.
Taky tam můžeš slyšet už vykloktaný variátor na sací vačce, možností moc ...
Ad ty vynechávky po studeném startu, při splnění podmínek dochází k zahřívání katu tím, že se zpožďuje zapalování a do válce se pere druhá dávka, aby teplo z ní letělo na kat. Čím víc je motor uvnitř zasrán, sedla sacích ventilů, klapka sání a spol. tím je ta cca 30s. fáze neklidnější ...
A jen pro sichr, motor je BZB nebo už CDAA?
Tak to je zralý na výměnu minimálně toho hlavního řetízku, zajímalo by mě, jaký je tam napínák, věřím že už to bylo někdy dělaný.
Má to ještě štítek na horním plastovým krytu rozvodu? Pokud ano, písni sem datum výroby motoru.
Ty výpadky, jak už bylo napsáno, můžou být a jistě budou sedla sacích ventilů jak bakule, stav svíček je taky neznámý. Ty vytáhni a podle toho hned uvidíš jak na tom motor asi je
Je dobrý taky omrknout stav cívek, jestli maj stále správný kontakt se svíčkou a nejsou tam vyjiskřený.
K tomu to sání a poloha klapek a pic, to je servis minimálně za 15-18 ...
Má to ještě štítek na horním plastovým krytu rozvodu? Pokud ano, písni sem datum výroby motoru.
Ty výpadky, jak už bylo napsáno, můžou být a jistě budou sedla sacích ventilů jak bakule, stav svíček je taky neznámý. Ty vytáhni a podle toho hned uvidíš jak na tom motor asi je

K tomu to sání a poloha klapek a pic, to je servis minimálně za 15-18 ...

Sundej to sání není to tak hrozný i když poprvé si trochu zanadáváš.Pokud tam jsou velké koule tak ani kompresi nenaméříš korektně.Ještě tam byl nějakej přípis na nastavovač kde se měnil ten ventil ale to zapisovalo polohu vačky.Pokud si vzpomenu tak se mrknu v práci na koncové polohy klapek mám to tam snad uložený většinou jsme to měnili komplet sání protože byly ty klapky vyklepaný.
Když vezmu za klapky v místě kde je nastavovac pneumatickéj, a začnu s tím lítat do stran, tak to má velkou vůli. jinak to nechodí podle měřených hodnot ecu chce na volnoběh 0 % a na kapkách je 34%, když ecu chce při vyslanuti 100%,na kapkách je jen 74%.jaky postup by jste zvolily? Vymenit sání, rozvody, a nebo navíc ještě sundat hlavu a udělat ventily?
Proč hned přemýšlet o sundavání hlavy, když nemáš dole ani sání?
Jak vypadaly svíčky? Tady jsou ještě tedy stíráky i kroužky nad OK, písty jak na BZB motorech, takže spotřeba oleje by měla být i v těhle km cajk.
Ty klapky budou vychozený, pokud maj i stranovou vůli, ty hodnoty na čidle to jen potvrzují. Zkoušet to zadaptovat je zbytečný, sání musí dolu a pak budeš vidět více, jestli čistit jen skrz kanálky nebo zkoušet něco dalšího.
Ta komprese, minimum je 7, stav nového 11-14. Těch 9-10 problém není, mělo by se zlepšit až budou čistý sací ventily. Měřils na studeným nebo zahřátým motoru?
Mám odzkoušíno, že když se odpojí elektromagnet na variátoru a chvilku se pojezdí, tak to těm sacím trochu pomůže, takový EGR OFF
Máš k tomu víc info k historii, třeba k těm rozvodům? Nájezd to má pěkný

Jak vypadaly svíčky? Tady jsou ještě tedy stíráky i kroužky nad OK, písty jak na BZB motorech, takže spotřeba oleje by měla být i v těhle km cajk.
Ty klapky budou vychozený, pokud maj i stranovou vůli, ty hodnoty na čidle to jen potvrzují. Zkoušet to zadaptovat je zbytečný, sání musí dolu a pak budeš vidět více, jestli čistit jen skrz kanálky nebo zkoušet něco dalšího.
Ta komprese, minimum je 7, stav nového 11-14. Těch 9-10 problém není, mělo by se zlepšit až budou čistý sací ventily. Měřils na studeným nebo zahřátým motoru?
Mám odzkoušíno, že když se odpojí elektromagnet na variátoru a chvilku se pojezdí, tak to těm sacím trochu pomůže, takový EGR OFF

Máš k tomu víc info k historii, třeba k těm rozvodům? Nájezd to má pěkný

Možná by stálo zato, udělat to jak říká Rayx a pak naplnit nádrž a jet zkrz Německo po dálnici až nakonec a NESLEVIT a rvát to co to jde, vyhnat všechny ty kocoury z blafání po městě a genetickými problémy konstrukce přímého vstřiku. Buď vydrží, nebo ne. OHEŇ JE TEN NEJLEPŠÍ LÉK , protože benzin hoří, jestli se nepletu.. 

nepropadat panice...
Já nemyslel čistit chemií, to je podle mě taky nesmysl s rizikem cos popsal. Jen prostě odpojit řízení na variátoru, aby nedocházelo k překrývání otevírání ventilů, pak to trochu projet a mělo by být znát na stabilitě volnoběhu i lehce zvýšených otáček, protože ty sací ventily se trochu očistěj v místě dotyku se sedlem. Samozřejmě to není cesta na sundání toho sajraitu z talířků, jen pro diagnostiku těch výpadků 
