nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

Zdravím, auto nedrží 90 na budíku, ale jen na volnoběh nebo na dálnici při vysokých otáčkách to jde k 90. jinak při běžné městské jízdě drží 80 i po 20 km. zkoušel jsem jiné čidlo chladící kapaliny ale nebylo originál a s ním to bylo ještě horší, drželo jen tak 70 a na 90 nešlo ani na volnoběh, tak tam je zase to původní.

mám tedy dát nové originální čidlo nebo nechat vyměnit termostat ? diagnostika nic nehlásí, mám placenou carly aplikaci, dá se z nějakých hodnot vyčíst kde bude problém ?

jinak auto normálně topí po pár km. z předešlého motoru který jsem měl a byl stejný jsem byl zvyklí že auto se ohřálo na 90 a tam bylo po celou dobu jízdy. vím že to bude nejspíš buď čidlo nebo termostat ale rád bych nějak zjistil co přesně z toho to je, protože čidlo si vyměním sám ale termostat bych musel do servisu.


děkuji moc.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od Marek001 »

Studený motor naštartuj, prejdi pár km kým sa odlepí ručička na budíku a skús či nie sú obidve hadice do chladiča teplé.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20464
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od roman1648 »

Těch termostatů ať už na rotačkách nebo PD jsem měnil kýbl, jediný úskalí je tol že musíš vypustit chladící kapalinu a pokud tam máš spodní kryt, na zemi se to dělá blbě ale taky to jde
Termostat Wahler č. E2858853756E9 a přírubu na termostat s držákem třeba TOPRAN 108 187, nic na tom není, to zvládneš i sám...
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

díky za infa !! a ta příruba se musí dávat nová taky jo ?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20464
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od roman1648 »

No je to lepší protože z té staré příruby jakmile vyndáš poootčením ten starej termostat tak se ulomí ty plastové nožičky co ho drží, navíc to bývá strávené a pak to může téct, ta příruba stojí nová já nevím 50 korun...
Novej o-kroužek bývá u nového termostatu, trošku ho mázni třeba jen jarem nebo tekutým mýdlem aby pěkně zalezl kam má a necvaknul se
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

ok, já úplně nic takovýho nikdy nedělal ale podle youtube návodu se dá lecos, první tedy vyměním to čidlo chladící kapaliny a jestli to nepomůže tak zkusím termostat buď sám nebo s někým, může mi prosím někdo zakreslit na mém obrázku které místa kterých hadic chladiče zkontrolovat jestli jsou obě teplé po ujetí pár km ?(pro kontrolu chování termostatu jak psal někdo výše) Obrázek

https://uloz.to/file/Yx3zurfsmzJK/1-png ... uwLGxmMD==

děkuji moc
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od prka »

Podle tvého popisu je to určitě termostat. Kup díly jak radí roman 1648. Na konci hadice, která ti na obrázku vede kolmo pod střed vstřikovacího čerpadla vyšroubuješ na držáku termostatu dva šrouby a držák vyndáš. V držáku je umístěn termostat, který se tam vkládá a pootáčí o 90°, aby se zachytil o dva válečkové výstupky držáku. Když nebyl termostat dlouho měněn, tak zůstane většinou "přilepen" na přírubě bloku motoru a při vyndávání držáku se na něm ulomí ty dva válečkové výstupky /jak píše Roman/. Před uvolněním držáku musíš samozřejmě vypustit asi 3 l chladící kapaliny, aby ti kapalina nechrstla do alternátoru a na motor. Na spodku chladiče /na straně řidiče/ je kohout, který se otevírá a zavírá pootočením jen asi o 90°. Nebylo-li s ním dlouho otáčeno, tak to chce ho opatrně rozhýbat postupným otáčením na jednu a druhou stranu až se uvolní a bude cítit jeho krajní polohy. Montáž nového termostatu i s novým "O" kroužkem se provádí po očištění dosedací příruby pro termostat opačným postupem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

super tak termostat jsem lokalizoval, nebo spíš přírubu, termostat je asi vevnitř někde za ní, a ta hadice od té příruby druhý konec vede vlastně k tomu vypušťáku chladiče, teď ještě špekuluju jestli se dá tím kohoutem (nebo nějak) to vypustit (nebo odsát) aniž bych musel lozit pod auto a oddělávat dekly, protože to se mi fakt nechce :-D :-D co myslíte ? přemýšlím i že bych pod to dostal nějakou nádobku a trochu ho povolil aby pomalu tekl a odsál to odsavačkou :-D:-D

Mimochodem teda jestli je to termostatem tak by mela hadice co vede k prirube byt po par km tepla hned?

ve městě mají skladem termostat MAHLE ORIGINAL TX 15 87D a přirubu TOPRAN 108 187, bude termostat dobrý nebo musím brát tu značku co psal výše ? to bych musel objednávat z internetu..

a čidlo teploty HELLA 6DD 008 622-731 tam mají taky skladem, když bych to dělal tak bych rovnou vyměnil i to čidlo, bude hella ok ?

Díky moc
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20464
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od roman1648 »

Tam pořádně nic nedostaneš a jak psáno výše,jakmile vyškubneš termostat z bloku, vyteče hafo chladící kapaliny i když chladič bude vypuštěnej
Hele já včera měnil olej na zemi na Movanu maxi který má dekl pod celým motorem a ještě i po bocích z jednoho kusu, a byl dole za 10min,na té Octě to bude sranda když si přizvedneš jednu stranu abys tam vlezl, máš 4 šroubky po každé straně a 3 vzdau do nápravnice, máš dekl dole,otevři expanzku,na ten výpušťák dole na chladiči ( pokud tam bude,někdy není )kus hadice ať to teče kam má a do nějaké vany to upustíš,ono toho zase tolik nevyteče
Pak si dej tu vanu pod to místo kde je termostat,povol ty dva šrouby co drží přírubu a trochu ji vysuň,zbytek kapaliny vyteče,pak to prostě vyndej,vyměň,nalej,zahřej,dolej,projeď, nevím jak líp to ještě popsat
Pokud se ti do toho nechce jakože cítím že moc ne,prostě se domluv s někým kdo ti to vymění ;)
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

Mam to venku, k termostatu byl o krouzek ale k prirube taky, patri tam oba nebo jen jeden? patří jen kroužek mezi termostat a přírubu ? nebo i mezi blok motoru a termostat ??? z auta jsem zachytil jen jeden krouzek původní tak bych si myslel že snad si jen jeden, ale radši se zeptám
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od standa123 »

jj patří tam jen ten jeden.

Ještě malá rada. Někdy se stává že i novej termostat je špatnej. Takže dej novej i ten starej do hrnce s vodou a uvař je.

Krásně uvidíš jak keterej kdy otvírá. 8)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

Tak jsem vyměnil termostat, překvapil jsem sám sebe jednak že se mi to (snad) povedlo a druhak že teď auto drží 90 stupnu jak pribity at jedu ci stojim, jak jsem dojel tak jsem šahal na hadici která vede k termostatu a byla studená, až když jsem zapl klimu tak se roztočili větráky a příruba začla teplat. je to ok ? jinak tu přírubu jsem nedotahoval nijak na krev jen tak s citem. ale neteče.

jinak vsem dik moc za rady !!

ještě přemýšlím jak jsou na tom asi žhavičky pro výhřev vody v chladiči, jaký je nejlepší způsob jak zjistit jestli jsou všechny 3 ok ? nedávno jsem měnil žhavičky na motoru, protože to nic moc nežhavilo a s novýma to žhaví jedna báseň. myslíte že když byli na výměnu ty na motoru budou na výměnu i ty na vodu?

Děkuji
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od prka »

Prověřit to můžeš lehce. Vezmeš multimetr, sundáš ze žhaviček koncovky napájení a změříš odpor mezi špičkou žhavičky a kostrou. Měl by být kolem šesti Ohmů. Pokud bude o dost vyšší, tak je někde přechodový odpor. Pokud na některé naměříš nekonečný odpor, tak je ta žhavička K.O.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

díky za cenou radu, multimetr mám ale koupil jsem si ho nedávno a změřit umím tak možná napětí na autobaterii :-D :-D mohl by jsi mi prosím ještě napsat s tím multimetrem co mám dělat, kam dát červenej kam černej a co nastavit na budíku ?:-D

zkusil jsem měřit a nic jsem nenaměřil, všude 0 a měřil jsem na všechny možné přepnuté druhy mereni odporu (20M, 200k, 2000,200) tak nevím jestli jsem to neměřil špatně, červenej jsem dal na špičku kde byl konektor a černej na matku kterou se to dotahuje.

zkoušel jsem teda dratem od plusu z baterky prejet po spickach a jiskrej vsechny, ale nevim jestli to je dostatecnej zpusob zmereni funkce :-D

Dík!!!!

jinak hodil jsem do hrnce ten starej termostat a tak nějak kolem 70-80 stupnu se zacal otvirat, pak jsem sledoval zavirani a zavrel se az tak na 70ti stupnich. auto s ním několik let jezdilo, tak doufám že mu to příliš neuškodilo :shock: :-)
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: nedrží teplota 81kw ASV 1.9 tdi

Příspěvek od hnzk »

dnes jsem testoval auto pri 50 km trase (kdy jsem i stridal styl jizdy s plizivym sviznym a kotel) diagnostika ukazovala teplotu v rozmezi 88-91 stupnu po celou trasu. ale vsiml jsem si ze hadice od termostatu je porad studena i po dojeti 50 km, venku 4 stupne. myslite ze to je ok ? cidlo teploty zustalo puvodni. i vetraky na sahare furt stali co jsem se dival, jedine kdyz jsem zapl klimu tak se rozjeli hned a kdyz jsem ji vypl tak zas stali... je to normalni jev pri tehle teplotach nebo bych mel vymenit i cidlo teploty chladici kapaliny ??


DIK
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“