2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Příspěvek od martes25 »

Ahoj, viete niekto aký je prípustny tlak v chladiacom okruhu pri 2.0 tdi cfgb 125kw 2012 ? viečka bývaju čo viem 1,4 alebo 1,6bar.

Riešim taký problém že sa mi zdá že auto mi dosť natlakuje hadice. Pri trasách kludnych cca 25km v pohode hadice stále makké. Ale ako vybehnem na dialnicu napr tak 15km dialnica tak už je hadica dosť nabombená, ale otvorím viečko tak len normálne odfukne tlak a zdvihne sa len asi o 1cm žiadny gejzír. Šiel som aj 300 km skúšal som aj na dialnici to trochu hnať a stále to isté ako natlakované hadice celkom ale nevarilo to ani nič teplota aj podla diag nejde nad 90st pri teplote 20 vonku cca. teraz. Ani nepustí sahary zatial len pri klíme.
Pripajam video nižšie je tam vidieť také malé bublinky, robia sa tam aj pri studenom aj pri teplom motore, niekedy to tam nie je vobec a ide len čista kapalina.

Je to prpblém alebo to nemám riešiť? o pár týždnov sa chystam otočiť chorvatsko 2000km a nerad by som riskoval nejaky problem na dialnici pri 30stupnoch inak by som to neriešil keďže auto sa sprava OK. Aj kúri ok ani nepočujem žiadne pazvuky a kúri jak Ďas.

Niekto povie tesnenie alebo hlava uvažujem nad tym aj ja ale zas nerád by som sa uchylil k takej oprave a zistil že možno aj zbytočne. Napadlo mi či nemože napr fúkať do toho chladič spalín egr? (aj keď bol nedávno vymeneny egr cely).
Pripadne mechanik mi hovorí že vodna pumpa že sa môže pretáčať propelka na hriadelke v zaťaži a zle cirkuluje. (rozvody maju 60k)
Viečka na nadobku som skúšal 2.
Ešte som si všimol že chladič klímy je dost zabitý od kamienkov vyzera dosť nepriechodzí a za ním je chladič vody- že by tam bol zly prisun vzduchu? ( skúšal som odpojiť čidlo chladiacej aby bežali stale sahary ale to nepomohlo)

termostat sa menil na dsg, možno keby bol druhy pripchaty alebo niečo iné? ( mám v plane spraviť preplach chladiacej čističom liqui molly a rovno asi vymenit rozvody a pumpu najbližšie)

ešte dodám že voda absolutne čistá ako na videu ani necítiť z nej spaliny nič..

https://www.icloud.com/photos/?fbclid=I ... LASRMRKeBQ
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33609
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: 2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Příspěvek od slovacek.milos »

v kelly prodávají přípravek na čstění chladícího okruhu, dej to tam podle návodu a novou kapalinu na mínus 37
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

Re: 2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Příspěvek od martes25 »

presne toto sa chystám spraviť najbližšie.. spraviť preplach od liqui molly do chladiča (https://www.motorove-oleje.sk/cistic-chladica-300ml/ )
a rovno vymeniť rozvod a vodnú pumpu a dať novú chladiacu G12 .. btw g12 možem dať aj čistú alebo treba ju nariediť s destilkou?

myslíš že by to mohlo pomôcť ten preplach? že by bolo niečo pripchaté a preto by to mohlo tlačiť? ale nezdajú sa mi tie bublinky v expanzke.. aj keď s jednym som sa bavil rovnaky motor tiež také bublinky a netlakovalo,, on riešil že sa nezohrieval preto si to všimol a mal zly termostat len ale to je iny pripad
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33609
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: 2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote=martes25

myslíš že by to mohlo

myslet znamená hovno vědět, je potřeba něco dělat, kdyby už nějaký blbec vymyslel průhledné hadice místo černých bylo by to jednoduší, ;)
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

Re: 2.0 tdi cfgb tlak chladiaceho systemu

Příspěvek od martes25 »

no vymenil som rozvody + pumpu, starym nič nebolo všetko OK ale už sa rovno dali nové, chladiacej som vypustil asi 3,2L a naspať som nalial cca 4L čiže neviem či to bolo zazvzdušnené aj alebo čo..
no nič sa nezmenilo aj tak po dlhšej jazde natlakuje hadice, vymenil som aj ten chladič klimatizacie keďže bol dokrčeny dosť, no tiež to nemalo nejaky efekt.. sa mi zda že napr na dialnici sa teraz drži teplota tak 87-88 podla diag predtym bolo 90 ale hadice stuhnu rovnako

robil som 3x test na Co2 - podla testov sa nepotvrdilo ..inak auto jazdí ok zda sa že voda drží,, tak neviem či som len moc paranoidny alebo to púšťa len nejak minimálne

rozmýšlam ešte skúsiť bypass EGR vymennika či nie je chyba tam
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“