TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
BoB12
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 21 črc 2009, 20:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvek od BoB12 »

jericho-3 píše:Nezbyde než udělat redukci na převlečné matici u turba a během jízdy zjistit skutečný tlak oleje při vstupu do turba...Je to asi komplikace, ale těžko by 3 turba byla K.O.
Jinak mimochodem se při výměně turba má dát nová tlaková přívodní pancéřová trubka nová...
Tam zadna tlakova privodni trubka neni,jak uz jsem vyse zminoval je to mazane primo z bloku motoru pres prirubu turba,tudiz ten tlak primo na turbu nijak zmerit nejde
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Když to je kanálem, tak stačí volný ložiska na vačce a na turbu už budeš mít průtok malej ;)
Jde o to jak jsou ty kanály vedený...
***VAG,PSA,Renault***
Fantomeš
Přispěvovatel
Příspěvky: 340
Registrován: 24 čer 2010, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec

:-)

Příspěvek od Fantomeš »

Kamos ma 128kw verzi, ma najeto 20 000kilaku a ma tam uz treti turbo a normalne ho dochlazuje! (wallbash)
škoda octavia ASZ + chip - Prodáno

VW Passat BMR => BMN + DPF OFF + chip = Asi 200 Poníků.. :-) - Chvála bohu prodáno... Nejhorší auto co jsem kdy měl...

Chevrolet Silverado 2500HD 6.0 V8 421PS :-)

OII BKC DSG
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A nebo si z příruby poškozeného turba nějak vyrobit přechodku mezi blokem a měřákem a laborovat takhle.
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

jinak jsem chtěl ještě říct, že ten sací koš na 75kw byl už od základu neštastně vyrobenej...uvnitř se sítko opírá o sací trubku, takže to defakto saje jen 2 centimetry trubky přez přicpaný sítko, místo 6cm přez celej koš.
Je třeba ho rozebrat, spodní díl koše vyhodit do popelnice a na trubce vybrousit díry do stran a sítko vyčištěné vrátit a zapertlovat ;)
paráda vymyšlený...
***VAG,PSA,Renault***
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Možná bys měl poslat Tvůj zlepšovák těm napomádovaným frajerům u rýsovacích prken, když jim na to jejich školy nestačí.. :)
Teď dělám rozvody na dTi scenic a mrzí mě, že již nemám přidělen samopal vzor 58. :D
nepropadat panice...
BoB12
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 21 črc 2009, 20:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Příspěvek od BoB12 »

radeksk píše:Cavte chalni ,som tu novy neviem presne ako to tu funguje ale snad mi poradite.. Mam VW2.5tdi 96kw multivan motor AXD ma taky problem:mam najazdenych 220tis km o odislo mi turbo dal som spravit repas turba no po 2500km ho zas slak trafil.. dal som to znova repasovat,ale uz sme hladali pricinu,ze preco asi,tak som dostal tip,ze je treba aj vymenit olejove cerpadlo,cize som ho vymenil,teraz som znova najazdil 2500km a zas to iste.. Viete mi prosim poradit,kde je problem...
Překontroluj vodní čerpadlo,tam je nejspíš ta příčina.
dmh65
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 29 bře 2009, 10:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmh65 »

všetko vedie k tomu aby sa tie motory neopravovali ale menili celé (crazy)
Uživatelský avatar
Brouk
Přispěvovatel
Příspěvky: 897
Registrován: 13 úno 2007, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina - Telč
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Příspěvek od Brouk »

BoB12 píše:
radeksk píše:Cavte chalni ,som tu novy neviem presne ako to tu funguje ale snad mi poradite.. Mam VW2.5tdi 96kw multivan motor AXD ma taky problem:mam najazdenych 220tis km o odislo mi turbo dal som spravit repas turba no po 2500km ho zas slak trafil.. dal som to znova repasovat,ale uz sme hladali pricinu,ze preco asi,tak som dostal tip,ze je treba aj vymenit olejove cerpadlo,cize som ho vymenil,teraz som znova najazdil 2500km a zas to iste.. Viete mi prosim poradit,kde je problem...
Překontroluj vodní čerpadlo,tam je nejspíš ta příčina.
Ano !

Mam T5 96kw 6 let mam najeto 103 tis preventivne jsem menil vodni pumpu , pry je to dobre po 100 tis no a bylo za 5 minut 12 ! kdybych to neudelal voda do oleje a turbo K.O. Uplne zacpana kanalky nejake odtokove co tam jsou cele zarezle. Menim olej po 15 tis davam co je predepsane a mam na nem skoro 190k a 445Nm , zadny problem . par lidi co znam a jezdi longlife 30.000 uz turbo menili . Turbo sice nemam orig asi ve 30.000 se mi fouklo tesneni u vyfukoveho potrubi u hlavy a vypadalo to na turbo tak jsem ho koupil a nasadil ho tam . Bylo tam kkk a ted mam Garet s KKK na 10.000 km od nova skoro 2 litry oleje to zralo , Garet nezere nic nebo neznatelne . to KKK po 30.000 docela brutalni vule !
a to bylo auto neupravene original ,

Turba z PL asi nebudou vsechny OK nektere uz padaji i po 500 metrech ....
dmh65
Přispěvovatel
Příspěvky: 171
Registrován: 29 bře 2009, 10:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmh65 »

máš pravdu,T5 chce kvalitné turbo a problém je tá vodná pumpa,ak pustí vodu do oleja tak sa to potom drbe turbo jedná radosť,tak mi z toho vychádza po výmene vodnej pumpy všetko dôkladne vyčistiť,aj cooler dať nový olej,kvalitné turbo a musí to jazdiť bez problémov.
BigBang
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 05 říj 2022, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Re: TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Příspěvek od BigBang »

Zdar,
oživím tuhle mrtvolu. Na mém T5 AXD mám cca 4 tis. km nový Garrett GT2052 (kupovaný tady v DP) včetně zavaření a srovnání prasklých svodů a nyní spotřeba tak 2l oleje na 1000 km. Zadní dveře mastný od oleje, stejně tak komplet spodek. Kolem příruby napojení na blok s olej. kanálem je sucho. Jediný viditelný únik je z hadice od IC ve spoji u EGRu. EGR vyměněn (Magneti marelli), hadice (Gates) taktéž, ale i tak únik stále je :( Hadice do EGRu nedoléhá, je tam tak 3-4mm vůle. Se starou hadicí to bylo dobrých 5-6mm. Nejde mi do hlavy, proč by tak rychle mělo lehnout turbo. Vůle na něm je ani ne poloviční než na tom původním, které taky tlačilo olej, ale ani zdaleka ne tak extrémně. Je evidentní, že jde olej právě z tohoto místa, protože je zeblitej ventildekl pod EGRem, převodovka, startér a všechno na levé straně motoru úplně z vrchu. Nemůže se ucpat/zapéct odtok. kanál oleje z turba, takže by se potom protlačoval do sání? Jak zkontrolovat průchodnost olej. kanálů na autě?

Díky, BB
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5076
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Příspěvek od martinsidlo »

Při nastartovaným motoru otevří nalejvání oleje,kolik jde mlhy. Vyčistit odvětrání motoru,utěsnit hadici EGRu. Kolik najeto,co stírací kroužky,těsnění ventilů ?
Počti,co zvyšuje spotřebu oleje a že v sání musí být olej.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
BigBang
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 05 říj 2022, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Re: TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Příspěvek od BigBang »

340t najeto, z odpojenýho odvětrání ventildeklu jde kvantum "mlhy" při volnoběhu. Ventil na odvětrání je novej. Kroužky? Co já vím, motor jsem venku neměl... Olej jde z motoru ven, nežere ho. Když někde zastavím, tak zůstane pod autem louže :roll: Jinak jsem měl sundaný kolínko na turbu (od filtru) a byla v něm loužička oleje. Samozřejmě je olej ve všech hadicích od turba přes IC až do EGRu.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5076
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Příspěvek od martinsidlo »

No,teče to pod auto !!! Montérky a hledat. Kapotu motoru jsi otevřel ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
BigBang
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 05 říj 2022, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Re: TURBO na T5 odislo uz treti krat...poradte prosim..

Příspěvek od BigBang »

BigBang píše: 06 říj 2022, 19:11 ... Hadice do EGRu nedoléhá, je tam tak 3-4mm vůle. Se starou hadicí to bylo dobrých 5-6mm. Nejde mi do hlavy, proč by tak rychle mělo lehnout turbo. Vůle na něm je ani ne poloviční než na tom původním, které taky tlačilo olej, ale ani zdaleka ne tak extrémně. Je evidentní, že jde olej právě z tohoto místa, protože je zeblitej ventildekl pod EGRem, převodovka, startér a všechno na levé straně motoru úplně z vrchu. ...
:?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“