Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km
Čau pánové, chtěl bych se s vámi podělit o zkušenost s novou spojkovou sadou Sachs.
V Dubnu v roce 2020 jsem na svou Boru ASZ, koupil novou spojkovou sadu SACHS na CARDO.cz za bratru 9500 Kč.
K tomu nové gufero na kliku , když už tak už. Kamarád mě jí namontoval včetně jiné zachovalejší převodovky ERF.
No a já si užíval pohodového ježdění do práce krásné tři roky a 46 000 km , no a světe div se spoječka klouže.
Do práce jezdím 75% cesty dálnice. Tam pomalu , nechce se mě - většinou se spotřebou 4,2 - 4,5 litru těch 45 km, zpátky svižně , těším se domů , většinou 6 - 6,5 litru. z dálnice domů je to 10 km po okreskách kde většinou cestou domů jedu svižně a předjíždím , tudíž využívám výkon motoru .( vše je série , jen mám zajímavý soft od RudisTDIc, jeho třetí verze se povedla , auto nezakouří , krásně se sbírá , táhne plynule , žádná divočina) Na brzdě to nebylo, ale odhad je těch 160 koní a třeba 380 Nm ??? Těžko říct je to na VA s max. tlakem 1.6 BAR , zrychlení to má dle přístroje GPS RACELOGIC 8,6 s na 100km/h váha auta
1455 Kg.
Otázka zní , co jsem udělal špatně , že spojka vydržela tak krátce ?
Sprinty nejezdím , pouze 3 měření, když jsem měl doma na jeden den půjčený RaceLogic. V té době spojka neklouzala. Jezdím opravdu plynule do práce a zpět. To auto má najeto 496 000 km, tudíž závodní ambice už fakt nemá. Ten soft mám již 100 000 km a na původní spojce Sachs to neklouzalo celých těch 50 000 km než se dala z prevence tahle Sachs v roce 2020. Gufero na převodovce stále drží a je tam sucho , ložisko též neteče , je to ještě ta verze celokovová.
A nyní se ptám , jak to mám řešit ? Nechci znovu dávat 9500 Kč za další sadu plus 3000 Kč za práci abych to za 3 roky dělal znovu a pak zase. Nestačilo by teď přeobložit lamelu HDS v Renováku a koupit jen nový přítlak , smontovat to a je to ?
Max teda ještě raději i nové ložisko. Dvouhmota nemlátí a řekl bych, že ani nevibruje tak tu bych chtěl nechat.
Auto už není žádná leštěnka, pomalu mě ho už bere REZ, a bez kompletní generálky karoserie to už prostě TOPka nikdy nebude. Ale motor má ambice vydržet ještě pár let tak nevím.
Jen mě zajímá názor zkušených jak by se to dalo vyřešit.
Děkuju.
V Dubnu v roce 2020 jsem na svou Boru ASZ, koupil novou spojkovou sadu SACHS na CARDO.cz za bratru 9500 Kč.
K tomu nové gufero na kliku , když už tak už. Kamarád mě jí namontoval včetně jiné zachovalejší převodovky ERF.
No a já si užíval pohodového ježdění do práce krásné tři roky a 46 000 km , no a světe div se spoječka klouže.
Do práce jezdím 75% cesty dálnice. Tam pomalu , nechce se mě - většinou se spotřebou 4,2 - 4,5 litru těch 45 km, zpátky svižně , těším se domů , většinou 6 - 6,5 litru. z dálnice domů je to 10 km po okreskách kde většinou cestou domů jedu svižně a předjíždím , tudíž využívám výkon motoru .( vše je série , jen mám zajímavý soft od RudisTDIc, jeho třetí verze se povedla , auto nezakouří , krásně se sbírá , táhne plynule , žádná divočina) Na brzdě to nebylo, ale odhad je těch 160 koní a třeba 380 Nm ??? Těžko říct je to na VA s max. tlakem 1.6 BAR , zrychlení to má dle přístroje GPS RACELOGIC 8,6 s na 100km/h váha auta
1455 Kg.
Otázka zní , co jsem udělal špatně , že spojka vydržela tak krátce ?
Sprinty nejezdím , pouze 3 měření, když jsem měl doma na jeden den půjčený RaceLogic. V té době spojka neklouzala. Jezdím opravdu plynule do práce a zpět. To auto má najeto 496 000 km, tudíž závodní ambice už fakt nemá. Ten soft mám již 100 000 km a na původní spojce Sachs to neklouzalo celých těch 50 000 km než se dala z prevence tahle Sachs v roce 2020. Gufero na převodovce stále drží a je tam sucho , ložisko též neteče , je to ještě ta verze celokovová.
A nyní se ptám , jak to mám řešit ? Nechci znovu dávat 9500 Kč za další sadu plus 3000 Kč za práci abych to za 3 roky dělal znovu a pak zase. Nestačilo by teď přeobložit lamelu HDS v Renováku a koupit jen nový přítlak , smontovat to a je to ?
Max teda ještě raději i nové ložisko. Dvouhmota nemlátí a řekl bych, že ani nevibruje tak tu bych chtěl nechat.
Auto už není žádná leštěnka, pomalu mě ho už bere REZ, a bez kompletní generálky karoserie to už prostě TOPka nikdy nebude. Ale motor má ambice vydržet ještě pár let tak nevím.
Jen mě zajímá názor zkušených jak by se to dalo vyřešit.
Děkuju.
- Přílohy
-
- 20191106_173059.jpg (590.94 KiB) Zobrazeno 2471 x
-
- IMG_20191201_103448.jpg (875.17 KiB) Zobrazeno 2471 x
-
- 20191106_173224.jpg (653.42 KiB) Zobrazeno 2471 x
-
- 20191106_172919.jpg (1.6 MiB) Zobrazeno 2471 x
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

-
- Aktivista
- Příspěvky: 4290
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
tomu nic nebude, klidně bych jen obložil lamelu a pro jistotu ložisko 

Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
A teda přítlak nechat původní ? No je to taková loterie.
A lamelu přeobložit taky tu použitou, nebo koupit novou a tu přeobložit HDS 57 ?
A lamelu přeobložit taky tu použitou, nebo koupit novou a tu přeobložit HDS 57 ?
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

-
- Aktivista
- Příspěvky: 4290
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
lamelu klidně původní zbytečný kupovat novou, to už by si tam mohl rovnou hodit tu 

Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Lamelu určitě přeobložit, přítlačák je otázka - jde vůbec koupit samotný?
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
To chce vidět jak ten přítlak bude vypadat. Aby nebyl požhavený. To samo setrvák. Jinak bych to obložil a po prdeli. Jináč sachs asi nic moc. Já dneska dál na svoji O3 Sachs spojku a jde těžko jak sviňa. Doufám že se rozchodí. Léta dávám luk a tam je každé šlápnutí když se dá nová spojka jak do peřinky. Toť ten sachs byl.asi přešlap
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Ano lze koupit samostatně pouze přítlak SACHS ,
viz. tady:
https://autodilos.cz/autodily/vw/bora-v ... -145179560
Otázka jestli taky bude pasovat na ten můj setrvák SACHS. Čísla jsou na něm vyražená stejná , ale v dnešní sračkové době si ty výrobci dílů nedělají s ničím hlavu tak těžko říct
viz. tady:
https://autodilos.cz/autodily/vw/bora-v ... -145179560
Otázka jestli taky bude pasovat na ten můj setrvák SACHS. Čísla jsou na něm vyražená stejná , ale v dnešní sračkové době si ty výrobci dílů nedělají s ničím hlavu tak těžko říct

Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Když nejhorší je , že třeba před cca 8 lety jsem dal novou SACHS sadu na mojí bývalou rotačku ( taky byla nafouknutá ) a tam jezdí do dnes ( ten SACHS se tam točí už 150 000 km) a bez problému. Mám podezření jestli jsem prostě neměl smůlu na fejkový díl ČÍNA resp. POLSKO
a to jestli je spálená třecí plocha setrváku nebo přítlaku řeknu až to mechanik sundá no. Každopádně ta stará původní spojka co se vyndala v tom roce 2020, nevypadala vůbec dobře , jak setrvák tak přítlak dost opálený a při tom neklouzala, ale stopro by už dlouho nevydržela.

- Přílohy
-
- Stará spojka (1).jpg (1.77 MiB) Zobrazeno 2406 x
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Setrvák taky :
- Přílohy
-
- Stará spojka (2).jpg (2.5 MiB) Zobrazeno 2405 x
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 96
- Registrován: 14 srp 2020, 09:33
- Bydliště: Mala Ida
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
nemam rovnaku skusenost spojka menena uz ma cez 100tkm sahcs to iste auto, jazdi sa snim dost svizne, je to upravene na cca 380NM a 110kW
spojka kupena na eshope za 420€ avsak v zaciatkom roku 2016
spojka kupena na eshope za 420€ avsak v zaciatkom roku 2016
neviem cuvat s vozikom
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Ono je dobré vždy změřit šířku lamely a v jaké poloze jsou paprsky po namontování. Zkusil bych tam dát vyšší obložení i jen milimetr je dobrý a možná i jiný materiál té lamely, může to být opravdu fejk..A koukat na tu levou nohu, zda při tom brouzdání na malou spotřebu neodpočívá někdy na pedálu.. 

nepropadat panice...
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Je to smutný když člověk ví že jsem byl strašný prase na koktavii 1 rotačka SW max větší turbo trysky,hlava čerpadla, tahal jsem za tím i podval a jednou dokonce se sprinter max ( sice jen přes dvě vesnice vedle ) ale kola jsem měl chvílemi v luftě jezdil jsem tehdy hodně Mnichov Km běželi jak na běžícím pase motor s převodovkou v kupě ( auto už ne ) jezdí do teď nikdo tam nesahl a ty to řešíš po 46tkm.
Za mne rozdělat fyzická kontrola pokud ok stav preoblozit lamelu novy ložisko a jedeme dal pokud zjevné poškození výměna opět set či poškozené věci
Za mne rozdělat fyzická kontrola pokud ok stav preoblozit lamelu novy ložisko a jedeme dal pokud zjevné poškození výměna opět set či poškozené věci
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Počkej , kam mají směřovat teda správně paprsky obložení lamely ?
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý"
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm

Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Nejde o směr , ale jak paprsky po utažení přítlačáku klesnou a zda lamela není ůzká, že tak brzo klouže a přítlačák jí neudrží . Většinou u spojek bývá každá půlka obložení tak 3,5 mm tlustá, což je 7 mm k tomu plech lamely mezi nimi , který je dělený a jaký je poté celkový rozměr. Nevím tady kolik je předepsáno od továrny, ale pokud to tak brzo klouže, tak bych si nechal nanýtovat silnější půlky..U různých typů je to různé a oni sami to tam najdou v katalogu, ale splní i jiné přání.. Když jsme ještě byli bezprizorní, tak jsem si sílu určoval měřením a paprsky po utažení byly téměř rovné , samozřejmě je to různé a taky se mi stalo, že při vypnutí spojky na podlahu se lamela ještě unášela a pokud nepomohlo "zahrabání" tak jsem ji musel stočit na soustruhu tak o milimetr. Ale věděl jsem, že je dostatečná rezerva. Hlavně bych ten přítlačák pečlivě prohlédl, zda zezadu neprdnul, kolikrát žádný paprsek ani neklesne, ale je tam prasklinka a síla přítlaku je slabší , přítlačák se kříží ,spojka klouže a lamela je v tom nevinně.. Kdysi to bylo dimenzováno více, tak se plocha přítlačáku srovnala a o ten samý rozměr i plocha, která sedí na setrváku..A jelo se dál bez nákupu nového dílu, protože když se ten původní osvědčil, proč jej
měnit..

nepropadat panice...
Re: Výdrž spojek SACHS, moje to vzdala po 46000 km :-(
Je to mimo téma ale nevíš co je s RudisTDic? Už tu nebyl dva roky. Mobil a email bez reakce. Též mám od něj fajn soft. Neví někdo?
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi