Octavia 1 TDi a automat ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pavlos
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 08 říj 2022, 10:02
Odpovědi: 0

Octavia 1 TDi a automat ?

Příspěvek od Pavlos »

Ahoj, moc prosím o radu, přítelkyně kouká po první Octavce, starou 66kW s automatem,kterou může mít od známýho za pár korun, najeto nějakých 240k.

Otázka- jak pořádně proklepnout funkčnost automatu ? Delší zkušební jízda (okresky a nakonec město aby automat pořád řadil) je mi jasná aby se ohřát olej v automatu, na závěr diag, a co dál ? Nikdy sem tohle neměl :? Zařadit na místě D a auto nesmí couvat ?
SmartSelect_20230410_150342_Chrome.jpg
SmartSelect_20230410_150342_Chrome.jpg (404.25 KiB) Zobrazeno 1222 x
dracekvo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2021, 12:55
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 TDi a automat ?

Příspěvek od dracekvo »

Mám to samé ve staré audině 81kW a je to tak akorát. 66kW v automatu bude taková chcíplotina, ale furt lepší jak Fábie 1.4i s touhle převodovkou :-D
Ta převodovka je taková trapná. Nemá ani měrku, aby si člověk ověřil, jestli je tam dost oleje, případně se podíval na jeho barvu.
Pokud si automat nikdy neměl, tak stejně náznaky problému nepoznáš, pokud ta převodovka nebude vyloženě řadit s kopancema.

No každopádně. Auto se musí plynule rozjíždět, řadit bez kopání, motor musí plynule zvyšovat otáčky, bez nějakých výkyvů. A to jak při teplé, tak studené převodovce.
Mělo by to to jet od volnoběhu. Couvat nesmí do kopce při zařazeném D.
Taky se podívat na otáčkoměr co dělá při jízdě na zamčený čtvrtý stupeň. Dost často tam zlobí ventil na zámek hydroměniče a pak ten otáčkoměr tak trošku poskakuje i při zamčené spojce. Ale je to řešitelné.
Ve městě jezdit nemá cenu. Tam nic nepoznáš. Několik rozjezdů, zastavení, couvání můžeš zkusit někde na okresce. Zpátečku bych zkusil určitě několikrát, ne jen jednou.
Ve městě to pojede většinou na trojku. Čtyřku to tam dává až skoro při osmdesáti. Proto by to chtělo hned za studena to vzít někam mimo městé, aby se vyzkoušeli všechny 4 rychlosti při studené převodovce.
Taky kouknout zespodu. Motor může být od oleje, ale převodovka by měla být úplně suchá.

Zkusil bych se pídit po fakturách za výměny oleje v převodovce. Ale pochybuju, že to někdo dělal. Koncern má v oblibě psát u takových podstatných věcí, že náplň je "doživotní".

Převodovka je to jednoduchá a i opravitelná. Jen vzhledem k ceně auta to není většinou rentabilní. Pokud to koupí, tak bych hned udělal výměnu oleje, něco málo najezdil a udělal opět výměnu (reálně se vymění jen 1/2 náplně). Lze i doma, pokud si člověk přečte návod, tak není co pokazit. Jen je trošku oser tam ten olej nalít. Chce to trychtýř s úzkou hadičkou.
Ale lepší by bylo sundat dekl a vyměnit i filtr.
Pavlos
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 08 říj 2022, 10:02
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 TDi a automat ?

Příspěvek od Pavlos »

D9ky za info ! :) chcíplotina to asi bude určitě, nicméně pro ženskou (který dělají rozjezdy opravdu problém..) se to zdá být ideální přibližovadlo, a zase se jí nepovede snad zablokovat křižovatku :D s F1 s automatem sem jel a bylo to opravdu docela utrpení.. ale počítám že tohle bude víceméně to stejný.

Takže jak sem myslel - studený to vzít na okresku a projet aby zařadilo 4 bez nějakých kopanců a aby hladce jel otáčkoměr.
V kopci dát D, a při pouštění brzdy by to nemělo samo couvat ale plynule se rozjíždět ? To samý počítám že bude u teplýho oleje v automatu, to by mohlo bejt 20-30km aby si byl člověk jistej ? VCDS bude asi základ kvůli případným chybám v motoru atd. Jaká může bejt životnost týhle pravěký převodovky ? Jedna O1 s automatem má najeto údajně 260 :?

S olejema počítám, většinu servisů dělám doma tak by to nemusel bejt problém, co sem viděl vypouští se olej a mění se filtr s těsněním
dracekvo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2021, 12:55
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 TDi a automat ?

Příspěvek od dracekvo »

Do kopce se rozjíždět nebude (do mírného možná jo), ale nesmí couvat.
Já mám přes 250 najeto a slouží to. Jen nevím jestli s převodovkou už se něco dělo nebo ne. Koupil jsem to nedavno taky pro ženskou.
Ale už má nějlepší léta zasebou. Budu muset udělat repas hydroměniče a vyměnit jeden solenoid, právě ten na zamčení spojky hydroměniče.
Pavlos
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 08 říj 2022, 10:02
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 TDi a automat ?

Příspěvek od Pavlos »

Já zapomněl že se 66kW a navíc umocněnou automatem to do kopce rozjezd bez plynu nebude tak žhavý :D

a hydroměnič na repas případně vadnej solenoid poznáš jak ? Kdyby náhodou.. ale solenoid by mohl vag objevit, co sem koukal na rozkres je tam každý čidlo víceméně propojený s ŘJ převodovky. Měnič na repas by teoreticky začal klouzat při přeřazení třeba ze 3 na 4, takové to ,,zhoupnutí,, otáček nebo něco jako prokluz spojky u manuálu ?
dracekvo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2021, 12:55
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 TDi a automat ?

Příspěvek od dracekvo »

To, že se to do kopce nerozjede bez plynu není záležitostí jak výkonej je motor, ale je to vlastnost automatu.
Při volnoběžných otáčkách přenáší určitou sílu, ale už není tak velká, aby se auto rozjelo do kopce.
U mě je to třeba v takovém stavu, že musí být vyšší otáčky, aby auto akcelerovalo. Do mírného kopce auto nezačně couvat, ale do většího už ano. Taky je vyšší rozdíl otáček mezi přechodem otevřená spojka hydroměniče a uzamčená.
Dobrý hydroměnič musí auto udržet do kopce stát bez couvání a při přidání trošku plynu se musí začít rozjíždět.

Zvýšení otáček při řazení nemusí mít ani původ v hydroměniči, ale může to dělat špatná funkce čehokoliv dalšího. Ale je to vcelku jedno. Pokud převodovka bude něco takového dělat, tak nemá cenu takové auto kupovat.

Diagnostika pozná špatný solenoid. Ale to je španý tak, že automat je v nouzovém režimu a auto normálně nejede. Když je solenoid jen např. přicpaný, nebo funguje, ale špatně, to nemá diagnostika jak poznat.
Už jsem to psal výš. Špatný solenoid na spojku hydroměniče se pozná tak, že otáčkoměr na nejvyšší rychlost není v klidu, ale lehce mění otáčky.
Ostatní solenoidy můžou dělat právě ten prokluz při řazení, nebo kopání a tak dále.
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Re: Octavia 1 TDi a automat ?

Příspěvek od Kendys_TDI »

Já moc nechápu, jak se tu každej trefuje do 66stek. Normálně 210 tachometrových na dálnici a odpaly odspodu jak sviňa :-D Ale jistě u tohoto slabšího typu motoru záleží na emisní normě. EU3 je ďábel; ALH EU4 po zahřátí na provozní teplotu občas spíše takový nerozhodný a divný pocity z toho jdou. No taky záleží, aby na motoru bylo vše v pořádku atd. že jo.
Osobně neumím jezdit s diesely. Vždy to dopadne tak, že to auto nejde už tak za plynem stejně, jako když se přivezlo :roll:
Ale je zajímavé, že AGR mam již asi 6-7-8 let a nic takového se tu s ním neděje.
Nevíte někdo, proč každý novější diesel ve velice krátkém čase unavím ? třeba do pár měsíců s nájezdem pár stovek km ???
Co mohu dělat blbě ? Jak ideálně s dieselem jezdit, aby šel vždy od spoda jak břitva ? (na což je vlastně i konstruován) ve středním pásmu mu nedošel rychle dech a od 3000 ot. aby měl nástup ještě větší, po otevření 2. komory či otevření lopatek turbíny ???
Díky za jakýkoliv tipy
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“