
vysoka spotreba :o(
Moderátoři: šulda, Moderátoři
vysoka spotreba :o(
Toledo 1.9TDi 66KW. Zere mi to 7,5 - 8 litru
.Volnobeh je porad trosku nad 1000... muze to byt tim? Dekuji za jakoukoliv radu/pomoc

OK díky. Myslíš, že větší předvstřik může mít za následek v některých režimech hnědý kouř z výfuku? V zrcátku sleduji při částečném zatížení. Jinak to jede slušně a spotřeba je také OK, ..Alex píše:900, resp. 903. Pozri to VAGom, ak máš možnosť. Pootočením čerpadla nastavíš predvstrek-časovanie, ale nie voľnobežné otáčky.
O1 - 1,9 TDI 81kW r.1998
Väčší predvstrek (teda palivo sa vstrekne do valca skôr, "advanced timing") pôsobí pozitívne na dymivosť, výkon, spotrebu, "vytáčavosť". Auto teda menej dymí, je dravšie, ale má tvrdší chod. Ak máš teda predvstrek väčší, ale v tolerancii (nad čiarou v TDI timing, alebo v diagrame) a auto dymí, problém hľadaj inde. Dymí to len pri čiastočnom zaťažení? A čo pri plnom? Rovnako? Viac, Menej? (menej asi nie
)

Aha, já myslel, že je to obráceně. . . Při plném zatížení to kouří také, ale to mi přišlo normální. Spíše mi bylo divné, že i když lechtám plyn, tak jdou obláčky a vidím je i v zrcátku. Váha vzduchu je dle VAGu OK. Co mě ještě napadlo byl EGR ventil (sáni bylo celkem přiměřeně zanešené, tak jsem jej vyčistil). Nebo co takhle vstřiky? Špatně dovírají a propouští to palivo v době kdy nemá? Mám nejeto 136tisAlex píše:Väčší predvstrek (teda palivo sa vstrekne do valca skôr, "advanced timing") pôsobí pozitívne na dymivosť, výkon, spotrebu, "vytáčavosť". Auto teda menej dymí, je dravšie, ale má tvrdší chod. Ak máš teda predvstrek väčší, ale v tolerancii (nad čiarou v TDI timing, alebo v diagrame) a auto dymí, problém hľadaj inde. Dymí to len pri čiastočnom zaťažení? A čo pri plnom? Rovnako? Viac, Menej? (menej asi nie)
O1 - 1,9 TDI 81kW r.1998
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: vysoka spotreba :o(
Dost pravděpodobně se někdo hrabal v čerpadle... Kouří ti to?Reznik píše:Toledo 1.9TDi 66KW. Zere mi to 7,5 - 8 litru.Volnobeh je porad trosku nad 1000... muze to byt tim? Dekuji za jakoukoliv radu/pomoc
EGR by to mohol robiť, ak ho chceš určite vylúčiť ako možnú závadu, zablokuj ho na chvíľu. Môže to robiť aj vstrekovač... Otázka je, čo považuješ za dymenie. Ak cez deň vidíš v zrkadle dym, a auto nebolo nijako upravované, dačo je zle. Ale pokiaľ to vidíš len v noci keď za tebou ide auto a svieti do toho dymu, to je OK, to robí aj v sérii. Takisto keď chodíš dlhšie kľudným spôsobom a potom tomu naložíš, auto slušne zadymí, to je v norme (pár sekúnd, kým sa uvoľnia sadze z výfuku). Auto máš ako prvý majiteľ? Ak nie, bohvie čo sa s ním robilo, možno je chipnuté, možno nejaký iný "zlepšovák" za pár korún. Začalo to len teraz, alebo to robí odkedy ho máš?
Kour je videt v zrcatkach i pres den, hlavne kdyz je vlhko, to je videt nejvíce. Není to jen na chvilku když prudce sešlápnu, je to delší a může být jen lehce sešlápnutý plyn.Alex píše:EGR by to mohol robiť, ak ho chceš určite vylúčiť ako možnú závadu, zablokuj ho na chvíľu. Môže to robiť aj vstrekovač... Otázka je, čo považuješ za dymenie. Ak cez deň vidíš v zrkadle dym, a auto nebolo nijako upravované, dačo je zle. Ale pokiaľ to vidíš len v noci keď za tebou ide auto a svieti do toho dymu, to je OK, to robí aj v sérii. Takisto keď chodíš dlhšie kľudným spôsobom a potom tomu naložíš, auto slušne zadymí, to je v norme (pár sekúnd, kým sa uvoľnia sadze z výfuku). Auto máš ako prvý majiteľ? Ak nie, bohvie čo sa s ním robilo, možno je chipnuté, možno nejaký iný "zlepšovák" za pár korún. Začalo to len teraz, alebo to robí odkedy ho máš?
Majitel jsem druhý, najeto mám cca 4tis. a předtím jsem si toho bud nevsiml, nebo to delalo mene. Chipnuté prý není, ale znáš to

O1 - 1,9 TDI 81kW r.1998
Aj keď si sanie vyčistil, môže to robiť EGR, ak sa nedoviera. Keď je otvorené viac ako je zdravé, tak motor dostáva viac spalín na úkor vzduchu a môže to dymiť. Skús ho pokusne zablokovať, či sa to nezlepší. Je to jednoduchšie a lacnejšie, ako vstrekovače. Ak ti to nerobí problém, tak tie vstrekovače môžeš vybrať a dať niekde otestovať, ako rozprašujú a či neodkvapkávajú. Pokiaľ chceš meniť trysky, kúp si rovno nejaké lepšie než obyčajné, napr. odtiaľto z dieselpower. Určite tým nič nepokazíš, a aj ti bude auto lepšie chodiť. Nemusíš kupovať hneď najdrahší model, dajú sa kúpiť aj za dobrú cenu. Ja by som ako relatívne lacnú, ale dobrú alternatívu volil Sprint764 (BSLA150P764) 5.955,- včetně DPH.
Re: vysoka spotreba :o(
Jen po studenym startu to udela oblacek, jinak vubec. Ty otacky jsou jak za studena, tak za tepla uplne stejny. Proc by se v tom nekdo hrabal? Predchozi majitel mi rekl,ze je to tak mel taky od zacatku,ale jezdil okolo 5 litruAndre píše: Dost pravděpodobně se někdo hrabal v čerpadle... Kouří ti to?

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 648
- Registrován: 23 led 2006, 14:06
- Bydliště: West Slovakia - Ba
- Kontaktovat uživatele:
No mne to nedymi, ale ma to zvysenu spotrebu (7-9l) a volnobeh mam 903otacok.
Chipnute to nieje ale som druhy majitel. EGR mam na normale a este som ani necistil sanie. Moze byt v tom problem?
Chipnute to nieje ale som druhy majitel. EGR mam na normale a este som ani necistil sanie. Moze byt v tom problem?
Škoda SuperB Combi
-- na úvod řekla "ale já nekouřím" ... a já si v duchu říkal "ale začneš" --
Autodiagnostika, autoelektrika, montáž temp., autoalarmy, parkovacie, central.
-- na úvod řekla "ale já nekouřím" ... a já si v duchu říkal "ale začneš" --
Autodiagnostika, autoelektrika, montáž temp., autoalarmy, parkovacie, central.
Tá spotreba asi nebude kvôli EGR. Nie je to v nohe?
Robím si srandu. 9 už je veľa, to by si musel lietať ako drak. Ak to ozaj toľko žere, niekde je problém. Ale nemám šajnu, kde.
Ak tá nafta nikde netečie, musí sa spáliť. Keď nedymí, asi sa spáli celkom slušne. Keď sa spáli slušne, malo by sa to premeniť na výkon... U benzínu viem že sa to stať môže, ale u diesla neviem- ten keď žere, tak aj ide 



Re: vysoka spotreba :o(
Tak jestli to nebude nohou. Jinak jestli jsou otáčky nad 1000, nemohlo by být čidlo teploty KO?Reznik píše:Jen po studenym startu to udela oblacek, jinak vubec. Ty otacky jsou jak za studena, tak za tepla uplne stejny. Proc by se v tom nekdo hrabal? Predchozi majitel mi rekl,ze je to tak mel taky od zacatku,ale jezdil okolo 5 litruAndre píše: Dost pravděpodobně se někdo hrabal v čerpadle... Kouří ti to?