Ahoj,
Prosím o pomoc,
Poslední dobou mám problémy se ztrátou výkonu motoru (motor padá do nouzového režimu) u vozu VW Passat B7 2.0 TDI 125kw.
Problém se projevuje nejčastěji při deceleraci - prvně se rozbliká žhavení, po sléze motor přejde do nouzového režimu a ztratí výkon. Diagnostika (VAG-COM/VCDS) hlásí poruchy:
-> 9127 - Přestavovací jednotka turbodmychadla 1 - vzpříčená
-> 7934 - Snímač polohy ovladače plnicího tlaku - neplatný signál
Na autě už je překontrolována a vyměněna spousta dílů - turbodmychadlo prošlo repasí + osazen nový aktuátor (ovladač plnícího tlaku), byl vyčištěn filtr pevných částic, byl překontrolován podtlakový systém (je těsný), byl vyměněn ventil N75, byl vyměněn poškozený jednocestný ventil za vývěvou.
Na diagnostice jsem si vynesl do grafu hodnoty polohy ovladače regulace plnicího tlaku (buzení a skutečnou hodnotu) a zarazilo mě, že hodnoty se po chvíli jízdy, zejména pokud neakceleruji, výrazně rozchází - cca 20-30% (viz. přiložený obrázek grafu).
Při pohledu na polohu hřídele regulace je zřejmé, že čidlo polohy ukazuje správnou hodnotu a regulace se opravdu nepohybuje tak, jak by měla (není dojeta do koncové polohy - zbývá ji cca 25%, přesně jak ukazuje diagnostika).
Po připojení manometru před aktuátor jsem zjisitl, že podtlak za ventilem N75 je pouze 0,4 - 0,5 Baru, což nestačí na plné otevření aktuátoru, ten k plnému otevření vyžaduje více než 0,6 Baru (prvně jsem se domníval, že se aktuátor zasekává, ale měřením podtlaku jsem zjistil, že podtlak v aktuátoru není dostatečný aby se aktuátor dostal do plně otevřené polohy).
Absolutně nerozumím, proč když jednotka vyžaduje 100% otevření aktuátoru a je vybavena zpětnou vazbu, která ji informuje, že se aktuátor nachází na cca 75% plného otevření, proč neotevře ventil N75 (resp. neupraví PWM, kterým ovládá zmiňovaný ventil), čímž by dosáhla většího podtlaku v aktuátoru a ten by spolehlivě dojel do požadované polohy. Zajímavostí je, že pokud v okamžiku, kdy se hodnoty požadované a skutečné polohy akutátoru začnou rozcházet krátce prošlápnu plyn, řídicí jednotka pustí prostřednictvím ventilu N75 více podtlaku (prakticky plný podtlak co je schopná vývěva vytvořit - cca 0,9 Baru) do aktuátoru a ten zajede přesně do pozice, kde má být.
Ještě jsem nezkusil proměřit osciloskopem výstup z řídicí jednotky, který ovládá ventil N75, ale domnívám se (podle zákmitů manometru), že řídicí jednotka z nějakého důvodu neotevírá ventil N75, kterým by doregulovala pozici aktuátoru.
Všiml jsem si, že v nabídce měřených signálů diagnostiky VAG-COM/VCDS figuruje ještě ještě hodnota: offset polohy regulace plnícího tlaku otevřeno a offset polohy regulace plnícího tlaku zavřeno - tyto hodnoty mi také připadaly nevěrohodné/nesmyslné.
Máte někdo ponětí, jaké signály (čidla) řídicí jednotka vyhodnocuje pro upravení PWM na výstupu ovládajícím ventil N75? Dosud jsem otestoval plnicí tlak, množství nasávaného vzduchu a tyto hodnoty se jeví OK. Případně tušíte někdo, jak pracují offsety polohy regulace plnicího tlaku otevřeno a zavřeno - podle čeho se tyto hodnoty nastavují případně mohou mít vliv na popsané chování?
Už si opravdu nevím rady
Předem děkuji za jakoukoliv informaci...
Hezký den Štěpán
VW Passat B7 2.0 TDI 125kw vzpříčená přestavovací jednotka turbodmychadla
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW Passat B7 2.0 TDI 125kw vzpříčená přestavovací jednotka turbodmychadla
- Přílohy
-
- regulace plniciho tlaku s popisky.png (39.84 KiB) Zobrazeno 950 x
Naposledy upravil(a) šulda dne 12 dub 2024, 15:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Důvod: Úprava názvu.
Re: VW Passat B7 2.0 TDI 125kw vzpříčená přestavovací jednotka turbodmychadla
Podtlaku z banky pred ventilom bez prešlapnutia je dostatok?
Re: VW Passat B7 2.0 TDI 125kw vzpříčená přestavovací jednotka turbodmychadla
Před ventilem N75 je plný podtlak, co vývěva zvládne vytvořit tedy cca - 0,9Baru i bez prošlápnutí plynu.
Připadá mi, že prošlápnutí plynu způsobí to, že vznikne požadavek od řídicí jednotky na snížení regulace, následně opět požadavek na vracení regulace do maximální pozice (protože plynový pedál je již uvolněný), na což již systém regulace zareaguje z nějakého důvodu správně.
Připadá mi, že prošlápnutí plynu způsobí to, že vznikne požadavek od řídicí jednotky na snížení regulace, následně opět požadavek na vracení regulace do maximální pozice (protože plynový pedál je již uvolněný), na což již systém regulace zareaguje z nějakého důvodu správně.
Re: VW Passat B7 2.0 TDI 125kw vzpříčená přestavovací jednotka turbodmychadla
...Nebo nevíte o někom, kdo by byl schopný takový problém řešit?
Děkuji
Štěpán
Děkuji
Štěpán
Re: VW Passat B7 2.0 TDI 125kw vzpříčená přestavovací jednotka turbodmychadla
Regulácia na turbe nepridŕha?