VW Sharan-Nouzák
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01 čer 2017, 14:18
VW Sharan-Nouzák
VW Sharan(7N) 2011 2.0 TDI CR 103 KW CFFB Vozidlo padá do nouzáku,zde popis chyby:
5171 - regulace plniciho tlaku
P0299 00 [01100000] - regulacniho rozsahu nedosazeno
Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 2
Kilometry: 150412 km
Datum: 2024.03.19
Čas: 17:57:49
Otáčky motoru: 2366.00 /min
Normovaná hodnota zátěže: 98.0 %
Rychlost vozidla: 113 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 85 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 27 °C
Tlak okolního vzduchu: 960 mbar
Napětí svorky 30: 13.360 V
Čítač zapomenutí po OBD: 40
Požadovaná hodnota plnicího tlaku: 2370 hPa
Plnicí tlak: skutečná hodnota: 1952 hPa
Hmotnostní množství vzduchu: skutečná hodnota (mg/zdvih): 788.8 mg/stroke
Skutečná hodnota ventilu pro zpětné vedení výfukových plynů: 99.89 %
Ovladač škrticí klapky: skutečná hodnota: 99.96 %
Ovladač plnicího tlaku: zpětné hlášení: 76.21 %
Průměrné množství vstřikování: 57.59 mg/stroke
V příloze je i log z následným pádem do nouzáku.
Je mi jasné,že není dosažen požadovaný plnící tlak,ale nechápu proč?
Podtlak v pořádku,regulace krásně volně chodí,jak za běhu motoru tak když vytvořím podtalak,doza podtlak krásně drží.
Všechny hadice,trubky a intercooler natlakovány a vyzkoušené i generátorem kouře,nikde žádný únik. Základní nastavení turba provedeno-v pořádku,v akčních členech regulace chodí. Senzor teploty a tlaku nasavaného vzduchu otestován(nekacá a ukazuje v pořádku)N75 chodí, zpětný ventilek pro podtlak taky drží.
Děkuji za případnou radu
5171 - regulace plniciho tlaku
P0299 00 [01100000] - regulacniho rozsahu nedosazeno
Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 2
Kilometry: 150412 km
Datum: 2024.03.19
Čas: 17:57:49
Otáčky motoru: 2366.00 /min
Normovaná hodnota zátěže: 98.0 %
Rychlost vozidla: 113 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 85 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 27 °C
Tlak okolního vzduchu: 960 mbar
Napětí svorky 30: 13.360 V
Čítač zapomenutí po OBD: 40
Požadovaná hodnota plnicího tlaku: 2370 hPa
Plnicí tlak: skutečná hodnota: 1952 hPa
Hmotnostní množství vzduchu: skutečná hodnota (mg/zdvih): 788.8 mg/stroke
Skutečná hodnota ventilu pro zpětné vedení výfukových plynů: 99.89 %
Ovladač škrticí klapky: skutečná hodnota: 99.96 %
Ovladač plnicího tlaku: zpětné hlášení: 76.21 %
Průměrné množství vstřikování: 57.59 mg/stroke
V příloze je i log z následným pádem do nouzáku.
Je mi jasné,že není dosažen požadovaný plnící tlak,ale nechápu proč?
Podtlak v pořádku,regulace krásně volně chodí,jak za běhu motoru tak když vytvořím podtalak,doza podtlak krásně drží.
Všechny hadice,trubky a intercooler natlakovány a vyzkoušené i generátorem kouře,nikde žádný únik. Základní nastavení turba provedeno-v pořádku,v akčních členech regulace chodí. Senzor teploty a tlaku nasavaného vzduchu otestován(nekacá a ukazuje v pořádku)N75 chodí, zpětný ventilek pro podtlak taky drží.
Děkuji za případnou radu
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33065
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: VW Sharan-Nouzák
žádná chyba, druhé turbo, tuším jedno mám
Re: VW Sharan-Nouzák
Logni si, či ti sedí skutočná poloha regulácie turba s požadovanou. Síce vtedy hádže poruchu nedôveryhodnej hodnoty snímača polohy turba, ale ak nie je veľký rozdiel, mohlo by ti chýbať práve toľko tlaku, koľko ti chýba v logu a padá to do nedosiahnutého tlaku.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01 čer 2017, 14:18
Re: VW Sharan-Nouzák
Ještě sem zapomněl napsat,že mi známý nahrál nejnovější soft,takže v jednotce by problém být neměl. Na tu slutečnou a požadovanou polohu akutátoru se mohu v pondělí podívat,ale vyloučiil jsem to z důvodu,že při zakladním nastavení turba proběhlo vše vpořádku,v měřených hodnotách údaje seděli.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33065
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: VW Sharan-Nouzák
nebo kdysi dávno jsem to taky řešil jako neštěstí, i turbo tam bylo repasované, majitel jedna kapsa už vysypaná druhá v podobném stavu, , v e schránce dlužní upomínka, provrtal jsem ten dpf s katem a výfuk pištěl jak kyrovec ale motor táhl to turbo v regálu mám cca 130.000 fotku tachometru už nemám
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01 čer 2017, 14:18
Re: VW Sharan-Nouzák
Dpf to nebude. Měnil jsem tam Egr a při té příležitosti jsem nechal Dpf vyčistit.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33065
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: VW Sharan-Nouzák
a není tam nad dpf ještě kat ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01 čer 2017, 14:18
Re: VW Sharan-Nouzák
Kat je součástí DPF za DPF je akorát FAP
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33065
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: VW Sharan-Nouzák
jo to jsem myslel že to tam je dohromady,
podle mě turbo ale zkusil bych povolit i ten dpf a pojezdit, čističů DPF jsem měl povíc ted mám borce co vyčistí funguje, i když
nedávno vyřešený případ že motor táhl jen v zimě, jak se oteplilo konec, řešilo víc mechaniků, čistili a vyměnovali kde co, mně se to povedlo
podle mě turbo ale zkusil bych povolit i ten dpf a pojezdit, čističů DPF jsem měl povíc ted mám borce co vyčistí funguje, i když
nedávno vyřešený případ že motor táhl jen v zimě, jak se oteplilo konec, řešilo víc mechaniků, čistili a vyměnovali kde co, mně se to povedlo
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33065
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: VW Sharan-Nouzák
slovacek.milos píše: ↑06 kvě 2024, 07:06 jo to jsem myslel že to tam je dohromady,
podle mě turbo ale zkusil bych povolit i ten dpf a pojezdit, čističů DPF jsem měl povíc ted mám borce co vyčistí funguje, a ted nedávno asi rok nebo víc taky šaran 103, měl jsem \ko vcds a borec z autorizáku se mnou jezdil a řekl mi že turbo je OK, nebylo,
nedávno vyřešený případ že motor táhl jen v zimě, jak se oteplilo konec, nouzák, řešilo víc mechaniků, čistili a vyměnovali kde co, mně se to povedlo