Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Zdravím Vás. Ku G3 a Bore pribudla Octavia 2 ako ináč 1.9TDI.... 77kW(2008) kód motora BLS. Ma to teda aj PDF.
Majiteľom auta som len cca 700km a vraj má nabehané cca 365 000 km ( bolo v minulosti aj na KO a podľa dostupných - aj za peniaze informácií to nevyzerá na stočené Km ale...ma svoj vek tak.... ) .
Vraj to má "nové" turbo fabrický repas za 500e alebo tak nejak ( vraj ) a taktiež origo vstreky ( vraj ) ale veď vieme.
Problém ktorý sa začal prejavovať : auto pri testovacej jazde a kúpe po niekoľkých dňoch vôbec nedymilo . následní prevoz - šiel som za autom a ani do kopca ani obláčik a naznak dymu. Posledné dni ale po prejdení prvých 2-3km dym ( a teda že riadny) cca pol kilometra a potom už nič znova OK a takto sa to opakovalo niekoľko dni . Dnes ale aj pri zohriatom motore znova dym - najprv na križovatke keď ešte nebol zahriaty som pozoroval občasní jemný obláčik a následne pri ceste z prace ( voda už par km 90°C ) dym v kopci a je jedno či som len udržoval rýchlosť alebo pridal na podlahu - proste dymová čiara. Dym ma taký namodraví nádych ( olej teda určite ) . Motor ide ale normálne ťah ma až príliš dobrý ( vraj to nemá chip no mne sa to nezdá - 0-100km/h to da za cca 10-11 sek ) . Voľnobeh 0,6L/h, spotreba medzi 5-6 L podľa štýlu jazdy a trasy. DPF malo cca 55% naplnenosť a aj popolček. Ma to ale odpojení snímač na spodku motora - snimač oleja ( neviem či teplota alebo ? ) Keďže je rozbitý konektor . Ano viem podobných tém je tu mnoho ale každý motor, kod motora atď ma svoje špecifiká. Bohužiaľ môj VAG je už nefunkční ( samozrejme neorigo a už to vedia dodrbať aj bez online počas pripojenia ) - to ešte poriešim. Otázka ma niekto typ na čo sa zamerať prioritne ? EGR vraj bolo čistené par dní pred kúpu ( už vieme prečo však že ) . Ďakujem za konštruktívnu debatu.
Majiteľom auta som len cca 700km a vraj má nabehané cca 365 000 km ( bolo v minulosti aj na KO a podľa dostupných - aj za peniaze informácií to nevyzerá na stočené Km ale...ma svoj vek tak.... ) .
Vraj to má "nové" turbo fabrický repas za 500e alebo tak nejak ( vraj ) a taktiež origo vstreky ( vraj ) ale veď vieme.
Problém ktorý sa začal prejavovať : auto pri testovacej jazde a kúpe po niekoľkých dňoch vôbec nedymilo . následní prevoz - šiel som za autom a ani do kopca ani obláčik a naznak dymu. Posledné dni ale po prejdení prvých 2-3km dym ( a teda že riadny) cca pol kilometra a potom už nič znova OK a takto sa to opakovalo niekoľko dni . Dnes ale aj pri zohriatom motore znova dym - najprv na križovatke keď ešte nebol zahriaty som pozoroval občasní jemný obláčik a následne pri ceste z prace ( voda už par km 90°C ) dym v kopci a je jedno či som len udržoval rýchlosť alebo pridal na podlahu - proste dymová čiara. Dym ma taký namodraví nádych ( olej teda určite ) . Motor ide ale normálne ťah ma až príliš dobrý ( vraj to nemá chip no mne sa to nezdá - 0-100km/h to da za cca 10-11 sek ) . Voľnobeh 0,6L/h, spotreba medzi 5-6 L podľa štýlu jazdy a trasy. DPF malo cca 55% naplnenosť a aj popolček. Ma to ale odpojení snímač na spodku motora - snimač oleja ( neviem či teplota alebo ? ) Keďže je rozbitý konektor . Ano viem podobných tém je tu mnoho ale každý motor, kod motora atď ma svoje špecifiká. Bohužiaľ môj VAG je už nefunkční ( samozrejme neorigo a už to vedia dodrbať aj bez online počas pripojenia ) - to ešte poriešim. Otázka ma niekto typ na čo sa zamerať prioritne ? EGR vraj bolo čistené par dní pred kúpu ( už vieme prečo však že ) . Ďakujem za konštruktívnu debatu.
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Pokud dymi bílé chce regenerovat.urcite ma v tu dobu i vyšší volnoběh. Je potreba tu regeneraci dokončit.
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Jen takova myslenka. Nemuze to repasovane turbo poustet olej ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Nie som automechanik, tak len pár úvah.
Overenie za peniaze - hádam nie Carvertical.
Ak to raz dymí a raz nedymí - nemal by olej prechádzať turbom. Ale môže ho byť dosť v intercoleri, tam ho mohlo nahádzať predchádzajúce turbo.
Nápadne dobrý ťah pri dobrej spotrebe - ak je blbo spravený chip - palubák v spotrebách kecá.
EGR/DPF - zrejme ich má čo zanášať.
Trysky - dúfať, že niektorá nezačína čúrať.
Či to nežerie olej sa uvidí.
Môže byť kľudne zakarbónovaný motor, stieracie krúžky.
Veriť, že v motorovom oleji nieje/nebolo pridané niečo "na dožitie".
Môže sa skúsiť pridať do nafty VIF super diesel aditív - neuškodí, mohol by trochu niečo prečistiť.
Overenie za peniaze - hádam nie Carvertical.
Ak to raz dymí a raz nedymí - nemal by olej prechádzať turbom. Ale môže ho byť dosť v intercoleri, tam ho mohlo nahádzať predchádzajúce turbo.
Nápadne dobrý ťah pri dobrej spotrebe - ak je blbo spravený chip - palubák v spotrebách kecá.
EGR/DPF - zrejme ich má čo zanášať.
Trysky - dúfať, že niektorá nezačína čúrať.
Či to nežerie olej sa uvidí.
Môže byť kľudne zakarbónovaný motor, stieracie krúžky.
Veriť, že v motorovom oleji nieje/nebolo pridané niečo "na dožitie".
Môže sa skúsiť pridať do nafty VIF super diesel aditív - neuškodí, mohol by trochu niečo prečistiť.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Nie nema zvýšene otáčky a odkedy ho mam zatiaľ mi neregenerovalo . Zaplnenost bola cca 47% ( stav zataženia filtra častic ) teraz je59 % ( po cca 800km) a zmerani obsah bol 56 % a teraz neviem koľko.
Znova opakujem auto nedymí stále ale po cca 1 km a trva to cca 1 max 2 km a potom nič . Uplne nič ani do prudkeho kopca pod plným plynom do 4000 ot . A nedymí ani prvý cca kilometer . Prekvapivo je to ale taky modrobiely dym dalo by sa povedať .
V servise na nič neprišli. Auto ma normálnu spotrebu ( viem koľko som aj realne prešiel nie len podla tachometra ) a celkovo sa sprava normálne. Vstreky su vraj nove ( zatial ich na kontrolu nevyberám )
Znova opakujem auto nedymí stále ale po cca 1 km a trva to cca 1 max 2 km a potom nič . Uplne nič ani do prudkeho kopca pod plným plynom do 4000 ot . A nedymí ani prvý cca kilometer . Prekvapivo je to ale taky modrobiely dym dalo by sa povedať .
V servise na nič neprišli. Auto ma normálnu spotrebu ( viem koľko som aj realne prešiel nie len podla tachometra ) a celkovo sa sprava normálne. Vstreky su vraj nove ( zatial ich na kontrolu nevyberám )
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Je to PD, nezvyšuje voľnobeh pri regenerácii, on ani nevie regenerovať na voľnobeh, len v záťaži. Ako si na to prišiel, že ako ho máš, tak ešte neregenerovalo? Tieto PD regenerujú pri tých najazdených kilometroch max cca každých 350km. Či je DPF zanesený, alebo nie, je to kilometrický bezpečnostný limit.
Pozri VCDS hodnoty v motorovke v skupine 73. V kanáli 1 máš spotrebu paliva od poslednej regenerácie, v kanáli 2 prejdené kilometre a v kanáli 3 čas od poslednej regen.
V skupine 68 v poli 2 je hodnota popolčeka, ktorá napovie stave o celkových najazdených kilometroch na danom DPF.
Chvíľkové dymenie na modro môže byť spaľovanie oleja z cesty sania.
Pozri VCDS hodnoty v motorovke v skupine 73. V kanáli 1 máš spotrebu paliva od poslednej regenerácie, v kanáli 2 prejdené kilometre a v kanáli 3 čas od poslednej regen.
V skupine 68 v poli 2 je hodnota popolčeka, ktorá napovie stave o celkových najazdených kilometroch na danom DPF.
Chvíľkové dymenie na modro môže byť spaľovanie oleja z cesty sania.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33065
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
[quote=mereksk
kde bydlíš?
kde bydlíš?
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Spišská Nová Ves - kusok od Tatier. Kanal 068 1= 15% , 2= 56,0 , 3=0,0
Kanal 073 1= 4.9l , 2= 80km, 3=132.0
Dnes keď som to mal na dvore pichnute na diag. a po kontrole niektorých parametrov som to naštartoval a nechal bežať. Po čase keď bol už motor skoro zohriatí zrazu začal dymiť aj bez záťaže. Nejaký čas dymil (biely dym) a potom prestal ale upozorňujem že to bolo nie hneď po štarte ale asi po 10 minútach. Akurát klímu som mal zapnutú na full . Pozrel som potom aj teplotu oleja a ta bola 90°C ale niekedy v tom čase aj prestalo dymiť . Dym bol biely . Neregenerovalo . Voda neubúda. Olej ešte neviem ale vyzera že nie ( pretesnil som veko ventilov lebo tam bol únik a vymenil som olej ) Auto ide normálne . Nie som úplný lajk ale toto mi zatiaľ nedáva zmysel . Ja som sa v minulosti hral skôr z benzínmi ( ešte na karburatoroch) aj ked posledných 10 rokov jazdím len naftu a same 1.9 tdička ale z týmto som sa ešte nestretol a hlavne som sa vyhýbal autám z DPF .. Mimochodom počas dymenia teplota pred filtrom podla UDS bola 132C. Skúste ma usmerniť čo zmerať alebo na čo sa zamerať. Vstreky su vraj nové a turbo vraj tiež ( repas od škoda auto ) ako to mimochodom skontrolovat ?
Kanal 073 1= 4.9l , 2= 80km, 3=132.0
Dnes keď som to mal na dvore pichnute na diag. a po kontrole niektorých parametrov som to naštartoval a nechal bežať. Po čase keď bol už motor skoro zohriatí zrazu začal dymiť aj bez záťaže. Nejaký čas dymil (biely dym) a potom prestal ale upozorňujem že to bolo nie hneď po štarte ale asi po 10 minútach. Akurát klímu som mal zapnutú na full . Pozrel som potom aj teplotu oleja a ta bola 90°C ale niekedy v tom čase aj prestalo dymiť . Dym bol biely . Neregenerovalo . Voda neubúda. Olej ešte neviem ale vyzera že nie ( pretesnil som veko ventilov lebo tam bol únik a vymenil som olej ) Auto ide normálne . Nie som úplný lajk ale toto mi zatiaľ nedáva zmysel . Ja som sa v minulosti hral skôr z benzínmi ( ešte na karburatoroch) aj ked posledných 10 rokov jazdím len naftu a same 1.9 tdička ale z týmto som sa ešte nestretol a hlavne som sa vyhýbal autám z DPF .. Mimochodom počas dymenia teplota pred filtrom podla UDS bola 132C. Skúste ma usmerniť čo zmerať alebo na čo sa zamerať. Vstreky su vraj nové a turbo vraj tiež ( repas od škoda auto ) ako to mimochodom skontrolovat ?
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Možností veľa. Prípadne aj vadné turbo.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Vadne turbo ale len na 1-3 minuty ? nezávisle od teploty ? proste všetko ok potom zrazu problém niekedy len na 300 m úseku a zrazu aj desiatky kilometrov nič ? pričom prvé kilometre alebo metre nič ? To my zmysel nedáva , Taktiež žiadny záznam turba, Ak púšta olej tak na volnobehu z ničoho nič zrazu biely dym a zrazu nič ? To na mechanický problém nepoukazuje navyše ak to nieje len pri určitej teplote - myslené že ak by aj pri nejakej teplote zrazu začalo prepuštať olej ( dym bol dnes biely čo o oleji sa nedá povedať ).........................(((mimochodom Tatko Tom nepoznáme sa z webu repromania ?)))
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Kamarát mi dnes spomínal jedno auto, ktoré blblo inak.
Za studena v poriadku, za tepla dymenie - tiež nie vždy. Nakoniec to vraj bola vadná lambdasonda, dávala občas chybné údaje. Iná motorizácia. Pokiaľ neodchytíš problém diagnostikou je každá rada ťažká.
Súkromná správa.
Za studena v poriadku, za tepla dymenie - tiež nie vždy. Nakoniec to vraj bola vadná lambdasonda, dávala občas chybné údaje. Iná motorizácia. Pokiaľ neodchytíš problém diagnostikou je každá rada ťažká.
Súkromná správa.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Moje úvaha je, že bude problém s odvětráním klikové skříně přes víko ventilů, je to PD s DPF, vím o několika případech kdy membránu ve víku byla nějaká přicpaná, tlakovala se kliková skříň.
Zkusil bych jak bude motor kouřit na čuníka povolit víčko na dolévání oleje a projet.
Zkusil bych jak bude motor kouřit na čuníka povolit víčko na dolévání oleje a projet.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33065
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
mereksk píše: ↑22 kvě 2024, 17:30 Spišská Nová Ves
¨
já si našel borce ale pro tebe až uherské hradiště 350 km, kdysi říkal že k němu jezdí i z košic, vypíšeš závady, přineseš dpf, vyčistí, řekne ti co ještě udělat co vyměnit a jedeš dál, filtry jsem přestal jiným způsobem řešit, na všetko nám treba špecialistov
znám tvůj případ jak ho řešili v autorizáku a stálo to víc jak 2000 e
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Vyskúšam. Teraz sa snažim logovať určite kanaly vo vagu počas jazdy ale kedže to urobí ráno pri ceste do prace a slabo (kratko) cestou z prace ( z prace už v meste ) tak mam do dna 2x možnosť logovať 3 kanály. Skúsil som auto prebehnúť cez obed ale nedymilo takže z troch pokusov mam zatiaľ len jeden z dymením ale pri kanaloch 047, 067, 070 som asi nič neobjavil . Zatial môžem povedat že počas dymenia sa auto nesnaží regenerovať.
Kto vie poradiť ktoré kanaly je najlepšie odsledovať ? Nasledne tu hodím screen z Logviewu na posudenie.
Mimochodom ostavaju mi 4% k celkovému zaplneniu nespáliteľným popolčekom v DPF - asi je vhodne ho vybrať a dať na prečistenie ? ( ak nieje zničená štruktúra vo vnútri ) alebo už toto nepomôže a treba nove DPF ?
Kto vie poradiť ktoré kanaly je najlepšie odsledovať ? Nasledne tu hodím screen z Logviewu na posudenie.
Mimochodom ostavaju mi 4% k celkovému zaplneniu nespáliteľným popolčekom v DPF - asi je vhodne ho vybrať a dať na prečistenie ? ( ak nieje zničená štruktúra vo vnútri ) alebo už toto nepomôže a treba nove DPF ?
Re: Octavia 2 - 77KW BLS-DPF dymenie
Takže nikto nič ? žiadny rozumný nápad ? Niekedy to tu bolo živšie. Kukol som aj ako sa chová EGR a vyzerá to byť podla mna OK, turbo OK - . Posielam jeden LOG z jazdy do kopca na trojke . No v tom čase motor vôbec nedymí . Ako som pisal je to stav trvajúci minutu a nie hned po štarte ale po cca 1-3 minútach a nezávisle od zataženia - Urobí to aj na stojacom aute . A nieje to regenerácia
- Přílohy
-
- posledna.CSV
- (9.38 KiB) Staženo 48 x