Fiat Croma 2.0 TDid rele kompresora klimatizacie
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Fiat Croma 2.0 TDid rele kompresora klimatizacie
Ahojte, vedel by mi prosim niekto povedat kde je schovane rele pre zopinanie el. mag. spojky kompresora klimatizacie vo Fiat Croma 2.0 TDid r.v. 1994? V ESI je vyobrazene hned prve rele v motorovom priestore na lavom hrnci horneho ulozenia tlmica. Lenze nieje to ono. Z automatickej klimy ide signal +12V do tlakoveho sipinaca. Z neho signal odide a mal by ist na ovladaciu cievku rele. V scheme co je v ESI je to inac. Cievka rele K1 dostane z jedneho konca +12V cez 15stku zo spinacej skrinky a od ovladacieho panela automatickej klimatizacie ma prist kostra cez tlakovy spinac na druhy koniec cievky. Lenze za boha nemozem najst to rele K1 co je v scheme. Za kazdu radu budem vdacny.
Re: Fiat Croma 2.0 TDid rele kompresora klimatizacie
Po dlhej dobe som mal trochu casu, tak som sa vratil k tej Crome s nefunkcnou klimou. Nakoniec som v ESI dohladal spravne schemy ( z uplne najstrasej r.v.85 + z najnovsej r.v.96 ) a nejak som z toho vysiel. ESI neklamal a rele kompresora klimatizacie je skutocne na lavom hrnci horneho ulozenia tlmica za baterkou na prvej fotke je vyznacene cervenou bodkou a sipkou v scheme je to rele c. 10 ( Refrigerant comressor relay ) vid. prostredna fotka.
Silova cast funguje tak, ze ( na rele c. 10 ) na kontakt 30 pride od spinacej skrinky z 15tnasky spinanych +12V. Po zopnuti ovladacej cievky rele tych +12V z kontaktu 87 pokracuje rovno na el. mag. spojku kompresora klimatizacie. V scheme je to c. 8 ( Refrigerant comressor magnetic clutch ).
Ovladacia cast funguje nasledovne. Z ovladacieho panelu automatickej klimatizacie v scheme c.1 ( Electronic control unit with control panel ) vyjde signal +12V z pinu c.23 na tlakovy spinac klimatizacie v scheme c. 12 ( Refrigerant comressor pressure switch ) ktory pokracuje cez kapilarny blokovaci termostat zamrznutia vyparnika v scheme c. 11 ( Icing protection switch ) a nasledne sa dostane na kontakt 86 ovladacej cievky rele c. 10.
Prvy problem preco nechcelo zopnut spojku kompresora bol vadny kapilarny blokovaci termostat zamrznutia vyparnika ( kontakty mal trvalo rozopnute ). Sonda je dnu v kureni a spinacia cast je vyvedena z hora na obale kurenia pod takou plastovou krytkou prisrubovanou na dvoch malinkych srubkach. prblizne 20cm napravo od tlakoveho spinaca. Vidno ako zachadzaju vodice pod tu krytku. Kedze tento diel bude zjavne problem zohnat, na ziadost zakaznika som ho preklenoval. Cize problem som ojebal.
Druhy problem bol, ze na druhom konci ovladacej cievky rele c. 10 ( kontak 85 ) mi chybala kostra. Podla starej schemy pre m.r. 1985 - 1989 mal ist kontakt 85 rovno na kostru. Potom som dohladal schemu pre m.r. 1994 - 1996 a tam druhy koniec ovladcej cievky ( kontakt 85, bielo/cierny vodic ) pokracuje do RJ od EGR ventilu v scheme A1.1 na pin c. 6 vid. posledna fotka. Lenze RJ ovladania EGR ventilu vyhodili pri zaslepeni EGR. Vyriesil som to tak, ze som odstrihol vodic od pinu z konektora RJ EGR a natvrdo som ho prikostril, tak ja to ma stara Croma. Vo vysledku klimatizacia funguje no z preklenovania toho blokovacieho termostatu nemam dobry pocit.
Mozno ze sa to niekomu este bude hodit. Je to sice uz veteran, ale predsa

Silova cast funguje tak, ze ( na rele c. 10 ) na kontakt 30 pride od spinacej skrinky z 15tnasky spinanych +12V. Po zopnuti ovladacej cievky rele tych +12V z kontaktu 87 pokracuje rovno na el. mag. spojku kompresora klimatizacie. V scheme je to c. 8 ( Refrigerant comressor magnetic clutch ).
Ovladacia cast funguje nasledovne. Z ovladacieho panelu automatickej klimatizacie v scheme c.1 ( Electronic control unit with control panel ) vyjde signal +12V z pinu c.23 na tlakovy spinac klimatizacie v scheme c. 12 ( Refrigerant comressor pressure switch ) ktory pokracuje cez kapilarny blokovaci termostat zamrznutia vyparnika v scheme c. 11 ( Icing protection switch ) a nasledne sa dostane na kontakt 86 ovladacej cievky rele c. 10.
Prvy problem preco nechcelo zopnut spojku kompresora bol vadny kapilarny blokovaci termostat zamrznutia vyparnika ( kontakty mal trvalo rozopnute ). Sonda je dnu v kureni a spinacia cast je vyvedena z hora na obale kurenia pod takou plastovou krytkou prisrubovanou na dvoch malinkych srubkach. prblizne 20cm napravo od tlakoveho spinaca. Vidno ako zachadzaju vodice pod tu krytku. Kedze tento diel bude zjavne problem zohnat, na ziadost zakaznika som ho preklenoval. Cize problem som ojebal.
Druhy problem bol, ze na druhom konci ovladacej cievky rele c. 10 ( kontak 85 ) mi chybala kostra. Podla starej schemy pre m.r. 1985 - 1989 mal ist kontakt 85 rovno na kostru. Potom som dohladal schemu pre m.r. 1994 - 1996 a tam druhy koniec ovladcej cievky ( kontakt 85, bielo/cierny vodic ) pokracuje do RJ od EGR ventilu v scheme A1.1 na pin c. 6 vid. posledna fotka. Lenze RJ ovladania EGR ventilu vyhodili pri zaslepeni EGR. Vyriesil som to tak, ze som odstrihol vodic od pinu z konektora RJ EGR a natvrdo som ho prikostril, tak ja to ma stara Croma. Vo vysledku klimatizacia funguje no z preklenovania toho blokovacieho termostatu nemam dobry pocit.
Mozno ze sa to niekomu este bude hodit. Je to sice uz veteran, ale predsa



