Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33640
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od slovacek.milos »

tak romane máš tam snad dvouokruhové brzdy a s tunou betonu nekalíš jak na dovolenou, když ti střelí jedna trubka tak nejdeš hned na podlahu a auto nebrzdí,, mně ted střelila LZ trubka před karpatama v trstíně, přejel sem hory a dojel domů, na střeše plná rakev a markýza, já s přítulkyní přes 200 kg voyager naložřený spaním a kempováním, hmotnost tak 2,4 t, z nádobky kapalina zmizela , nic jsem nezramoval
Uživatelský avatar
Ondra120
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 23 srp 2024, 08:55
Bydliště: Vsetín

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Ondra120 »

roman1648 píše: 27 srp 2024, 10:19 U nás drzost některých lidí nezná mezí, živě si pamatuju jednoho kterej tam málem plakal že technickou potřebuje nutně udělat aby dodělal stavební zakázku a že pak auto doveze a udělá se všechno jak má být ( starej Boxer valník ) tak to kolega zařídil,dal mu to, mimo jiné zhnilé brzdové trubky atd, dotyčný neváhal tam navalil tunu betonu a jel betonovat obrubníky, na křižovatce vedle ve vesnici to prošlápnul,zboural kus plotu a urazil plynovou budku, no průser pěknej a on neváhal uvést do protokolu dopravní policie že měl auto v servisu,má novou STK takže nechápe co jsme za lemply že auto nebrzdí,takže asi tak :x
Když už tu máme takový hezký off topic.

A zhruba proto jsem tady dal ten dotaz - prostě to chci dát do pořádku (dalo by se až říct nehledě na ekonomickou stránku věci, ale to je můj problém). Tato Vaše zkušenost je dle mě krásná ukázka jak by to nemělo fungovat ani z jedné strany.

Osobně jsem s problémem, který tu řeším, oslovil u nás 3 servisy, víc jsem po zkušenostech neměl chuť, tak se v tom zas budu vrtat sám - vcelku na náš region chválené a i s mými pozitivními zkušenostmi (jsou práce, které milerád přenechám servisu - buď si na ně netroufnu, nebo nemám nářadí nebo jsem líný). Nikdy bych profi mechanikovi nekecal do řemesla, ale protože si sám dělám motorky včetně motorů, auta udržuju celé rodině de facto od té doby, co jsem pobral trochu pokory a rozumu tak bych se označil za poučeného laika, dejme tomu. A s čím jsem se setkal v těchto třech servisech? S pro mě nepochopitelnou arogancí, výmluvami, neochotou třeba jen něco zkusit (dostali by za to peníze!!!) a v jednom případě i s naprostou neodborností, kdy pán tvrdil, že je na SDi v nepořádku váha vzduchu.... Takže suma sumárum - chápu, že jsem tam přijel s 20 let starým autem, ale vesměs to ve mě vzbudilo podezření na neochotu se zašpinit a pracovat (chápu, že už jen vyndání vstřiků může být žůžo dobrodrůžo)... Jestli jsem tu tímto někomu zvedl mandle, tak sory, prostě ty negativní zkušenosti jsou jak na stranách servisů tak i zákazníků...
Škoda Fabia Combi 1.9 SDi r.v.2003
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od roman1648 »

To je právě to no,nikomu se to nechce řešit, odbydou tě s tím že máš starý auto a co bys jakože nechtěl
Ono tady moc možností není co s tím vymyslet, vstřiky ven a nechat otestovat, třeba fakt už jsou vyšlahaný a dávají moc, stávalo se že se i seknul ten přesuvník v čerpadle a pak si to dělalo co chtělo,sání EGR jsi psal že je vyčištěný, ten snímač teploty nasávaného vzduchu nedokážu říct nakolik to má vliv,ale stojí to prd tak možná na zkoušku dát jiný
https://mlparts.cz/snimac-teplota-nasav ... 09-109-281
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 274
Odpovědi: 0
Registrován: 18 říj 2009, 13:27

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od tempest »

slovacek.milos píše: 27 srp 2024, 05:41 pokud máš pamět prázdnou, pak teplotu motoru tak diag zajimá jen otáčky max min a zda do max naběhnou v určený šas, technik dá plný kotel a nepřidává postupně, co sem napsal s izolačkou je už zbytečně málo auto jede tak max 60 jak zdechlina, lepší je potenciometr na signál upravit tak max 100 km/h a projde uplně v pohodě, z výfuku na plný kotel nejde nic jen vzduch,
je to kocourkov, dekra by tak chtěla vyhodit 8 z deseti a ten technik pak bude dělat co? stk bude žít z čeho? (wallbash)
Paměť zůstane prázdná, když vytáhneš váhu? Nebo fyzicky zůstane připojená?
Ondra120 píše: 27 srp 2024, 10:41Když už tu máme takový hezký off topic.

A zhruba proto jsem tady dal ten dotaz - prostě to chci dát do pořádku (dalo by se až říct nehledě na ekonomickou stránku věci, ale to je můj problém). Tato Vaše zkušenost je dle mě krásná ukázka jak by to nemělo fungovat ani z jedné strany.

Osobně jsem s problémem, který tu řeším, oslovil u nás 3 servisy, víc jsem po zkušenostech neměl chuť, tak se v tom zas budu vrtat sám - vcelku na náš region chválené a i s mými pozitivními zkušenostmi (jsou práce, které milerád přenechám servisu - buď si na ně netroufnu, nebo nemám nářadí nebo jsem líný). Nikdy bych profi mechanikovi nekecal do řemesla, ale protože si sám dělám motorky včetně motorů, auta udržuju celé rodině de facto od té doby, co jsem pobral trochu pokory a rozumu tak bych se označil za poučeného laika, dejme tomu. A s čím jsem se setkal v těchto třech servisech? S pro mě nepochopitelnou arogancí, výmluvami, neochotou třeba jen něco zkusit (dostali by za to peníze!!!) a v jednom případě i s naprostou neodborností, kdy pán tvrdil, že je na SDi v nepořádku váha vzduchu.... Takže suma sumárum - chápu, že jsem tam přijel s 20 let starým autem, ale vesměs to ve mě vzbudilo podezření na neochotu se zašpinit a pracovat (chápu, že už jen vyndání vstřiků může být žůžo dobrodrůžo)... Jestli jsem tu tímto někomu zvedl mandle, tak sory, prostě ty negativní zkušenosti jsou jak na stranách servisů tak i zákazníků...
A co tam zkusit na emise nalít čistou HVO naftu? https://www.cappo.cz/aktuality-a-media/ ... nafta-sama
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9197
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od hansdob »

Pokud tam bude poprvé tak by to hned na emise nešlo.

Meřo má tu věc že vyčistí veškerý usazeniny.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od roman1648 »

Fakt to funguje ? Kde je to k mání ?
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 274
Odpovědi: 0
Registrován: 18 říj 2009, 13:27

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od tempest »

Na papíru to funguje. Neplést to s meřo. Mají to u Třech vežiček, je tam nová čerpací stanice, ne ta MOLka. Ale nevím, jestli to prodají i fyzické osobě.
Uživatelský avatar
Ondra120
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 23 srp 2024, 08:55
Bydliště: Vsetín

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Ondra120 »

Totok už jsem študoval, kouřivost to snižuje dle dostupných info o cca 50% . Dle mě to asi chce vyjet aspoň jednu nádrž, pro toho, kdo je na hraně je to možná relativně schůdné řešení, otázka dostupnosti jde dycky nějak pořešit. Nicméně v mém případě o tom neuvažuju.
Škoda Fabia Combi 1.9 SDi r.v.2003
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od tatko Tom »

1. Prevencia
2. Čistenie tým, čo funguje.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Uživatelský avatar
Ondra120
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 23 srp 2024, 08:55
Bydliště: Vsetín

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Ondra120 »

1. můžeš trochu rozvést? Za mě prevence u tohoto motoru: kvalitní olej měněný po cca 10 000km, filtry taktéž (používám Mann, všude), kvalitní palivo plus aditivace, dopřát motoru otáčky, nejezdit jak autobusák před důchodem :D :D , mít v pořádku a v intervalu měměný rozvodový řetěz. Zapoměl jsem na něco?

2. Co tedy funguje? Když vynechám dekarbonizaci pomocí lidského sádla (rozborka a sborka motoru a ručně všechen sajrajt pryč), tak vše ostatní jsou dle mě de facto náhradní metody s omezenou funkčností (samozřejmě se jim nebráním a jednu co tu zazněla určitě vyzkouším)

Díky
Škoda Fabia Combi 1.9 SDi r.v.2003
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od tatko Tom »

1. Prevencia - ako píšeš kvalitný, pokiaľ nie je závažný dôvod na iný tak predpísaný olej, menený podľa využitia vozidla včas. "Interval" je maximálny. Olej nestojí toľko aby ho človek nevymenil v dvoch tretinách "intervalu" a pri prevažne mestskom režime a/alebo zaťažovaní aj prv.

2. Používam veľa rokov určité konkrétne pípravky všade kam smú - do olejov, palív no už som vyrástol z toho propagovať ich. Naše motory sú čisté. Olej do polky intervalu aj dlhšie priehľadný. Sú to iné motory než sa tu rieši. Obe dve posledné autá som kúpil so zasratými.
Po čase u mňa idú tichšie, s vyšším zrýchlením, nižšou spotrebou atd.

Ak by som mal ďaľšie - dostane "detox".
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Uživatelský avatar
Ondra120
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 23 srp 2024, 08:55
Bydliště: Vsetín

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Ondra120 »

Tak problém vyřešen pomocí Milošova kladívka :thankyou: :thankyou: :thankyou: :worthy:
Dneska jsem nechal zkusmo změřit emise a průměrná kouřivost 0,3, rozptyl 0,07...
Diagnostika ukazuje volnoběžnou dávku 5,5 mg/H, jízdní projevy bez změny (subjektivně), starty taky bez změny, zmizel černý kouř při prudkém rozjezdu...

Tož díky všem za rady, zase su o něco chytřejší (LOL)
Škoda Fabia Combi 1.9 SDi r.v.2003
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“