Jak je to s DPF Off?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak je to s DPF Off?
Kluci nic neřeším, ale jen se chci dozvědět..... přijela ke mě Altea XL.... já tam řešil turbo.....ale majitelka, že pak jde ještě k někomu co softwarově vymaže DPF....to bych vcelku pochopil....ale říkám jí, že se ale asi bude muset něco i fyzicky udělat s DPF....vysekat, vyřezat....nevím ...... protože až se naplní sazemi tak co pak dál.....ale v podstatě jsem si uvědomil, že o tom vím prd...jak to je?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Jak je to s DPF Off?
Pokud chce vypnout dpf tak se musí vyvrtat.jinak se ucpe a nepojede.takže tvoje úvaha je správná
Re: Jak je to s DPF Off?
V podstatě se deaktivuje proces regenerace, vypnou veškeré senzory tlakové diference a teploty spalin a kontrolky. Naoko se auto chová, jako kdyby tam žádný filtr nebyl. Ale pak logicky, jak tu bylo uvedeno, musí být fyzicky filtr odstraněn nebo zničen tak, aby plyny mohly volně odcházet a saze se neusazovaly.
Osobně bych to tedy nedělal. Jinak řečeno - osobně bych si nikdy nepořídil auto s touhle věcí. Ale když už by to tam bylo, mělo by to tam zůstat a mělo by to být plně funkční.
Zásadní problém mnoha lidí tkví v tom, že nutně potřebuji diesel, ale jezdí s ním špatně. V podstatě by jim ideálně vyhovoval benzín, ale z nějakého slepičího důvodu potřebují mít diesel. A pak to mají. Za optimálních podmínek, pokud diesel používám tak, jak by se mělo, nemusím DPF vůbec řešit, protože vydrží tak dlouho, že mi dřív na autě odejde něco úplně jiného. Jenže pokud s dieselem někdo poskakuje po městě a během 30 km dvacetkrát startuje, má dřív nebo později (spíš dřív) trable. A pak jsou mu ušetřené stokoruny za o chlup menší spotřebu naprosto k prdu, protože řešení jejich trablu bude nesrovnatelně nákladnější.
Osobně bych to tedy nedělal. Jinak řečeno - osobně bych si nikdy nepořídil auto s touhle věcí. Ale když už by to tam bylo, mělo by to tam zůstat a mělo by to být plně funkční.
Zásadní problém mnoha lidí tkví v tom, že nutně potřebuji diesel, ale jezdí s ním špatně. V podstatě by jim ideálně vyhovoval benzín, ale z nějakého slepičího důvodu potřebují mít diesel. A pak to mají. Za optimálních podmínek, pokud diesel používám tak, jak by se mělo, nemusím DPF vůbec řešit, protože vydrží tak dlouho, že mi dřív na autě odejde něco úplně jiného. Jenže pokud s dieselem někdo poskakuje po městě a během 30 km dvacetkrát startuje, má dřív nebo později (spíš dřív) trable. A pak jsou mu ušetřené stokoruny za o chlup menší spotřebu naprosto k prdu, protože řešení jejich trablu bude nesrovnatelně nákladnější.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Jak je to s DPF Off?
Ano marku přesně tohle vím a plně s tím souhlasím..... nemám co namítat.....jak píšu.....nejde o moje auto...... mě to jen technicky zajímalo..... já mám 1,6 Tdi cxxb které když jede, tak dálku a na jeden tah a na poskakování 1,2TSi
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Jak je to s DPF Off?
Jinak díky za odpověď...myslel jsem si, že to musí být průchozí
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Jak je to s DPF Off?
Brácha má Rapid CAYB v 7q automatu. Najeto 300+ a s ničím nemá absolutně žádný problém. Totiž to auto odkoupil od nás z firmy, kde s ním prakticky od nova lítal náš biolog. Denně 200 - 500 km, prakticky výhradně po dálnici systémem cihla a dokud tam nebylo aspoň 160, tak cihla.
Paradoxně nejen, že nemá problém s motorem, EGR ani DPF, ale jede mu i ta tolik diskutovaná převodovka, u které každý straší, jak po ani ne 200 tisících chcípne. I spojku má orig. - pravda, už to není úplně fajn a setrvačník maličko ťuká, ale jede.
Paradoxně nejen, že nemá problém s motorem, EGR ani DPF, ale jede mu i ta tolik diskutovaná převodovka, u které každý straší, jak po ani ne 200 tisících chcípne. I spojku má orig. - pravda, už to není úplně fajn a setrvačník maličko ťuká, ale jede.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02 zář 2024, 10:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak je to s DPF Off?
Máš pravdu, když říkáš, že vymazání DPF softwarově nestačí. Pokud se DPF (filtr pevných částic) odstraní pouze softwarově, filtr samotný zůstane v autě a stále se bude plnit sazemi. Bez možnosti regenerace se dříve nebo později zcela ucpe a způsobí vážné problémy, včetně výrazného snížení výkonu motoru. Správný postup při odstranění DPF zahrnuje jak softwarové, tak fyzické odstranění filtru. Fyzické odstranění může zahrnovat vyříznutí nebo vyseknutí filtru a následné nahrazení dutou trubkou. Je však důležité si uvědomit, že odstranění DPF je v mnoha zemích nelegální a může vést k problémům při technické kontrole nebo při prodeji auta.
Re: Jak je to s DPF Off?
Žádný správný postup neexistuje a je to nelegální, přesně tak, u nás se to pořád řeší nějakou sranda pokutou a znovu tě pošlou na STK ale třeba v Rakousku jakmile zjistí takovýto zásah třeba když tě chytnou cestou na dovolenou, tak ti to vysvětlí... 

Re: Jak je to s DPF Off?
Zabavením vozidla a trestním stíháním, a v Rakousku jako fakt naprosto bez prdele.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Jak je to s DPF Off?
Otastdi ale ta 1,2 tsi na poskakování moc vhodná není.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI Škoda Superb 2,0TDI
Re: Jak je to s DPF Off?
Proto jezdím přes maďary.

Ne sranda.
Kdysi kuloáry kolovala historka jak rakušák sáhnul do výfuku prstem a ten si umazal, tak dotyčný zbytek cesty z dovolené absolvoval na podvalu s pokutou že by mohl za ní ještě jednu dovolenou, ale připadalo mi to spíš jako nafouknutá báchorka. Protože třeba zánovní Mazda co mi jezdí na servis má taky ve výfuku černo. Auto najeto tak 100 tis a 5 let.
Je pravda že VW, Škoda, i po 450 tis výfuk jak alabastr, ale chce to jezdit. Ty auta co znám lítají 40 a víc tis za rok.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Jak je to s DPF Off?
Kamaráda peugeot najeto 70tis výfuk černej jak holina. Prý fitr funguje jak ma bez závad. Mám audinu najeto 210tis a výfuk jak když ho tam včera dáš a to nejsem žádnej závodník.
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Audi Q5 2021 140kw-manuál
Audi Q5 2021 140kw-manuál
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33810
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Jak je to s DPF Off?
OťasTDi píše: ↑01 zář 2024, 07:39 Kluci nic neřeším, ale jen se chci dozvědět.....
otas je to individuální někde dpf provrtáš širokým vidiákem a nic, třeba naposledy 103 kW PD jsem kochl a jezdí, na stk nemám problém upravím váhu třeba na kouřivost O,O15 to by mě policajti navrhli asi na řád bílého lva, měl jsem třeba nějakého japonce který byl pak v nouzi a za emulátor jsem vysolil snad 12.000 kč v řj vypnout nešel, tak asi tak, v rakousku zjistí tak prdlajs nastříkáš do laufu sprej na karbon a vyleštíš hadrou, umí do toho čumět tak akorát zrcátkemnejvětší blbost je kat nebo dpf otvírat a pak zavařit, nebo jet ze zasraným laufem na stk, někde jsem slyšel že přístroj na měření prašnosti dpf je tak drahý že se ve volné přírodě nevyskytuje, tak nějaké vysoké pokuty a kriminál v rakousku je jen že ho někdo fyzicky odstraní
pokud tam je obal tak co ?
![]()
Re: Jak je to s DPF Off?
Mě tedy zatím maká naprosto v pohodě....ale musí se prostě jezdit dlouhé trasy..... když partnerka jezdila krátké, byla nafta v oleji a já zvažoval prodat o3 diesel a koupit o3 v benzínu.... změnila práci a stabilně jezdí 35 km tam, 35 zpět......jsem rád, s tou Octavií jsem strašně spokojený.....koncem září jí uděláme nové rozvody, ať není průser.....byla by to škoda....najeto 156t km
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Re: Jak je to s DPF Off?
Tenhle způsob regenerace, kdy se nafta pro regeneraci vstřikuje do válců, je nejpitomější způsob, který existuje. Fakt to nechápu, kdo to vymyslel. Ničí to olej, ničí to motor, všechno špatně.
Nesrovnatelně lepší volbou je přídavný vstřikovací ventil ve výfukovém potrubí. Princip stejný, ale neničí to olej a navíc regenerace trvá podstatně kratší dobu.
Nesrovnatelně lepší volbou je přídavný vstřikovací ventil ve výfukovém potrubí. Princip stejný, ale neničí to olej a navíc regenerace trvá podstatně kratší dobu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)