Přetěsnění plechové olej. vany
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Přetěsnění plechové olej. vany
Ahoj
Nějaký tipy jak správně utěsnit olejovou vanu z plechu která dosedá na blok? Očistit dosedací plochy je samozřejmost.
Dal jsem červenej motorovej silikon a po zahřátí oleje to teče kolem. Dal jsem tak 2mm housenku, kolem dokola, nasadil a dotáhl.
Je nějakej lepši postup aby to neteklo? Pomohlo by udělat těsněni z těsnícího papíru a to podmáznout?
Nechci to dělat po třetí. Díky
Nějaký tipy jak správně utěsnit olejovou vanu z plechu která dosedá na blok? Očistit dosedací plochy je samozřejmost.
Dal jsem červenej motorovej silikon a po zahřátí oleje to teče kolem. Dal jsem tak 2mm housenku, kolem dokola, nasadil a dotáhl.
Je nějakej lepši postup aby to neteklo? Pomohlo by udělat těsněni z těsnícího papíru a to podmáznout?
Nechci to dělat po třetí. Díky
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Hlavně ta vana musí být rovná. Byla? Kdekdo ji sundává pajzrem, šroubovákem, páčí a pak se pokřiví a netěsní to.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Jop, dával jsem úplně novou.
Né že by to teda znamenalo nějakou záruku rovnosti, ale tak předpoklad by byl.
Né že by to teda znamenalo nějakou záruku rovnosti, ale tak předpoklad by byl.
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
2 mm housenka je málo. Jako zubní pasta.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Zase jsem úplně nechtěl ať mi to vyblije dovnitř.
Ono se to i tak hrozně debilně nanášelo. Líbilo by se mi právě nějaký těsnění. Našel jsem nějaký za 500, z papíru přímo podle vany, že bych se s tim nemusel moc srát, ale aby to nestálo za prd úplně stejně
Ono se to i tak hrozně debilně nanášelo. Líbilo by se mi právě nějaký těsnění. Našel jsem nějaký za 500, z papíru přímo podle vany, že bych se s tim nemusel moc srát, ale aby to nestálo za prd úplně stejně
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Ono máš tam někde dírku. Až ji znovu sundáš uvidíš kde. Co je to za auto? Pokud tam těsnění nepatří, tak ho tam nedávej. Tmel to musí utěsnit. Ten červený klasický motorový já nerad, ale je možné že je to jen moje ničím nepodložená averze. Osvědčil se mi tmel od loctite. Dělám to tak že to rozmatlu prstem po vaně v tak 0,5mm vrstvě. Prostě udělám housenku, to asi víc jak 2mm a tu rozmatlu. Hlavně vše pořádně očistit od starého tmelu a odmastit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Boxer
Asi jo, koupim ten černej v tubě od Elringu a zkusím to s tím. Ten červenej byl nějakej obyč do pistole a strašně debilně se s tím dělalo, navíc to furt po tý vaně sjíždělo.
Blbý jen je, že musim vypustit olej kterej má tak 5tis najeto. Nějak mi je proti srsti použiti po jeho vypuštění.
Asi jo, koupim ten černej v tubě od Elringu a zkusím to s tím. Ten červenej byl nějakej obyč do pistole a strašně debilně se s tím dělalo, navíc to furt po tý vaně sjíždělo.
Blbý jen je, že musim vypustit olej kterej má tak 5tis najeto. Nějak mi je proti srsti použiti po jeho vypuštění.
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Proč proti srsti? Sice se tu kdysi kvůli tomu vedly nějaké neshody, ale proč když ho vypustím do čisté nádoby ho nevrátit zpátky. Kor když má tak málo najeto. Já to tak dělám běžně.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Asi je to jenom můj blok. Je ale fakt, když vypustím do čistýho kanystru, tak by to nemělo ničemu vadit.
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Používám reinzosil, je to černý tmel a funguje výborně. Základ je ten, aby byl blok i vana dokonale odmastene. A další je to, že to musí dokonale zaschnout, aby se pod to nedostal olej. Tím se to odlepí a už to nikdy netesni. Myslet na to, že olej na stěně bloku stále nějaký je a může narušit nezaschly tmel. Takže dokonale odmastit i za hranou dosedací plochy.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Ten olej ti tam z vrchu po kapkách poteče klidně dva dny. To nijak nepořešíš. Dělám to tak že utřu blok a sáhnu i dovnitř trochu vytřu kam dosáhnu, pokud nedosáhnu, třeba cr motory od VW mají ten plast, tak odmastím vanu, namatlu silikonem, odmastím hadrou namočenou v čističi blok a okamžitě dávám vanu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
My na kogeneračních jednotkách používáme Dirko. Zatím nejlepší tmel, co jsem kdy měl v rukách, a že už jich bylo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Objednal jsem si Dirko tubu, ta by mohla na tu vanu stačit.
Já mám ješte nějakej “Top gasket” od Retechu. Ten je taky fajn, ale má takovej zvláštní způsob vymačkávaní, kde se musí ta špička jakoby furt mačkat aby to teklo z ty tlakový nádobky. Nedá se to moc kontrolovat a pak to teče furt i když nechceš
Já mám ješte nějakej “Top gasket” od Retechu. Ten je taky fajn, ale má takovej zvláštní způsob vymačkávaní, kde se musí ta špička jakoby furt mačkat aby to teklo z ty tlakový nádobky. Nedá se to moc kontrolovat a pak to teče furt i když nechceš
Re: Přetěsnění plechové olej. vany
Základ je kvalitní tmel, bereme Petec, sice ta tuba stojí snad 600 ale nemá chybu, odmastit, na vanu tmel ve dvou řadách a každou dírku na šroub obkroužit, blok utřít odmastit a okamžitě připlácnout vanu aby neměl olej šanci stéct na tmel jinak to můžeš dělat pořád dokola