Emise 1.9tdi asv
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Emise 1.9tdi asv
Zdravím. Byl jsem na stk a shorel jsem jak papir. Auto jsem protahl a pak jeste proslapal, zaden kour videt nebyl. Technik to proslapal pred stanici, dival jsem se na vyfuk a ani naznak koure. Problem nastal, az zacal merit pri prvnim seslapnuti a po 3s v tom skytlo a vyvalil se oblak dymu. Pak uz to kourilo pri kazdem seslapnuti, akorat trochu méně. Limit to splnilo ob seslapnuti, takze smolik... Minule emise prosly bez problemu.. vsimnul jsem si pred merenim akorat dvou veci. Kontroluju volnobeznou davku a davam ji na mereni pres 4.. v minulosti to tu hodnotu drzelo v pohode i do dalsi stk. Ted ale byla ne 3-4, ale 7-8 a kdyz jsem ji přizpůsobením snizil na ty 4, tak se po projizdce vratila zpatky na 7.. nechapu proc. Pak mi to jednou spadlo do nouzaku, regulacni mez prekrocena. Z stk jsem tomu samou radostí slapl na krk a v pohode, zaden nouzak. Vstriky maji hodnoty krom tretiho pod 1, treti mel 1.15. napada nekoho, v cem by mohl byt problem? Dekuji.
polo 1.4tdi AMF
Re: Emise 1.9tdi asv
Zkusil bych rozprach a otvírací tlaky jehel. A potom tu volnoběžnou dávku nastavil pořádně - ta se musí nastavovat zásadně při úplně teplém motoru, ideálně po delší jízdě, a s vypnutými spotřebiči, nesmí být vůbec žádný elektrický odběr. Kdybys chtěl být naprosto dokonalý, měl bys odpojit alternátor.
Navíc volnoběžná dávka nemůže mít absolutně žádný vliv na kouřivost.
Co dynamický předvstřik, kolik dává??? Měl by být ideálně velmi mírně nad čarou. A pozor, ASV má jiný graf než všechny ostatní rotačky.
Navíc volnoběžná dávka nemůže mít absolutně žádný vliv na kouřivost.
Co dynamický předvstřik, kolik dává??? Měl by být ideálně velmi mírně nad čarou. A pozor, ASV má jiný graf než všechny ostatní rotačky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Emise 1.9tdi asv
Tu davku jsem nastavoval pri teplote vody 90stupnu. Je pravda, ze jsem mel zapnute vetrani. Jak rikam, v minulych letech ani s davkou, ani s emisema problem nebyl. V tdi grafu ukazuje predvstrik kolem 45. Proste pri tom drzeni ve vysokych otackach se tomu neco stalo. Seslapl pedal a za 2-3 s v tom puflo, vyvalil se dym(spise bily) .. to byla nejvetsi davka. Pak uz to kourilo podstatne mene.. ale pred stanici to nekourilo vubec. Nemohlo to treba cucnout olej nebo neco? Jet to jede porad stejne mi prijde. Mam strach, aby nebyla pridrena regulacena turbu a tim tocenim se nejak nedodrbalo. Leda musel odpojit hadici a kouknout, jestli neflusa. Egr bylo docela potecene olejem, tak je mozne, ze nebylo v nejlepsi kondici.
polo 1.4tdi AMF
Re: Emise 1.9tdi asv
Tak prvni problem - ovladani turba nechodi az na doraz. Musim pod to vlezt a vyzkouset, jestli banka kaput nebo lopatky.
polo 1.4tdi AMF
Re: Emise 1.9tdi asv
Tak jsou zatuhle lopatky. Podarilo se mi to jakz takz rozhybat, ale porad mi to prefukuje. Nevim jestli neni problem i v bance. Mate nejaky figl na demontaz te segrovky na tahlu? Mam to na fosnach, tak pristup jak k penezum.
polo 1.4tdi AMF
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Emise 1.9tdi asv
Ze shora dělat. Sundej trubku sání a máš to jak na dlani.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Emise 1.9tdi asv
Diky. Asi to bude nejlepsi, protoze delat na spalkach zespod je prace pro gyndaře.
polo 1.4tdi AMF
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4287
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Re: Emise 1.9tdi asv
povolit matky na baňce tim budeš hýbat s regulací i baňkou vcelku- ničemu to nevadí a vyzkoušíš lopatky

PS pokud to bylo zatuhlý tak bych ho rovnou celý vyškubnul a vyčistil
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Emise 1.9tdi asv
U ASV zbytečnost čistit. V těhlech chladech to běžně zatuhne. Chce to mít budík tlaku turba a po ohřátí s tím trošku lítat,2x,3x se tomu nechce regulovat a pak chodí ukázkově. Ani Humlovo vypodložení není všemocné.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Emise 1.9tdi asv
Tohle jsem presne udelal. Nejprv se skoro nechtela hybat, tak jsem s to vergloval i pomoci sroubovaku. Pri pohybu v tom skripalo. Ted uz banka stahne tahlo na doraz,ale kdyz povoli, tsk je to obcas jeste nejiste a nevim, jestli neni nacata i banka, rak to musim prozkoumat. Turbo se mi uprimne tahat nechce. Pry to muze byt pakarna rozebrat a svajc doma nemam
polo 1.4tdi AMF
Re: Emise 1.9tdi asv
Pakarna to bejt muže ale myslim že experimenty jsou mimo ……. Ven rozhýbat vyčistit.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Re: Emise 1.9tdi asv
Tak po sundani egru dolu a a pri pohledu na totalne zarostle sani jsem to vzdal a turbo je venku. Problem ale je ten, ze podle me to turbo pousti olej. Kdyz jsem sundal kompresorovou skrin, tak kolem vrtulky byl olej. Proto je asi totalne doblity egr a zarostle sani. Vule axialni je vicemene nepatrna, radialni je 1mm. Asi bude lepsi sehnat jine, ne?
Ps zmeril jsem radialni vuli na ose kompresorove vrtule a ma 1mm
Ps zmeril jsem radialni vuli na ose kompresorove vrtule a ma 1mm
Naposledy upravil(a) honzas1 dne 28 říj 2024, 13:08, celkem upraveno 1 x.
polo 1.4tdi AMF
Re: Emise 1.9tdi asv
Krasa
- Přílohy
-
- IMG_20241028_112246534.jpg (1.48 MiB) Zobrazeno 2140 x
-
- IMG_20241028_114652927.jpg (1.24 MiB) Zobrazeno 2140 x
-
- IMG_20241028_112259800.jpg (2.62 MiB) Zobrazeno 2140 x
polo 1.4tdi AMF
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Emise 1.9tdi asv
Sání máš zarostlé kvůli EGRu,saze s olejem. EGR vyřaď,zaslepit,sof. upravit,aby nesvítila kontrolka. Trocha oleje v sání je normální,máš tam přeci oddych z motoru. Turbo jen vyčisti. Ale jak jsem psal,budík a jezdit,normální jev ta regulace.
Já tak jezdím už 765tis. km,cca za 2 - 3 roky nová baňka,na zimu přídavná pružina na regulaci,aby měla větší snahu se vrátit.
Já tak jezdím už 765tis. km,cca za 2 - 3 roky nová baňka,na zimu přídavná pružina na regulaci,aby měla větší snahu se vrátit.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené