Tak trubka ke cooleru je pasé, ta má zprasený šroub a nesundám ji. To až bude teplo, tak půjde dolů celý předek a budu si hrát. Saharu dolů mám natrénovanou, tak to zkusím asi během víkendu.Tomas6 píše: ↑25 pro 2024, 20:38 Když jsem to tahal poprvé na nějaké caddy, tak šel celý předek dolů. Teď to děláme tak že kompresor se svěsí, vytahuju plnící trubku od coleru k sání, odšroubuju vzpěru převodovky a odšroubuju držák výfuku na nápravnici. Pak ten motor uvážu kurtou a natáhnu dozadu. Pak je tam místa dost.
Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33673
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
co tu řešíš je už pěkný guláš,
kladky a řemenice se měří pravítkem, není samo sebou že dáš nový řemen a ten de srát, hlučnost kladek se pozná stetoskopem, dobíjení nedobíjení, nejprve musí být v pořádku akumulátor ten se nabijí svorkama na plus a druhá se nedává na akumulátor ale na kostru, když je aku OK tak se měří dobíjení s vypnutými spotřebičemi a postupně se zatěžuje, měření se provádí voltmetrem a vcds kdy se sleduje i zatížení akumulátoru, pak se vyhodnotí dobíjení nebo se postupuje dál alternátor je třífázový generátor a výkon fází se posoudí osciloskopem, odběr kleštovým arpermetrem, diagnostika je cílevědomá činost ke zjištění závady
nebo se vedou vedou co s čím může souviset a co kdyby, a to přeci je možné nebo nemožné, v podstatě všichni mohou dělat všechno a rozumět čemukoliv

-----------------------------------
Mod: a další guláš sou ty tvoje zamotaný citace. Ale občas už to trefíš OK

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Tak auto najednou dobíjí, bez spotřebičů dává altík 14.5V
Auto jsem přivezl bez dobíjení se svítící kontrolkou (cca 60 km), včera dobil baterku a dnes šel změřit altík, jestli není problém třeba v kabelech a kontrolka najednou byla zhasnutá.
Nevím, zda se teď nemotají dvě témata do sebe, protože ještě řeším nízké napětí do ECU. To je ale nejspíše někde v kabeláži. K tomu tu je jiné téma, ale tam jsem právě řešil i dobíjení, baterku atd. Tehdy bylo vše v pořádku (vyzkoušeny i 3 baterky). Jinak vše jsem dělal podle tvého popisu, akorát nekontroloval VCDS. Samozřejmě do altíku se vrtat nebudu, ten bych odvezl odborníkovi.
Poslední část nevím, zda chápu správně, ale vyložil jsem si to tak, že když tomu nerozumím, mám to nechat odborníkům? Za posledních 11 let mám pouze jednu dobrou zkušenost se servisem (jedná se o různé servisy). Dokonce i dle doporučení machr na 1.8T mě zklamal, dále odepsaná rotačka ve 290t km a pěkný příklad je i tahle B6. Takže co je v mých silách, tak se snažím řešit si sám.

Důvod poškození řemenu už vím, je tam volnoběžka z benzinu. Stetoskop na tohle nemám a pravítka taky ne (pokud jsou na to nějaká speciální).slovacek.milos píše: ↑26 pro 2024, 09:33 co tu řešíš je už pěkný guláš,
kladky a řemenice se měří pravítkem, není samo sebou že dáš nový řemen a ten de srát, hlučnost kladek se pozná stetoskopem, dobíjení nedobíjení, nejprve musí být v pořádku akumulátor ten se nabijí svorkama na plus a druhá se nedává na akumulátor ale na kostru, když je aku OK tak se měří dobíjení s vypnutými spotřebičemi a postupně se zatěžuje, měření se provádí voltmetrem a vcds kdy se sleduje i zatížení akumulátoru, pak se vyhodnotí dobíjení nebo se postupuje dál alternátor je třífázový generátor a výkon fází se posoudí osciloskopem, odběr kleštovým arpermetrem, diagnostika je cílevědomá činost ke zjištění závady
nebo se vedou vedou co s čím může souviset a co kdyby, a to přeci je možné nebo nemožné, v podstatě všichni mohou dělat všechno a rozumět čemukoliv
-----------------------------------
Nevím, zda se teď nemotají dvě témata do sebe, protože ještě řeším nízké napětí do ECU. To je ale nejspíše někde v kabeláži. K tomu tu je jiné téma, ale tam jsem právě řešil i dobíjení, baterku atd. Tehdy bylo vše v pořádku (vyzkoušeny i 3 baterky). Jinak vše jsem dělal podle tvého popisu, akorát nekontroloval VCDS. Samozřejmě do altíku se vrtat nebudu, ten bych odvezl odborníkovi.
Poslední část nevím, zda chápu správně, ale vyložil jsem si to tak, že když tomu nerozumím, mám to nechat odborníkům? Za posledních 11 let mám pouze jednu dobrou zkušenost se servisem (jedná se o různé servisy). Dokonce i dle doporučení machr na 1.8T mě zklamal, dále odepsaná rotačka ve 290t km a pěkný příklad je i tahle B6. Takže co je v mých silách, tak se snažím řešit si sám.
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Jako jo, jiná řemenice - mimo osu řemenů z 1.2TSi mě taky překvapila, asi byla skladem tak jí tam majitelovi bouchli a bylo.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33673
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
neber si nic osobně než jsem přišel na toto forum, byl taky blb, ale co potřebuji ke své práci se zde nebo jinde doučím, začal jsem před padesáti lety na stadionu S11 a jawa 05, vzdělávat se člověk musí pořádLadikRS píše: ↑29 pro 2024, 15:31 Tak auto najednou dobíjí, bez spotřebičů dává altík 14.5V
a když zapínáš spotřebiče napětí padá nebo je furt přes 14Vjedna z možností pokud je aku KO altík ti dobíjet nebude až nabiješ dobíjí, třeba prokluzuje na řemenu
Důvod poškození řemenu už vím, je tam volnoběžka z benzinu.
to by mě zajímalo kde jsi na to přišel? je fakt rozdíl mezi volnoběžkou na benzín a naftu?
Stetoskop na tohle nemám a pravítka taky ne (pokud jsou na to nějaká speciální).
stetoskop seženeš třeba na temu za kilo má tyčku nebo to vypojíš a posloucháš přes hadičku, posloucháš různě přikládáš a se do motoru prostě zaposloucháš a najdeš problém, souosost kladek změříš obyčelným pravítkem 30 cm
akže co je v mých silách, tak se snažím řešit si sám.

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Milošu to máš pravdu člověk se pořád učí.
. Ale teď k autorovi tématu kdybys to dal už před tím měsícem někomu známému do servisu nebo dílny tak už zo máš vyřešený a jezdíš
. Ale teď k autorovi tématu kdybys to dal už před tím měsícem někomu známému do servisu nebo dílny tak už zo máš vyřešený a jezdíš
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
slovacek.milos: Osobně si to neberu. Každý se to musí nějak naučit. Včera při přeparkování zase dobíjení svítilo, bez zátěže dával 11.5 V. Teď budu mít trochu volna, tak se k tomu snad dostanu. Altík musí ven tak jako tak, abych vyměnil volnoběžku. Jinak nevím, jak ostatní auta, ale B6 má pro TSi asi o cm užší volnoběžku (která tu podle čísla dílu je) - drážky jsou stejné, ale blíže k motoru, takže mimo osu. A už mi došlo, jak je myšleno měřit souosost
trhac: Bohužel i se servisy ze známosti mám špatné zkušenosti. Tato B6 je zrovna v tomto stavu taky kvůli servisu ze známosti. Každopádně jsem to spíše neřešil, než řešil, nebylo kdy to demontovat. Měl jsem v plánu to řešit až přes Vánoce, ale netušil jsem, že budu řešit, jak auto vůbec dostat domů


trhac: Bohužel i se servisy ze známosti mám špatné zkušenosti. Tato B6 je zrovna v tomto stavu taky kvůli servisu ze známosti. Každopádně jsem to spíše neřešil, než řešil, nebylo kdy to demontovat. Měl jsem v plánu to řešit až přes Vánoce, ale netušil jsem, že budu řešit, jak auto vůbec dostat domů

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Jasně to chápu. Tak ať se ti to konečně podaří opravit.
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Je možné, že B6 CBBB nemá vypouštěcí ventil na chladící kapalinu?
Dostat ven altík je teda něco. Klimakompresor pořádně nevyvěsím kvůli té kratší hadici. Takže přemýšlím vrchem, znásilním hadici od klimy a chci odpojit ty dvě menší od chladící kapaliny a pak by to jít mohlo. Když tak přizvednu motor. Dle DP ho taky vyndavají vrchem (ale tváří se, že se nic nezvedá a nevypouští
).
Dostat ven altík je teda něco. Klimakompresor pořádně nevyvěsím kvůli té kratší hadici. Takže přemýšlím vrchem, znásilním hadici od klimy a chci odpojit ty dvě menší od chladící kapaliny a pak by to jít mohlo. Když tak přizvednu motor. Dle DP ho taky vyndavají vrchem (ale tváří se, že se nic nezvedá a nevypouští

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Však jsem ti to tu psal o stránku zpátky
ne výpušták to nemá. Nejrychleji jde altík spodem, ale to musí kompresor pryč. Vrchem jde na hovno, bud musíš sundat klapku egr a saharu, nebo saharu i chladič, nebo saharu a komplet silentblok plus vše co je nad ním včetně sundání té vodní hadice od nádobky která tam taky překáží. Ještě jsou dva typy těch CBBB bud to má starý nebo nový termostat, pak tam některý hadice a sahara překážej víc, ale to už si takhle z hlavy nepamatuju. Každopádně možností jak altík vyndat je hodně, ale jedna horší jak druhá

ne výpušták to nemá. Nejrychleji jde altík spodem, ale to musí kompresor pryč. Vrchem jde na hovno, bud musíš sundat klapku egr a saharu, nebo saharu i chladič, nebo saharu a komplet silentblok plus vše co je nad ním včetně sundání té vodní hadice od nádobky která tam taky překáží. Ještě jsou dva typy těch CBBB bud to má starý nebo nový termostat, pak tam některý hadice a sahara překážej víc, ale to už si takhle z hlavy nepamatuju. Každopádně možností jak altík vyndat je hodně, ale jedna horší jak druhá

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Já vím, že jsi to psal
Šlo mi primárně o ten výpušťák. Že to bude m*dání jsem čekal, ale až takové… Každopádně pořád lepší než klapky V159 a V158.
Zítra mě čeká termostat na BXE, tak tohle asi až v neděli. Pak napíšu, kudy nakonec šel

Zítra mě čeká termostat na BXE, tak tohle asi až v neděli. Pak napíšu, kudy nakonec šel

Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
V159 je asi 20 minut, V158 je 30 minut
Pravda hlavně ta V158 chce praxi a vhodný nářadí. Každopádně to snad raději tři auta na teplotní klapky než jedno CR na altík 


Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Beru zpět tu informaci, že klapky jsou lepší
Ale altík je venku. Šel vrchem, odpojil jsem tu dvojici hadic s chladící kapalinou, dal je úplně mimo. Zvedl jsem motor a altík tahal ven, přičemž jsem dával motor dozadu a trochu tam přemlouval tu hadici od klimy, tak snad vydržela. Možná by ale šel ven i dírou po světle
Jinak altík repas nebo nový (motor má 402 tisíc).


Jinak altík repas nebo nový (motor má 402 tisíc).
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
To Ladik RS - souosost je zcela něco úplně jiného
, taktéž nezaměňovat s pojmem "souměrnost", to je taky něco jiného. Ve Tvém případě se jedná o to, aby řemenice byly v axiálním směru v jedné ose, proto Ti taky radil Miloš to pravítko
. 



O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Re: Passat B6 2.0 TDI CR CBBB poškozený řemen alternátoru
Nech udělat repas a volnoběžku tu co tam má být