Ahojte,
Kedy prešiel koncern na destilovanú vodu? Predtym sa mohlo riediť s pitnou vodou.
Prechod na destilovanú vodu v chladiacich systemoch
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Prechod na destilovanú vodu v chladiacich systemoch
- Přílohy
-
- Destilka.jpg (136.81 KiB) Zobrazeno 1522 x
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
Re: Prechod na destilovanú vodu v chladiacich systemoch
Mám za to, že info čo sa objabuje o škodlivosti destilovanej je zlou interpretáciou alebo prekladom a bolo to "myslené" že SAMOTNÁ destilovaná môže uškodiť - bez základnej ňou nariedenej.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Prechod na destilovanú vodu v chladiacich systemoch
Pokud se používá kvalitní pitná voda (ne studniční s minerály a kamenem), nemůže se vůbec nic stát. Kdo chce používat destilovanou vodu, ať to dělá. Já jsem to nikdy nedělal a nikdy to dělat nebudu, nemá to absolutně žádný smysl. Předpis použití destilované vody do chladících systémů, pokud vůbec nějaký existuje, je pouze marketingový tah.
Destilovaná voda je elektricky nevodivá, ovšem v kombinaci s nemrznoucí kapalinou svou vodivost opět získává, čili tato vlastnost nemá žádnou relevanci. Naopak, problém může nastat v případě, že by někdo použil jen čistou vodu, bez nemrznoucí kapaliny. Tam se naopak použití destilované vody nedoporučuje, neboť destilovaná voda, právě díky tomu, že je chemicky čistá, je agresivní a způsobuje korozi kovových částí motoru. Ovšem kdo dnes používá čistou vodu do chlazení, že?
Destilovaná voda je elektricky nevodivá, ovšem v kombinaci s nemrznoucí kapalinou svou vodivost opět získává, čili tato vlastnost nemá žádnou relevanci. Naopak, problém může nastat v případě, že by někdo použil jen čistou vodu, bez nemrznoucí kapaliny. Tam se naopak použití destilované vody nedoporučuje, neboť destilovaná voda, právě díky tomu, že je chemicky čistá, je agresivní a způsobuje korozi kovových částí motoru. Ovšem kdo dnes používá čistou vodu do chlazení, že?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Prechod na destilovanú vodu v chladiacich systemoch
je to jednoduche.
vyrobca nemoze vediet kto ma aku vodu vo vodovode. pri destilke ma kazdy cca to iste takze su kryty.
vyrobca nemoze vediet kto ma aku vodu vo vodovode. pri destilke ma kazdy cca to iste takze su kryty.
Re: Prechod na destilovanú vodu v chladiacich systemoch
Dávám normálně vodu z vodovodu ( z řádu, ne ze studny ) a neřeším popř. používám nemrzku už naředěnou na -35°C , ono se dá mudrovat o všem možném tak stejně že měděný těsnící kroužek na vypouštěcím šroubu bude při kontaktu s hliníkovou vanou oxidovat a podobný moudra 

Re: Prechod na destilovanú vodu v chladiacich systemoch
Jasný. Jak tu bylo řečeno, destilka má jasně deklarované vlastnosti, výrobce se tím sichruje. Ale běžnou pitnou vodou se nemůže nic zkazit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)