mám na motoru najeto 310 tis, vše původní a motor už je oblitej ze všech světovejch stran, takže budu motor kompletně přetěsňovat. Už jenom kvůli tomu, že začala externě unikat i voda. Provedl sem kompletní kontrolu všeho co mě napadlo a při kontrole jsem zjistil, že po odpojení hadice od intercooleru bylo jak v hadici, tak v cooleru víc oleje než je zdrávo. Olej samovolně vytejkal na zem jak z hadice, tak z cooleru. Na zemi se udělala středně velká louže oleje za pár minut. Hrubým odhadem tipuji, že z toho mohlo vytéct tak 50ml oleje (neměřil jsem) a to za krátkou chvíli po odpojení, takže reálně toho oleje tam bude ještě víc.
Takže by si logicky každý hned řekl, že nejspíš propouští turbo.
Jenže...
Před 3 tisící km jsem tam měl ještě původní turbo co mělo namotáno 307 tisíc a měl sem ten samý problém co mám teď, tak sem se ho před těmi 3 tisíci km rozhodl vyměnit za jiné turbo, že bude beztak propouštět(z mého náhradního motoru co měl najeto 260 tis) a je to snad ještě horší. Přitom teď při odpojení airboxu na sací straně od turba byl uvnitř příruby jen malinký olejový flíček.
Radiální vůle hřídelky lopatek je citelná, ale ne nijak výrazná.
Axiální vůli nemá žádnou, nebo je tak malá, že jí ani nepoznám.
Logicky kvůli tomu mam teď podezření, že to nebude špatným turbem, ale že to bude způsobovat něco jinýho.
Že by špatný gufera na ventilech, kroužky, odlučovač, odvětrávání klikové skříně? Co ještě dalšího by tohle mohlo způsobovat, než se do toho pustim? Nic víc mě už nenapadá.
