Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw olej v cooleru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
MikyTechnics
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2025, 18:22

Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw olej v cooleru

Příspěvek od MikyTechnics »

Zdravím,
mám na motoru najeto 310 tis, vše původní a motor už je oblitej ze všech světovejch stran, takže budu motor kompletně přetěsňovat. Už jenom kvůli tomu, že začala externě unikat i voda. Provedl sem kompletní kontrolu všeho co mě napadlo a při kontrole jsem zjistil, že po odpojení hadice od intercooleru bylo jak v hadici, tak v cooleru víc oleje než je zdrávo. Olej samovolně vytejkal na zem jak z hadice, tak z cooleru. Na zemi se udělala středně velká louže oleje za pár minut. Hrubým odhadem tipuji, že z toho mohlo vytéct tak 50ml oleje (neměřil jsem) a to za krátkou chvíli po odpojení, takže reálně toho oleje tam bude ještě víc.

Takže by si logicky každý hned řekl, že nejspíš propouští turbo.

Jenže...

Před 3 tisící km jsem tam měl ještě původní turbo co mělo namotáno 307 tisíc a měl sem ten samý problém co mám teď, tak sem se ho před těmi 3 tisíci km rozhodl vyměnit za jiné turbo, že bude beztak propouštět(z mého náhradního motoru co měl najeto 260 tis) a je to snad ještě horší. Přitom teď při odpojení airboxu na sací straně od turba byl uvnitř příruby jen malinký olejový flíček.



Radiální vůle hřídelky lopatek je citelná, ale ne nijak výrazná.
Axiální vůli nemá žádnou, nebo je tak malá, že jí ani nepoznám.



Logicky kvůli tomu mam teď podezření, že to nebude špatným turbem, ale že to bude způsobovat něco jinýho.



Že by špatný gufera na ventilech, kroužky, odlučovač, odvětrávání klikové skříně? Co ještě dalšího by tohle mohlo způsobovat, než se do toho pustim? Nic víc mě už nenapadá. :bang:
Naposledy upravil(a) šulda dne 14 úno 2025, 07:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5022
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw problém

Příspěvek od martinsidlo »

U coleru je olej normalni. Ze je ho vic ? Malo to tocis a s nasatym vzduchem se nedostane az do valcu a srazi se v coleru.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
MikyTechnics
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2025, 18:22

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw problém

Příspěvek od MikyTechnics »

Točim to běžně do 4 tis, kolik mam točit naftu, aby to nebylo málo? :D

Vim, že olej je normální, ale v určitym množství, tohle mi přijde už moc.
MikyTechnics
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2025, 18:22

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw problém

Příspěvek od MikyTechnics »

Teď mě ale napadlo na to co si napsal, že sem měl netěsnost na hadici co jde do turba od airboxu, tak, že to za jízdy při plnění syčelo. To by teda mohla bejt příčina toho nadbytečnýho oleje v cooleru? Netěsnost hadice pro sací stranu turba příčina a přebytečej olej v cooleru následek?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw problém

Příspěvek od roman1648 »

Já nevím no, vyměnit turbo s nájezdem 310tis za turbo s nájezdem 300tis. mi nějak nedává smysl ;) a začal bych právě tam, ona hmatatelná vůle taky není všechno
MikyTechnics
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 08 led 2025, 18:22

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw problém

Příspěvek od MikyTechnics »

A kde píšu, že se měnil turbo co má najeto 300 tisíc za turbo co mělo taky najeto 300 tisíc? Píšu, že za turbo co mělo najeto 307tis sem tam dal turbo co mělo najeto 260 tisíc a vim o něm že je v cajku, protože je to moje turbo a ne od Pepíka z horní dolní.. A nájezd taky neni všechno, můžeš mít turbo co má najeto 100 tisíc a může bejt v horšim stavu jak turbo co má najeto 200 tisíc. Je to taky kus od kusu a jak se k tomu kdo chová, když se k tomu lidi chovaj jak prasata, tak se automaticky životnost dílu zkracuje o 50%. :thumbsup:


Jeden napíše, že je to úplně normální a druhej vidí chybu v turbu, tak si oba trochu protiřečíte, ptát se tady někoho na něco to je akorát tak na škodu, všechno jenom zavádející informace ale nic z toho, hlavně si pokaždý nezapomenout rejpnout jak nevjětší rozumbrada :punk:
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 839
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw olej v cooleru

Příspěvek od tiguan2 »

Tak to je rozdíl 310 --260
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 479
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw olej v cooleru

Příspěvek od tatko Tom »

Že je olej v medzichladiči častý neznamená, že je to "normálne".
Dačo tu: https://www.portalridice.cz/clanek/olej ... ou-pricinu
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Motor 2.0 TDI 8v BMP 103kw olej v cooleru

Příspěvek od volvo pan »

přes odvětrání motoru se tam toho nasbírá,kor když to má najeto. A když budeš mít zasranej air filtr,tak to taky nepomůže. A můžeš mít turbo nový.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“