vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue

diskutujte o diagnostických prostředcích pro různé značky vozidel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Pavel100
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 26 led 2025, 14:23
Odpovědi: 0

vadná váha vzduchu, nebo DPF, 1.6 tdi 85 kw s adblue

Příspěvek od Pavel100 »

Ahoj,

potřebuji zda někdo neporadí. Mám vůz 1.6 TDI 85 kw rok 2019, nájezd cca 185 000 km. Můj DPF je po čištění a stále regenerace probíhají cca po 200-250 km jezdím trasy převážně město /mimoměsto 2x denně po 40 km. Začal jsem sledovat přes aplikaci VAG DPF a zjistil jsem, že regeneraci spouští Soot mass Measured (měřené množství sazí), když dosáhne hodnoty 24g, přičemž soot mass calc (vypočtené množství sazí) je teprve např. na 15g. Při ohřátém motoru je na volnoběh diferenciální tlak cca 10 hPa (což je asi dost). Vstřiky jsou po kontrole na stolici jsou ok, a dnes jsem zkusil jednu věc odpojil jsem váhu vzduchu auto jelo přibližně stejně, a zjistil jsem, že po odpojení byl EGR především v zavřené poloze a soot mass Measure (měřená hmotnost sazí) stoupala najednou minimálně, spíš i dokonce klesala. Takže je vadná váha vzduchu? Kdybych ji odpojil tak saze nepřibývají a egr je více zavřen, ale samozřejmě s odpojenou váhou jezdit nejde?

Přes VCDS chybu auto neukazuje, jen je vidět přes apku, že pokut mám zapojenou váhu tak egr se stále otevírá a zavírá dle plynu a otáček a soot mass measure stoupá rychle.

Děkuji zda někdo vysvětlí tento jev, zda je prostě normou euro6, nebo je vadná váha DPF, motor?

Díky.
Odpovědět

Zpět na „Autodiagnostika - Software - Elektro svět“