DPF vypaluje správně při 550 - 650 C a doba vypálení je cca 15minut. Poté hodnoty Soot Mass Measured -5g a Calc +5g. To by mělo být také správně. Rozhodl jsem se tedy pro sundání DPF a vyčištění technologií Advanpure. Bylo mi řečeno že DPF nebyl rozhodně plný, ale zaplněný cca na 50%. Hodnoty diferenčního tlaku dpf na volnoběh jsou stále stejné jako byly před čištěním. Studený motor krátce po regeneraci 5hPa a teplý motor 10hPa. Diferenční tlak bez nastartovaného motoru 0hPa. Čeho jsem si teď všiml je hodnota Low pressure EGR Clossing %. Dle logu z VAG DPF nebyla tato hodnota nikdy nižší než 49%. Pořád se pohybuje mezi 49% až 100%. To znamená že se plně neotevírá? Může to způsobovat rychle plnění DPF? Bohužel by pak musela zase napravnice dolů a vše znovu, protože k tomu EGRu není jinak přístup.
Časté vypalování DPF Touran 1.6TDI 85kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 02 zář 2009, 21:21
Časté vypalování DPF Touran 1.6TDI 85kW
Ahoj, jdu k Vám pro radu, Touran 1.6 TDI 85kW (2019, 180 000km). Časté regenerace, na trasách cca 20km přes město regeneruje každých 130km, dálnice cca 200km. Dle VAG DPF roste hodnota "Soot Mass measured" rychleji než "Soot Mass Calc." Což by být nemělo, vždy by měla stoupat rychleji ta Calc.. Po dosažení 24g v Soot Mass measured se spustí regenerace.
DPF vypaluje správně při 550 - 650 C a doba vypálení je cca 15minut. Poté hodnoty Soot Mass Measured -5g a Calc +5g. To by mělo být také správně. Rozhodl jsem se tedy pro sundání DPF a vyčištění technologií Advanpure. Bylo mi řečeno že DPF nebyl rozhodně plný, ale zaplněný cca na 50%. Hodnoty diferenčního tlaku dpf na volnoběh jsou stále stejné jako byly před čištěním. Studený motor krátce po regeneraci 5hPa a teplý motor 10hPa. Diferenční tlak bez nastartovaného motoru 0hPa. Čeho jsem si teď všiml je hodnota Low pressure EGR Clossing %. Dle logu z VAG DPF nebyla tato hodnota nikdy nižší než 49%. Pořád se pohybuje mezi 49% až 100%. To znamená že se plně neotevírá? Může to způsobovat rychle plnění DPF? Bohužel by pak musela zase napravnice dolů a vše znovu, protože k tomu EGRu není jinak přístup.
. V paměti závad nejsou nikde žádné závady a zkoušel jsem i v VCDS i nějaké testy EGR, ale vše proběhlo ok. Teď ještě vyzkouším vyměnit čidlo diferenčního tlaku, ale dle toho jak se chová tomu moc nevěřím. Díky
DPF vypaluje správně při 550 - 650 C a doba vypálení je cca 15minut. Poté hodnoty Soot Mass Measured -5g a Calc +5g. To by mělo být také správně. Rozhodl jsem se tedy pro sundání DPF a vyčištění technologií Advanpure. Bylo mi řečeno že DPF nebyl rozhodně plný, ale zaplněný cca na 50%. Hodnoty diferenčního tlaku dpf na volnoběh jsou stále stejné jako byly před čištěním. Studený motor krátce po regeneraci 5hPa a teplý motor 10hPa. Diferenční tlak bez nastartovaného motoru 0hPa. Čeho jsem si teď všiml je hodnota Low pressure EGR Clossing %. Dle logu z VAG DPF nebyla tato hodnota nikdy nižší než 49%. Pořád se pohybuje mezi 49% až 100%. To znamená že se plně neotevírá? Může to způsobovat rychle plnění DPF? Bohužel by pak musela zase napravnice dolů a vše znovu, protože k tomu EGRu není jinak přístup.
VW Touran 1.6TDi 85kW DGDA 2019
Ex -
Škoda Octavia 1.9TDi 77kW BJB 2005
VW Golf IV Variant 1.9TDi 66kW ALH 2001
Škoda Forman 1.3
Ex -
Škoda Octavia 1.9TDi 77kW BJB 2005
VW Golf IV Variant 1.9TDi 66kW ALH 2001
Škoda Forman 1.3
Re: Časté vypalování DPF Touran 1.6TDI 85kW
Dobrý den, mám ten identický problém škoda Octavia 3 motor DGTE 1.6 TDI 85 kW rok 2019 najeto 175 000 km. Taktéž dle VAG DPF roste hodnota "Soot Mass measured rychleji než soot Mass calc. Kdybych jezdil pouze ve městě tak regenerace také po 130 km, jinak více cca 250km okrsky úseky cca 40 km, při jízdě pouze po dálnici i 350-400 km, dpf se rychle plní hlavně za studena. Také jsem po čištění dpf.
Re: Časté vypalování DPF Touran 1.6TDI 85kW
Pomohlo Vám něco dalšího s vyřešením rychlého růsto soot mass measured, stále také pátrám co by to mohlo být. Diagnostika žádné chyby nevypisuje. mám auto cca půl roku po čištění DPF a po výměně vstřiků což také nepomohlo. Jediné co mě napadá vyměnit DPF, ale může to být i něco jiného... regenerace po cca 180 km a to jezdím i dlouhé trasy, ne město
Re: Časté vypalování DPF Touran 1.6TDI 85kW
Třeba pomůže třeba ne. Ale napíšu svoje poznatky z DPF u mého superba 3 tdi 140kw DSG najeto 180 000km
Dělal jsem takové pokusy s jízdníma režimama a naftou. Jezdím prakticky stejné trasy průměrně okolo 50km na jeden zátah. Někdy mín někdy víc a občas i městcký provoz, prostě takový průměr všeho.
obyč nafta + VIF - ježděno jen na režim ,,D,, (automat) - regenerace probíhá po cca 200-250km
obyč nafta + VIF - ježděno spíše na manuální řazení - regenerace probíhá po cca 400-450km
premiová nafta - ježděno jen na režim ,,D,, - regenerace po 400-450km
prémiová nafta - ježděno spíše na mauální režim - regenerace po 650-700km
tenhle pokus už jsem opakoval několikrát jelikož mě to opravdu moc zajímalo a vychází to na kilometry +- pořád stejně. Jezdím spíše svižnější jízdou.
předchozí majitel ho měl na ježdění po praze a po koupi mi dpf regeneroval po 150km
ted se regenerace hodně posunula
Dělal jsem takové pokusy s jízdníma režimama a naftou. Jezdím prakticky stejné trasy průměrně okolo 50km na jeden zátah. Někdy mín někdy víc a občas i městcký provoz, prostě takový průměr všeho.
obyč nafta + VIF - ježděno jen na režim ,,D,, (automat) - regenerace probíhá po cca 200-250km
obyč nafta + VIF - ježděno spíše na manuální řazení - regenerace probíhá po cca 400-450km
premiová nafta - ježděno jen na režim ,,D,, - regenerace po 400-450km
prémiová nafta - ježděno spíše na mauální režim - regenerace po 650-700km
tenhle pokus už jsem opakoval několikrát jelikož mě to opravdu moc zajímalo a vychází to na kilometry +- pořád stejně. Jezdím spíše svižnější jízdou.
předchozí majitel ho měl na ježdění po praze a po koupi mi dpf regeneroval po 150km


superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5018
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Re: Časté vypalování DPF Touran 1.6TDI 85kW
Zkratka to radne prohnat,500km je minimum.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Časté vypalování DPF Touran 1.6TDI 85kW
Hele též řeším tyhle VW EURO 6 hovna s DPF a vlastně nic nepomáhá, DPF vyčištěno - nic, nové vstřikovače - nic, nové obě diferenciální čidla tlaku DPF - nic, nový vysokotlaký EGR - nic, nespočet ježdění s diagnostikou - nic , studování motoru 2.0 TDI EURO 6 pomocí umělé inteligence - nic.
Ovšem co pomohlo aspoň trošičku, bylo přehrátí nejnovějšího software ŘJ motoru za též originální software ale starší verzi , myslím že tam Mirulu nahrál nějaký třetí software v pořadí z pěti. Chod motoru se strašně zlepšil, volnoběh už nehapruje a motor je tišší!!! První regenerace po softu byla po 125 km , pak po 57 km

, další po 200 km , minulý týden po 395 km !!!!!
A následná po 265 km. Těch 395 km byly dvě jízdy, dva dny , s tím že 200 km byla celkem ostrá jízda. Tankuju pořád stejně EUROOIL, někdy ONO někdy PRIM.
Takže můj verdikt je takový, že ze starým vyčištěným DPF už to nikdy nebude po 500 - 700km a ten nový software asi pomohl a možná se teprve učí s motorem žít. Těžko říct, také se otepluje i to má určitě vliv na surovou kouřivost do DPF. Též mám DSG ale upravenou jeho mapu aby to tak moc nepodtáčelo. A je pravda že nejezdím do práce rychle těch 45 km jednu cestu. Protože ten motor 135 kW celkem žere.

Ovšem co pomohlo aspoň trošičku, bylo přehrátí nejnovějšího software ŘJ motoru za též originální software ale starší verzi , myslím že tam Mirulu nahrál nějaký třetí software v pořadí z pěti. Chod motoru se strašně zlepšil, volnoběh už nehapruje a motor je tišší!!! První regenerace po softu byla po 125 km , pak po 57 km
Takže můj verdikt je takový, že ze starým vyčištěným DPF už to nikdy nebude po 500 - 700km a ten nový software asi pomohl a možná se teprve učí s motorem žít. Těžko říct, také se otepluje i to má určitě vliv na surovou kouřivost do DPF. Též mám DSG ale upravenou jeho mapu aby to tak moc nepodtáčelo. A je pravda že nejezdím do práce rychle těch 45 km jednu cestu. Protože ten motor 135 kW celkem žere.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz