renault clio 2003 problem s palivem

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Roy820
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2025, 17:53

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od Roy820 »

Marek77 píše: 24 úno 2025, 11:53 Já tedy nevím, co tady pořád řešíte za problémy s pilinami v čerpadlech. Mám Renault s motorem 1,5dCi, ve svém okolí a na klubu mám desítky kolegů se stejnou motorizací a o něčem takovém nikdo z nich nic neslyšel. Prostě nám ty motory šlapou.
Konkrétně můj motor má skoro tři sta tisíc km, čerpadlo Siemens, vstřiky piezo, palivový filtr měním každých 60 tisíc km, tankuji u jedné čerpací pistole (u známého, co má vlastní pumpu v rámci vlastní autodopravy), do každého tankování dávám VIF v předepsaném množství. A jezdím..... Startuje na otočení, bez ohledu na roční období nebo jiné okolnosti, prostě na drc, jede jak sáně, nežere, maká jak má. Takže jestli vy, chlapci, nemáte tak trochu velký woči....... 😉
No tam si si to sám napísal... SIEMENS...
Problém sa týka, aspoň čo som sa ja dopátral, len vstrekov Delphi :-?
Predsa nieje možné aby auto pri 0*C teplote nebolo schopné štartu...

Ale k môjmu kanguu-
Viem že repas trysiek je v celku náročný krok a vyžaduje si odborné zachádzanie a následné programovanie vstreku podla údajov z testovacej stolice.
To ale prevyšuje hodnotu auta, preto som sa rozhodol že skúsim či to je možné opraviť doma alebo či je už nadobro hotové...
Skúšal som prepad trysiek tak, že som odpojil prepady, hadičku zaslepil a prepad každej trysky som zviedol priesvitnou hadičkou do zvlásť nádobky - no kontrolovať ani nebolo čo, dve doslova tiekli, jedna kvapkala značnou rýchlosťou a len jediná kvapkala pomaličky (malá kvapka asi každú sekundu na volnobehu - neviem ako inak to popísať, keby to nechám dlhšie tak tie tečúce asi pustia liter :doh: )
Trysky kvapkali aj keď boli odpojené od elektriky teda jasná netesnosť a po preskúmaní schémy trysky podla obrázku z googelu bolo jasné, že za to bude môcť regulačný ventilček... Opísal som teda číslo z trysky a objednal - Týmto sa chcem poďakovať pánu Radimovi Josiekovi ktorý mi k tryske hneď poslal vhodnú časť s regulačným ventilčekom.
Túto časť som vymenil, trysku dal do motora a ejha - motor ovela lepšie naštartoval, tryska samozrejem len velmi jemen kvapkala, kolísanei tlaku na volnobehu už nebolo v rozmedzí 180-280 ale už to skákalo medzi 280-290 a motor mal už na počutie hladší chod... Teda som doobjednal ostatné ventilčeky, vymenil a motor odrazu naštartuje aj po rannom mraze, dokonca som skúšal aj bez pauzy na žhavenie - Rovno klúčik z 0 do štartu a motor pretočí a okamžite ide, tlak paliva sa takmer nepohne, je to luxus oproti trápeniu čo to bolo predtým.
Samozrejme ešte som vymenil filtre, popreplachoval som palivové trubky a celý ten plast v nádrži na ktorom je plavák - bol zanesený akoby kalom, neviem presne čo to bolo, taký hnedý nános akoby zašlý plast. V nádži nieje žiadna pilina ani povlak, pekne vidieť cez naftu černotu plastu nádrže takže som sa rozhodol že čerpadlo na repas nepôjde a snáď dožije s autom.
Cena regulačných ventilčekov bola niečo okolo 60€/ks

Viem že toto možno je blbosť takto to riešiť ale nejaký repas trysiek by prevýšil cenu a keby na to ideme takto tak by som musel dať robiť všetko a proste... však každý to chápe.
Auto ide omnoho lepšie ako som čakal, takto pekne si nepamätám že by mne niekedy chytalo, o mesiac ho čaká STK takže uvidíme aké budú výsledky :clap:
Machča
Přispěvovatel
Příspěvky: 133
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 20:22
Bydliště: Panenský Týnec

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od Machča »

No já nevim mě klepou vstřiky continental po 115 tisících
BMW E53 M57D30 facelift, BMW E30 2,5 mTDS. Dacia Duster II 1.5 dci
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“