
mám obytku Boxer 2004 2.8 HDI 93 kW - do motoru jsem za poslední rok nacpal asi 100tis. Kč... Je to obytka, má to svou cenu, jinak by to už bylo ve šrotu.
Nicméně problém - motor v zátěži po zahřátí klepe, takové ostré štěkavé klepání, začíná okolo 2800 ot/min. Při uvolnění plynu klepání okamžitě přestává. V nižších otáčkách zas klepe při malé zátěži a naopak při přidání plynu ustává. Mohou to být dva problémy, jen s podobnou odezvou, ale klepání je jiné. Klepání souvisí s otáčkami motoru, ne s rychlostí auta. Spíše klepe na vyšší rychlostní stupně.
Na autě to začalo dělat po výměně VT čerpadla (nové, nerepas) a zároveň vstřiků (nové, nerepas). Vstřiky už byly znova venku a zkoušely se a prý jsou OK. Teď teda jsou na reklamaci a čekám. Klepání hydroštelů to není, dělaly se tam ale jen nové vymezovací podložky (nejsem mechanik, neznám název).
Rozvody byly dělaný vč. pumpy, tam je prý vše OK. Dělala se hlava, byl ťuknutý jeden výfukový ventil, vyměnily se komplet všechny. Vačky OK, spodek motoru taky - ložiska vč. hlavních prý ok, pístní snad taky. Takže by to nemělo být klepání ojnice.
Kdysi se dělal i regulátor tlaku, padalo to do chyby, ale mechanik nezjistil, že to dělají vstřiky... Filtr paliva je nový, nádrž se taky čistila.. Vakuová pumpa také OK.
Auto jede normálně, táhne, nekouří. Dříve motor šel krásně, ale pak se začal sypat (netěsné palivové čerpadlo, padání do nouze - vstřiky).
Pokud dám nahlas radio, tak je to OK a dá se to vydržet
Co jsem tak hledal a dal jsem tomu dost času - ale jsou to amatérské tipy, tak se mi nesmějte

- v motoru je nějaký předehřev paliva? Může to mít vliv, že po zahřátí motoru se nevypíná a mění vlastnosti paliva a v důsledku se špatně připravuje směs?
- nějaká řemenice - je možné, že se po zahřátí cosi stane a klepe?
- snímač otáček? Vadné signály pro vstřiky? Ale proč až po zahřátí?
- servačník? Ale proč až po zahřátí?
- nějaké nesmyly jako uvolněné držáky?
- problém na výfuku - rezonance, kryty, spojky...?
Předem díky za rady.