1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Ahoj, mám Forda s motorem XWGA 1,5 TDCi 88 kW. Motor měl u rozvodového řemene stržené zuby (asi 10 ks) a tím se rozhodilo časování. Po opravě nejde nastartovat. Tlak paliva je OK. V jednotce nejsou žádné chyby. Nechytne to ani na sprej. V čem může být problém. Napadlo mě, že se to asi potkalo. Ale ventily vypadají na pohled, že chodí dobře. Je možné, že posunulo kolo na vačkové hřídeli a tím pádem je to časování mimo? Někde jsem zaznamenal, že se to u Fordů stává, protože je kolo na hřídeli nalisované bez zajištění polohy.
Díky za názory
Díky za názory
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Může být klidně i ohly talířek na ventilu. Sundat hlavu, pokud jsou váčky s kolem slisované tak taky vyměnit, ono se to při potkání může hnout. Nic jiného s tím nenamyslíš.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Díky za rychlou odpověď. Tomu sundání hlavy jsem se chtěl právě vyhnout. Ale tušil jsem, že mě to asi nemine
. Ohnutý ventil bych mohl poznat při měření komprese. Nebo se pletu?

Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Tos ještě neměřil?
Oct asv 2000, DieselPower
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Měřil. 21-19-19-20 barů
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
To je nějak málo. Kolik je předpis?
Oct asv 2000, DieselPower
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Buď je to hnuté na vačkách, jestli jsou lisované, nebo jsou ťuklé ventily. Případně oboje
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Tak vačka lisovaná není, je tam nakole drážka, která zapadne do hřídele. Lisované to mají 1,8 TDCi od Forda. Tak se budu muset pustit do té hlavy. Kompresní tlaky jsem nikde nenašel. Podle Googlu je 19 barů minimum, podle AI je to 30 barů. V dílenské příručce to není.
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Našel jsem vzoreček na výpočet z kompresního poměru a mělo by to být 36 barů. Jestli to je pravda, tak to má fakt málo a je asi vyřešeno...
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
A samotná vačka je z jednoho kusu nebo má palce nalisované na hřídeli?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Kompresní poměr to má 16:1 a to určitě není 36barů ??
Moooc bych se divil kdyby ta vačice byla z jednoho kusu, je to motor PSA a tam se tady ty lisované vačky montují už od dob motorů např. RHR což je 20 let zpátky
Nicméně, nová vačka třeba od ET stojí asi 2500
Sundat horní patro motoru, omrknout koníky, bývají po kolizi prasklé, nový koník 150 korun,nové hydro 100 korun...
Ventily zkusit zmáčnout jestli se vrátí což si myslím že ano tak tomu nic nebude
Moooc bych se divil kdyby ta vačice byla z jednoho kusu, je to motor PSA a tam se tady ty lisované vačky montují už od dob motorů např. RHR což je 20 let zpátky
Nicméně, nová vačka třeba od ET stojí asi 2500
Sundat horní patro motoru, omrknout koníky, bývají po kolizi prasklé, nový koník 150 korun,nové hydro 100 korun...
Ventily zkusit zmáčnout jestli se vrátí což si myslím že ano tak tomu nic nebude
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Díky za odpovědí. Taky se mi zdá těch 36 barů moc. Počítal jsem to právě z kompresního poměru a vzorečku co vyplivnul google. Jestli je vačka z jednoho kusu to netuším, ale je to PSA jak je zmíněno výše. Ventily se vrací, víko jsem měl sundaný a nikde nic poškozeného (teda na první pohled). To, že po potkání popraskají koníky jsem se taky dopátral, proto jsem sundal víko a hledal, jestli něco najdu. A nic. Když jsem zjistil, že na rozvoďáku chybí 10 zubů, tak jsem čekal katastrofu. Akdyž kamarádovi přeskočil rozvoďák na Audi A4 2,0 TDI, tak byl výfukový ventil vražený do hlavy, že nešel ani vyndat.
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Není tam problém v tom řetězu mezi vačkami? 7mm verze prý praskala.
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
Je tam jenom jedna vačka. Je to 8 ventil. Problém je v těch nalisovanych palcich. Koupil jsem novou vacku, puvodni jsem vyndal a je na prvni pohled videt, jak jsou palce posunuty. Dneska to poskladam a doufam, ze nastartuju.
Re: 1,5 TDCi 88kW skočené rozvody - po opravě nestartuje
To jsem si myslel.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km