VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Dobrý deň, prosím skúsených o radu, nasmerovanie. Kamarát má VW Cross Caddy 2013, 81kW, 2.0 TDI CR (motor CFHF), cca 335 tis.km, vzorne servisované a udržiavané auto.
Má takýto problém: po pojazdení autom (t.j. nie po ránu studené) niekedy (aj opakovane) nenaštartuje. Už som ho bol odtiahnuť z neďalekého mestečka domov.
Chová sa to takto: pri štartovaní (držaní kľúča v polohe II - štartovanie) štartér chvíľu točí a po chvíli prestane (ako keby ho RJ motora vypla, že nie sú splnené podmienky pre štart motora, alebo ako ochrana pred poškodením niečoho?) - žiadna kotrolka, žiadny výpis na displeji, a čo je najzáhadnejšie - žiadny zápis v pamäti závad RJ motora (máme VCDS).
[Čo už bolo vymenené (niektoré veci nie z tohto dôvodu): autobatéria, elektrická časť spínacej skrinky (originál), relé štartovania (originál), štartér.
Nami podozrievaný imobilizér (kľúče resp. čítacia cievka) preverený vyskúšaním druhého kľúča, obalením kľúča do alobalu - už po zapnutí zapaľovania výpis na displeji "Klíč nenalezen". Pri pokuse o štart s obaleným kľúčom štartér pretáča ("nevypne sa"), ale motor nenaskočí a rozbliká sa oranžová kontrolka žhavenia (štandardné, správne chovanie zablokovania štartu imobilizérom).]
Nestretli ste sa niekto na TDI CR s niečím takým? Nemáte radu akým smerom pátrať?
Má takýto problém: po pojazdení autom (t.j. nie po ránu studené) niekedy (aj opakovane) nenaštartuje. Už som ho bol odtiahnuť z neďalekého mestečka domov.
Chová sa to takto: pri štartovaní (držaní kľúča v polohe II - štartovanie) štartér chvíľu točí a po chvíli prestane (ako keby ho RJ motora vypla, že nie sú splnené podmienky pre štart motora, alebo ako ochrana pred poškodením niečoho?) - žiadna kotrolka, žiadny výpis na displeji, a čo je najzáhadnejšie - žiadny zápis v pamäti závad RJ motora (máme VCDS).
[Čo už bolo vymenené (niektoré veci nie z tohto dôvodu): autobatéria, elektrická časť spínacej skrinky (originál), relé štartovania (originál), štartér.
Nami podozrievaný imobilizér (kľúče resp. čítacia cievka) preverený vyskúšaním druhého kľúča, obalením kľúča do alobalu - už po zapnutí zapaľovania výpis na displeji "Klíč nenalezen". Pri pokuse o štart s obaleným kľúčom štartér pretáča ("nevypne sa"), ale motor nenaskočí a rozbliká sa oranžová kontrolka žhavenia (štandardné, správne chovanie zablokovania štartu imobilizérom).]
Nestretli ste sa niekto na TDI CR s niečím takým? Nemáte radu akým smerom pátrať?
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Riešim ten istý problém, no u najsilnejšej 170 koňovej verzii.
Skontroluj si káble motora, vyčisti aj káble štartéra, skús inú batériu, skontroluj senzory - teploty, vačky/kľuky
Skontroluj si káble motora, vyčisti aj káble štartéra, skús inú batériu, skontroluj senzory - teploty, vačky/kľuky
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Batéria, štartér, elektrická časť spínacej skrinky, VT čerpadlo a veľa iného nové, mnohé snímače skontrolované cez VCDS. Zatiaľ sme neobjavili sebemenšiu stopu, podozrenie, v čom by mohol byť problém. Auto (niekedy) neštartuje len keď je zohriate a keď to urobí, štartovanie (pretáčanie) sa preruší (ukončí) s takým divným zahrkotaním (zastŕpaním) motora (hoci kľúč stále držíme v štartovacej polohe). Žiadna kontrolka, žiaden zápis v pamäti závad RJ motora.
Ten zvuk zahrkotania/zastŕpania však na krátko počuť aj pri úspešnom štarte motora.
Ten zvuk zahrkotania/zastŕpania však na krátko počuť aj pri úspešnom štarte motora.
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Není seknutej setrvák ?
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Raz som riešil niečo podobne na BMW E90 tam bol problem v startery rozmačkali sa take gumy v planetovej prevodovke a na Q7 to robili kostriace káble z karoserie na motor
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Napojit ampérmetr - klasickej starej s ručičkou mezi motor a kastli a zastartovat pokud sebou ručička škubne přikostřit motor
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
S tím obaleným klíčem to teda točí pořád bez problémů?
Oct asv 2000, DieselPower
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Chlapi, auto funguje normálne, len keď sa (aspoň čiastočne) motor zohreje, niekedy (často) nenaštartuje takým spôsobom, že po pár (3-4) sekundách držania kľúča v polohe štartovania vydá motor také dunivo-stŕpavé zvuky (tie občas počuť aj pred naskočením motora) a samo od seba PRESTANE pretáčať (aj keď človek ďalej drží kľúčik v polohe štart). Žiadna kontrolka ani zápis v pamäti závad. Po (aspoň čiastočnom) vychladnutí zas naštartuje.
[Možno by to chcelo skúsiť inú RJ motora ale nemáme túto možnosť. A nie je isté, či akákoľvek chyba (najpravdepodobnejšie "studeňák") v RJ motora by mohla spôsobiť, že auto samo od seba PRESTANE pretáčať štartérom (či štartovanie/pretáčanie nejde napriamo - mimo RJ motora, len po línii batéria -> spínačka (elektrická časť) -> imobilizér -> štartér.]
Pozrite v prvom príspevku, čo všetko už bolo vymenené.
Keď sme kľúčik obalili alobalom, hneď po zapnutí zapaľovania sa rozsvietil na displeji nápis "Klíč nenalezen", motor normálne pretáčal a navyše sa rozblikala oranžová kontrolka so symbolom žhavenia. Čiže kľúčik (imobilizér) fungujú správne, nimi to nebude.
Kamarát má ďalšie auto, preto Caddynu môže riešiť/neriešiť takto dlho. Už zvažuje aj značkový servis, nech sa ukážu s originál (online) VAG diagnostikou, či to dokážu navodiť a idendifikovať možnú príčinu. Ale neviem, či si nerobí ilúzie o ich schopnostiach... Možno by to chcelo skôr diagnostického borca s osciloskopom. Nepoznáte takého?
[Možno by to chcelo skúsiť inú RJ motora ale nemáme túto možnosť. A nie je isté, či akákoľvek chyba (najpravdepodobnejšie "studeňák") v RJ motora by mohla spôsobiť, že auto samo od seba PRESTANE pretáčať štartérom (či štartovanie/pretáčanie nejde napriamo - mimo RJ motora, len po línii batéria -> spínačka (elektrická časť) -> imobilizér -> štartér.]
Pozrite v prvom príspevku, čo všetko už bolo vymenené.
Keď sme kľúčik obalili alobalom, hneď po zapnutí zapaľovania sa rozsvietil na displeji nápis "Klíč nenalezen", motor normálne pretáčal a navyše sa rozblikala oranžová kontrolka so symbolom žhavenia. Čiže kľúčik (imobilizér) fungujú správne, nimi to nebude.
Kamarát má ďalšie auto, preto Caddynu môže riešiť/neriešiť takto dlho. Už zvažuje aj značkový servis, nech sa ukážu s originál (online) VAG diagnostikou, či to dokážu navodiť a idendifikovať možnú príčinu. Ale neviem, či si nerobí ilúzie o ich schopnostiach... Možno by to chcelo skôr diagnostického borca s osciloskopom. Nepoznáte takého?
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Na značkový servis bych se určitě nespoléhal, čest vyjímkám ale vesměs jsou to načítači závad a osciloskop to je pro ně něco z Hvězdných válek...
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Bingooooo! Ďakujeme roman1648! Problém bol naozaj v inak bezchybne vyzerajúcom kostriacom kábli medzi motorom/prevodovkou a karosériou. Kamarát ho dávnejšie už kontroloval, ale len opticky a na uvoľnenosť pomykaním na oboch koncoch.
Nedalo mu to a demontoval tú krytú maticu ukostrenia ku karosérii a až pod plochým ukončením kostriaceho kábla (tým "okom") okolo vymedzovacej plastovej medzipodložky skorodované a zaoxidované dosadacie miesto na karosérii. Celé to tam poriadne vyčistil na kov, utiahol, následne zakonzervoval a auto štartuje (aj zohriate) OK.
Navyše, v poslednom období sa voľnobeh choval tak, že po naštartovaní sa o chvíľu zvýšil (aj teraz v lete a aj pri zohriatom motore, nevedeli sme, či to tak má byť z nejakého dôvodu). Aj toto prestalo. Odhadujeme to na nižší nabíjací prúd z alternátora (kvôli vysokému odporu ukostrenia motora), čo RJ vyhodnotila a zareagovala zvýšením voľnobežných otáčok.
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Tak super, ono právě vizuální kontrola většinou nic neřekne, znám to v práci na traktorech, kabeláž vypadá jak nová a opak je pravdou..
Re: VW Caddy 2013 2.0 TDI CR - občas nenaštartuje ("vypne" štartér)
Však sme mu to písal o pár vlákien vyššie že som to vyriešil na Q7 tiež výmenou kostriaceho kábla a už to chcel vézt do autorizáku 

Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE