OIII CUNA spotřeba oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od roman1648 »

Kluci co na tomto odchází - turbo,hlavy,kruhy,vše dohromady ? (noteeth)
Kámoš koupil tento zázrak, už do toho během roku a půl nasypal tak 150tis a vypadá že to nekončí...auto na tachecu 230tis. ale mě to připadá jak kdyby to mělo jednou tolik..
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Odpovědi: 0
Bydliště: //Mordor

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od MarfyE34 »

Hele mám tenhle "mrdk.motor" doma něco přes rok a 27000 km s ním najeto a ano , motor je neskutečná kasička, asi milarda eko kurvítek co se serou a stojí to nesmysl. Ano žere olej přes stírací kroužky , které jsou zapečené karbonem po dodržování dlouhých intervalů na výměnu oleje, on taky ten motor běžně žije vcelku ve vysokých teplotách oleje , běžně mám na BC teplotu na dálnici při 130 km.h kolem 110*C při rychlejším tempu klidně běžně 116*C celou cestu !!! Značně teplejší motor než byl třeba ASZ ,kde byla stabilní teplota oleje v motoru kolem 95 - 98*C. A tudíž to chce olej měnit opravdu brzo , já to dělám do 10 000 km , když přijedu s horkým motorem domů , nikdy ho třeba nezdechnu dokud není teplota oleje aspoň pod 97*C , občas pěkná pakárna ! Ale má to 237 000 km , takže ten Němec předemnou to neřešil a též mě olej žere, za těch 27000 km jsem dolil 3,5 litru oleje. Nejezdím kudlu , spíš to držím kolem 110-130 km.h. A co na tom odchází ? Vše co se týká Euro 6 ! Já dělal vysokotlaký EGR , DPF jsem nechal vyprat , vyměnil všechna čidla na DPF, musel jsem vyměnit vstřikovače a nakonec dát doprdele poslední aktuální soft ŘJ motoru , který tam náhrálo VW v Německu ještě při poslední garanci. Teď auto funguje znatelně lépe a jen se těším na další pěknou závadu , třeba odchází nastavovače vačkové hřídele. Nízkotlaké EGR mě taky určitě čeká. Turbo to je jasný , není nekonečné. A pak počítám že se vyjebe i DSG. Tenhle konkrétní pohon nedává v autě vůbec žádný smysl , žere to jak 2.0 TSI, rozhodně to tak nejede a sere se to ! 200 000 km je životnost 2.0 TDI CR 135kW (LOL)
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od roman1648 »

Díky za zkušenosti, tohle když kamarádovi dám přečíst tak půjde do kolen... (noteeth)
On měl předtím snad 8 let OII BXE která jen jezdila a jezdila a TEĎ TOHLE... (wallbash)
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Odpovědi: 0
Bydliště: //Mordor

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od MarfyE34 »

Stejný příběh jako já no , zvyklej na bytelná jednoduchá Německá auta kolem roku 2000 a najednou moderní nepovedený Eurofašismem zasažený TDI co se trápí už na prospektu (wallbash) Jednou se ty moje kámoše naučím poslouchat a koupím auto konečně na jejich doporučení (rofl) Jinak jsem tu mojí CUNU řešil i s Martinem Vaculíkem a napsal mě na to taky hezký povídání o motoru CUNA (LOL)

Cituji:

Tam může být špatně všechno. Zaprvé komprese. Tenhle kód motoru měl velké tendence vystrouhat válce do takové zvláštní vlnovky.Pravděpodobně od vysoké teploty, nejčastěji po selhání vodní pumpy, popuštěné pístní kroužky.Za druhé seklé proměnné časování ventilů. Používali ho v době, kdy ještě nechtěli mít AdBlue. Má to příčné uspořádání ventilů, na každé vačce jsou sací i výfukové ventily jako u lokomotivy. To proměnné časování je tady proto, že se posune vůči sobě otevření obou těch sacích ventilů, jeden se otevírá pomaleji než druhý, což udělá víření.Ovšem když to zůstává seklé v téhle vířicí poloze i při vyšším výkonu, tak to má nedostatek vzduchu a opět vysokou surovou kouřivost, stejný problém jako komprese.To proměnné časování ventilů je v podstatě nediagnostikovatelné, nemá to žádnou zpětnou vazbu. Můžeš to zkusit za 25 000 vyměnit. Furt ti zbývá komprese. Korekce vstřiků skoro nemá cenu měřit. Tohle číslo udává, jaké množství paliva musí řídící jednotka přidat či ubrat v daném válci na to, aby motor běžel rovnoměrně. Když pro nějaký válec přidává, tak je to horší vstřik nebo horší komprese nebo sání zanesené karbonem. Takže ani to ti neřekne, co tomu vlastně je. Můžeš zkusit z repasovat vstřiky za 30 000 Kč. Ale zaprvé hrozí, že se ta repase nepodaří, protože Bosch schválně nedodává náhradní díly data ani technologie. A za druhé to pak stejně může být ta komprese s kterou neuděláš nic. A pak máme stovky dalších závad, které to můžou postihnout, když se tohle vyřeší. Prodat nebo vyhodit.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od roman1648 »

Pěkný no, hele prvně vyřeším únik oleje z automatu a pak se uvidí co s tím..
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33560
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše: 09 čer 2025, 12:42 Pěkný no, hele prvně vyřeším únik oleje z automatu a pak se uvidí co s tím..
a co do tooho motoru leje za vodu 0W30??? dávám oleje dle výrobce to je v kelly nápln motoru,

známým dávám hustčí a pro extrémně zatížené motory a problémy neřeším, ted jsem ttřeba vyženil G5 75kW benál, olej se furt doíval, prej plná syntetika, plno flaštiček od oleje, na můj olej to má těd 8000 nedolévám nic,
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3663
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od Pája 19 »

Škoda, že nejsou všichni jako Miloš. To by mi tady za barákem to Paramo jinak vzkvétalo! 😁👍
Oct asv 2000, DieselPower
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 299
Registrován: 25 lis 2013, 21:26
Odpovědi: 0

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od marfan »

Ja mám doma tri auta s TDI EA288. Dva CUPA a jeden CUNA, jeden má 320tkm ten je po generálke aktuálne nežerie nič, druhý 250tkm ten žerie 1liter na 10-12tkm a potom CUNA ten berie tak 1liter na 3tkm ale tam to tečie cez gufero.

Všetky tie motory majú vyčistené DPF a len na tom CUPA 320tkm je menené turbo. Inak tie motory jazdia spoľahlivo stále, občas štarty dlhšie ale nič hrozné. Vstreky tiež v pohode.

Veľká chyba na tých motoroch je, že sa nedá synchronizovať po rozobratí vyvažovaky inak tie motory sú plno repasovateľné.

Ja by som si s týmto motorom aj znova kúpil auto.

Inak čo sa týka oleja tak dlhodobo dávam 5W-40 a do toho zgeneralkovaného motora som začal dávať 10W-50 (jazdí sa s ním agresívnejšie aj dialnice rýchlo)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od roman1648 »

Leje tam normálně 5W-30 výměny po 15tis., udělal jsem včera dekarbon BG a nalil aditiva od Liqui Moly a uvidíme, nějaká přijatelná spotřeba kdyby dolil litr dva od výměny do výměny budiž ale aby tam lil litr na tisíc km to je na hovno..
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od tatko Tom »

"aditiva od Liqui Moly" - Ceratec?
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od roman1648 »

Jojo to je ono, myslím že to celkem funguje
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: OIII CUNA spotřeba oleje

Příspěvek od tatko Tom »

Ja nie - sorry. Pri všetkej úcte k "veľkej firme". Dal som ho raz lebo bol lacnejší než čo roky používam. Viac nedám.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“